Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرسپولیس در بازی با ذوب آهن در هفته بیست و هشتم لیگ برتر جام قهرمانی مسابقات را برای چهارمین بار پیاپی بالای سر می برد. افتخاری که برای هیچ تیمی در لیگ برتر رخ نداده است و آنها تبدیل به اولین تیمی می شوند که چهار فصل متوالی قهرمان لیگ ایران می شوند.

پرسپولیس این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند؛ عدم پرداخت مطالبات برانکو و کالدرون (سرمربیان سابق)، عدم تسویه حساب با ستاره‌های که نقش زیادی در این قهرمانی ها داشتند مثل بشار رسن، صندوق‌های مالی خالی و شکایت های زیاد که باشگاه باید پرداخت کند اما توان مالی اش را نخواهد داشت از جمله مشکلاتی است که قرمزهای پایتخت با آنها روبه‌رو شده است ممکن است تبعات سنگینی برای این تیم داشته باشد اما پرسپولیس در این چهار سال عادت قهرمانی را فراموش نکرده است و می خواهیم دلایل قهرمانی های متوالی پرسپولیس در لیگ را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برانکو ایوانکوویچ، خالق پرسپولیسی که روح قهرمانی در آن جریان دارد

بدون شک نقش برانکو در این قهرمانی ها بیشتر از سایر عوامل به چشم می آید. مرد کروات در ۱۷ فروردین سال ۹۴ جانشین حمید درخشان شد. برانکو ایوانکوویچ با توجه به بودجه که در اختیارش بود سعی کرد بهترین‌ بازیکن ها را برای پرسپولیس خریداری کند و تیمی متحد و یک دست ساخت.

پرسپولیس در فصل اول حضور برانکو فقط به خاطر تفاضل گل قهرمانی را به استقلال خوزستان واگذار کرد و به نایب قهرمانی لیگ رسید و همین موضوع انگیزه مضاعفی برای قهرمانی های متوالی شد. برانکو پرسپولیس نه چندان قدرتمند را تبدیل به قدرت اول لیگ ایران و آسیا کرد و خودش هم محبوب هواداران شد. فصل دوم و سوم خودش در پرسپولیس توانست تیم را به قهرمانی برساند و اوج درخشش هایش مربوط به فصل چهارم می شود؛ جایی که پرسپولیس محروم از پنجره نقل و انتقالات را با کمتر از ۱۵ بازیکن بزرگسال علاوه بر قهرمانی لیگ برتر به فینال آسیا هم رساند. هر چند در فینال مغلوب کاشیما آنتلرز ژاپن شدند و به مقام نایب قهرمانی رسیدند.

مرد دوست داشتنی کروات بعد از خلق تمام این شاهکارها به علت عدم پرداخت مطالباتش از پرسپولیس جدا شد و حالا به همین علت پرسپولیس باید مطالباتش را پرداخت کند؛ اتفاقی که اگر رخ ندهد قرمزها با مشکلاتی همچون کسر امتیاز و محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی و ... ممکن است رو به رو شوند. بنابراین هر چه سریعتر باید این بدهی را پرداخت کنند.

گابریل کالدرون ادامه دهنده راه برانکو با بردهای اقتصادی

پس از جدایی برانکو مسئولان پرسپولیس به دنبال جذب مربی بودند که با لیگ های آسیا و مخصوصاً غرب آسیا آشنایی کامل داشته باشد و کارنامه موفقی هم به ثبت رسانده باشد و گزینه ای بهتر از گابریل کالدرون پیدا نشد. کالدرون آرژانتینی سرمربی پرسپولیس شد و نخستین سرمربی خارجی غیر اروپایی پرسپولیس لقب گرفت. پرسپولیس گابریل کالدرون لیگ را اصلاً خوب آغاز نکرد؛ سه شکست در شش مسابقه ابتدایی عملکرد مطلوب پرسپولیسی نبود که توسط برانکو ساخته شده بود. همین شکست ها باعث شد بعد از سال ها استقلال بالاتر از پرسپولیس قرار بگیرد و اختلافات درون باشگاه هم به اوج رسید. کالدرون هر طوری بود کنترل باشگاه را به دست گرفت و آهسته آهسته پرسپولیس را به نوار پیروزی برگرداند.

پیروزی های ناپلئونی که سه امتیاز را به حساب پرسپولیس واریز می کرد، سرخ ها را کم کم به جایگاه مدنظر یعنی صدرجدول برگرداند. کالدرون پرسپولیس را مجددا احیا کرد اما هواداران او را دوست نداشتند شعار حیا کن رها کن شنیده می‌شد و از طرفی هم مطالبات گابریل‌کالدرون مدت‌ها بود که پرداخت نشده بود. این اتفاقات باعث جدایی مرد آرژانتینی از پرسپولیس شد جدایی که شاید به سود هر دو طرف بود!!

یحیی گل محمدی، ترکیبی از انگیزه، تجربه و عشق به تیم سابق؛ پیش به سوی قهرمانی با یحیی

 پس از جدایی کالدرون از پرسپولیس یحیی گل محمدی که در شهر خودرو فوق العاده خوش درخشیده بود تبدیل به گزینه ایده‌آل قرمزهای پایتخت شد. از طرفی هم شانس سرمربیگری در تیم ملی و عملکرد درخشان در شهرخودرو موانع حضور او در پرسپولیس بود اما در نهایت پرسپولیس مبلغ رضایتنامه او را فراهم کرد تا او راهی تیم سابقش شود. گل محمدی با انگیزه از اینکه پرسپولیس برگشته است با تجربه‌ای که از شهر خود را کسب کرده بود قول قهرمانی را به هواداران پرسپولیس داد؛ قولی که خیلی زود به آن عمل کرد تا نشان دهد واقعا گزینه مناسبی برای پرسپولیس بوده است.

یحیی از ۳۹ امتیاز ممکن ۳۵ امتیاز کسب کرد و در لیگ فقط جلوی استقلال در دربی و نساجی در مازندران امتیاز از دست داد، توانست در برابر تمام تیم هایی که پرسپولیس در نیم فصل اول از آنها شکست خورده بود به برد برسد و پرسپولیس را به زودترین قهرمانی ادوار لیگ برساند و تنها نقطه تاریکش در بازگشت به پرسپولیس مربوط به لیگ قهرمانان آسیا می شود.

کسب یک تساوی و یک باخت در آسیا شرایط را برای گل‌محمدی سخت کرده است اما او امیدوار است تا با انگیزه‌ای که دارد به همراه بازیکنان باتجربه و جوانش بتواند ورق را به سود خودش برگرداند و عملکرد بی نقصش را تکمیل کند.

ستاره های پرسپولیس، مهمترین و انکارناپذیر ترین علت قهرمانی های متوالی

بدون شک هیچ تیمی بدون بازیکن درخشان و ستاره چندان شانسی برای کسب جام و افتخارات ندارد و پرسپولیس هم از این قاعده مستثنی نیست.

بازیکنان درخشان و باتجربه پرسپولیس که به همراه جوان ها با انگیزه ترکیب قدرتمندی را برای پرسپولیس ساختند، باعث پوکر قهرمانی سرخ‌ها شدند. ستارگانی مثل علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، علی علیپور، سید جلال حسینی و شجاع خلیل زاده در کنار جوانان و ستارگانی که تازه در ابتدای مسیر فوتبالی خودشان هستند مثل مهدی عبدی مهمترین ابزار هر سه سرمربی سابق پرسپولیس که این تیم را به قهرمانی رساندند بودند. ستارگانی که بیشترشان با نظر برانکو جذب شدند و نقش انکارناپذیری در قهرمانی ها داشتند.

نباید فراموش کرد برای تکرار این قهرمانی ها از دست دادن این بازیکنان درخشان اصلاً کار درستی نیست و از حالا مهمترین هدف و کار هیئت مدیره پرسپولیس باید حفظ ستارگان تیمشان باشد. ستارگانی مثل بشار رسن، بوژیدار رادوشویچ و مهدی ترابی که دریافتی هایشان بسیار کم بوده است و زمزمه‌هایی مبنی بر جدایشان به گوش می‌رسد.

رقابت بین بازیکنان تیم، مهمترین دلیل آمادگی بالای آنها درون زمین

رقابت بر سر قرار گرفتن در ترکیب اصلی بین بازیکنان پرسپولیس یکی دیگر از عوامل قهرمانی های سرخ ها می باشد. بازیکنانی که سعی می کنند در هر مسابقه بهترین خودشان باشند تا در ترکیب اصلی تیم قرار بگیرند. رقابتی که به شدت عملکرد تیم را تقویت می کند و دست سرمربی را برای انتخاب ترکیب باز می گذارد.

درون دروازه، میانه زمین، در خط حمله و حتی در خط دفاعی هم رقابت بازیکنان با هم موج می زند. رادوشویچ و بیرانوند (زمانی که در پرسپولیس حاضر بود) برای قرار گرفتن در ترکیب چالش جدی با هم داشتند؛ هرچند برانکو بیشتر به بیرو بازی می داد و کالدرون به رادو. اما حالا با خارج شدن بیرانوند از پرسپولیس فرصت بازی تمام و کمال در اختیار رادوشویچ است.

رقابت خلیل‌زاده، حسینی و کنعانی زادگان برای قرار گرفتن در ترکیب دفاعی؛ بشار رسن، کامیابی‌نیا، عالیشاه، نعمتی، نوراللهی، شیری و امیری در خطوط میانی باعث شده است تا همه در بهترین فرم خود حاضر شود تا فرصت بازی را برای پرسپولیس از دست ندهند.

پرسپولیس قهرمان چهار دوره متوالی لیگ برتر

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس، قهرمان فصل 98/99 لیگ برتر فوتبال ایران / رسمی

منبع: طرفداری

کلیدواژه: گابریل کالدرون برای پرسپولیس قهرمانی ها گل محمدی لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۶۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران نایب قهرمان مینی گلف بانوان کشور شد

روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان مازندران اعلام کرد: تیم بانوان مازندران عنوان نایب قهرمانی مسابقات مینی گلف کشور را کسب کرد.

این مسابقات که با حضور ۲۴ استان به میزبانی اصفهان برگزار شد، در نهایت در یک جدال نزدیک و حساس تیم قم قهرمان شد، مازندران عنوان نایب قهرمانی را بدست آورد و خراسان جنوبی نیز عنوان سومی را کسب کرد.

مراسم اهدای مدال و کاپ قهرمانی به تیم‌ها و نفرات برتر با حضور مسئولان فدراسیون در اصفهان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کدام جشن قهرمانی، هنوز که قهرمان نشده‌ایم!
  • نوراللهی قهرمانی را از فینالیست آسیا می‌گیرد
  • آمار خاص پرسپولیس برای پیشی گرفتن از استقلال
  • دلایل «سرد» بودن بازی پرسپولیس - سپاهان/ راه قهرمان شدن سرخپوشان
  • میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان‌غربی شد
  • پیش‌بینی ژوزه مورینیو: یکی از این سه تیم قهرمان یورو 2024 می‌شود
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • پرسپولیس - سپاهان؛ جنگ جهانی برای ماندن در کورس قهرمانی/ پیش بازی
  • مازندران نایب قهرمان مینی گلف بانوان کشور شد
  • عزیزیان: امروز تکلیف قهرمان لیگ روشن می‌شود