Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@17:18:08 GMT

سیلاب و باران شدید در کمین شالیزارها

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۶۴۱۳

سیلاب و باران شدید در کمین شالیزارها

مدیرکل هواشناسی استان گیلان از کاهش دما، وزش باد، رعدوبرق و بارندگی شدید از صبح روز دوشنبه در گیلان خبر داد.

محمد دادرس دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده فعالیت توده‌هوای ناپایدار از صبح روز دوشنبه در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در این مدت در بعضی از مناطق افزایش ابر همراه با باد، رگبار، تگرگ و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود، افزود: از صبح دوشنبه آسمان گیلان به‌تدریج با تقویت ناپایداری‌ها و کاهش نسبی دما با بارندگی، وزش باد و در مناطق مستعد احتمال رعدوبرق و تگرگ تا عصر سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به‌ اینکه دمای هوا ۸ تا ۱۷ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد، تصریح کرد: رعدوبرق و تگرگ در ارتفاعات و دامنه‌ها شدید پیش‌بینی می‌شود و مردم به همین دلیل در زمان وقوع رعدوبرق از استقرار در زمین‌های زراعی و نواحی مرتفع، به‌ویژه باغات چای خودداری کنند

دادرس با بیان اینکه از صعود به ارتفاعات خودداری شود، گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها در گردنه‌های کوهستانی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با تأکید بر محکم سازی داربست‌ها و سازه‌های موقت بیان کرد: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی، مرغداری‌ها و شالی‌کاران جهت جلوگیری از خسارت به مزارع تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با تأکید بر اینکه مسؤولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی به عمل‌آورند، تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: مسؤولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گیلان سیلاب گیلان دما مدیرکل هواشناسی استان گیلان پیش بینی می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی در لرستان/ رگبار باران در راه است

مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به فعالیت سامانۀ بارشی در لرستان، گفت: بارش پراکنده و رگباری باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در این استان پیش‌بینی می‌شود.

او اضافه کرد: بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط لرستان برای روز سه‌شنبه و رگبار باران در تمام مناطق این استان برای روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه پیش‌بینی می‌شود.

هشدار نارنجی هواشناسی لرستان/ احتمال بالاآمدن آب رودخانه‌ها

مدیرکل هواشناسی لرستان  بیان کرد: سامانۀ بارشی جدید 15اردیبهشت از جو این استان خارج می‌شود و بارش پراکنده و رگباری باران برای اغلب نقاط را در روز شنبه انتظار داریم.

مرادپور هشدار داد: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب، آب‌گرفتگی معابر، مه‌آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی در لرستان پیش‌بینی می‌شود.

او یادآور شد: احتیاط در تردد به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها در لرستان توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان تأکید کرد: سامانۀ بارشی جدید در ساعاتی از روزهای چهارشنبه و جمعه از نمود بیشتری برخوردار است و وقوع اغلب مخاطرات در محدودۀ هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/ 644/.

 

دیگر خبرها

  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • هواشناسی ایران / رگبار شدید باران در ۲۴ استان
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • جاری شدن سیل در شهر مدینه عربستان
  • هشدار زرد هواشناسی در لرستان/ رگبار باران در راه است
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد با وقوع تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق در اصفهان
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان