Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@04:55:26 GMT

لشکر ۱۳میلیونی مجردها

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۶۴۰۶

لشکر ۱۳میلیونی مجردها

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، آن طور که شهلا کاظمی پور جمعیت شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران می گوید، هم اکنون 13 میلیون مجرد در کشور داریم که از این تعداد هشت میلیون آقا و پنج میلیون خانم هستند. کاظمی پور درباره این عدد شاید حساسیت چندانی نشان نمی دهد اما اظهار نگرانی او برای موضوع دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگرانی از افزایش سن ازدواج

با کاظمی پور که از کارشناسان مطرح جمعیت شناسی کشور است، درباره آمار مجردها و تجرد قطعی همکلام شده ام و سوالاتم را با وی در میان می گذارم.

کاظمی پور می گوید: مهم تر از تعداد 13 میلیون مجرد در کشور، موضوع افزایش سن ازدواج است. او از این بابت نگران است و می گوید: در یک دوره متولدان دهه ۶۰ در سن ازدواج قرار داشتند که به همین دلیل ازدواج افزایش داشت. هم اکنون متولدان دهه ۷۰ به سن ازدواج رسیده اند اما به دلیل سیاست های منفی جمعیتی، اکنون تعدادشان کمتر است و با توجه به این که جمعیت در معرض ازدواج کمتر شده، تعداد ازدواج هم به تناسب آن کاهش می‌یابد. از سوی دیگر سن ازدواج هم به دلایل مختلف رو به افزایش است و این موضوعی است که باید درباره اش اظهار نگرانی کرد.

اوضاع تجرد قطعی

از دکتر کاظمی پور درباره آمار مجردان قطعی هم می پرسم. او ابتدا برایم آن را تعریف می کند: «وقتی آقایان به سن 50 و خانم ها به حدود 40 تا 45 می رسند و در حال و هوای ازدواج نیستند به این حالت تجرد قطعی گفته می شود و آمار آن طبق آمار متداول برای آقایان معمولا 2 درصد مجردها و برای خانم ها 4 تا 5 درصد مجردها محاسبه  می شود که اکنون به حدود ۷ درصد  رسیده است . ضمن این که تعداد خانم های مجرد قطعی حدود ۳۵۰ هزار نفر است . البته در این بخش باید بگویم که آمار تجرد قطعی برای خانم ها رو به افزایش است». کاظمی پور در این باره چند روز قبل به ایسنا گفته است: «بر اساس آمارهای رسمی اگر تمامی مردان ازدواج کنند، فقط یک سوم زنان شانس ازدواج دارند. دو سوم زنان نیز شانس ازدواج را از دست می‌دهند، مگر این که با مردان مطلقه یا همسر فوت شده ازدواج کنند. با این تفاسیر باز هم احتمال تجرد دختران وجود دارد.»

آمار دخترانه

کاظمی پور درباره وضعیت دخترها هم آمار قابل توجهی ارائه می کند: در  زنان گروه سنی 15 تا 19 ساله 78 درصد و همچنین در گروه سنی 20 تا 24 ساله 42 درصد مجرد هستند.

در گروه سنی 25 تا 29 ساله نیز میزان مجردها 30 درصد است. در تمامی گروه‌های سنی به دلیل تاخیر در ازدواج سن مجردی افزایش پیدا می‌کند و این تاخیر باعث می‌شود زنان شانس ازدواج‌شان را از دست بدهند. او به دختران توصیه می کند که از هرگونه وقفه در ازدواج و نیز سختگیری های بی مورد صرف‌نظر و در سنین مناسب و کمتر ازدواج کنند.

پربیننده ترین کوچ شاعرِ سینما چگونه هزینه فرصت را در فرزندان مان نهادینه کنیم؟ لشکر ۱۳میلیونی مجردها

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ازدواج زندگی مشترک سن ازدواج تجرد مجرد تجرد گرایی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۶۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، حمله های ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد.

توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق دیرالبلح، الشجاعیه، الزیتون و شرق البریج را به شدت گلوله باران کرد.

همچنین منابع محلی از حمله های رژیم صهیونیستی به شرق رفح نیز خبر دادند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی منزلی را در محله الزیتون بمباران کردند که بر اثر آن دو نفر شهید شدند.

این درحالی است که ساعاتی قبل، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب چهار جنایت و کشتار علیه خانواده های فلسطینی در این باریکه شده است.

در این گزارش آمده است: جنایت های وحشیانه رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۳۳ شهید و ۵۷ زخمی برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد که آمار شهدا و زخمی های حمله های همه جانبه این رژیم علیه نوار غزه مجدداً افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، تعداد شهدای فلسطینی از تاریخ هفت اکتبر سال میلادی گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۵۶۸ تن افزایش یافته است.

آمار زخمی ها نیز به ۷۷ هزار و ۷۶۵ تن رسیده است. لازم به ذکر است که اکثر قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی هفت ماه گذشته را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

کد خبر 6094195

دیگر خبرها

  • آمار شهدای غزه به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
  • آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف
  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون