Web Analytics Made Easy - Statcounter

هموطنان می‌توانند از طریق سامانه بیمه مشتركان برق، نسبت به ثبت درخواست‌ها و خسارت‌های مالی، جانی و نقص عضو ناشی از حوادث شبكه برق اقدام كنند كه پس از بررسی، ارزیابی و انتخاب بیمه‌گر در فرایند مناقصه، نسبت به پرداخت خسارت توسط شركت بیمه‌گر، اقدام می‌شود.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، سخنگوی صنعت برق با بیان این مطلب گفت: صنعت برق از سال 91 تاكنون در تلاش برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده به مردم كه در اثر اتفاقات شبكه رخ می‌دهد، بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی رجبی مشهدی با بیان این كه بر اساس قانون رقمی معادل 100 تومان در ماه از مشتركان شهری و 50 تومان در ماه از مشتركان روستایی اخذ می‌شود، خاطرنشان كرد: بر این اساس اگر حادثه‌ای برای وسایل برقی رخ دهد یا خسارت جانی به افراد وارد شود، بیمه تا سقف تعیین شده در دستورالعمل‌ها، نسبت به جبران آن اقدام می‌كند.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی برای خسارت تجهیزات حداكثر 121 میلیون و 280 هزار ریال، آتش سوزی و انفجار حداكثر چهار میلیارد و 169 میلیون ریال، غرامت فوت حداكثر چهار میلیارد و 548 میلیون ریال، غرامت نقص عضو حداكثر سه میلیارد و 32 میلیون ریال و هزینه پزشكی حداكثر سه میلیارد و 221 میلیون و 500 هزار ریال به آسیب دیدگان تعلق می‌گیرد.

رجبی مشهدی با اشاره به این كه شركت توانیر به نمایندگی از همه شركت‌های توزیع نیروی برق كشور نسبت به انتخاب شركت بیمه‌گر اقدام می‌كند، خاطرنشان كرد: برگزاری مناقصه جهت انتخاب شركت بیمه‌گر، پس از ابلاغ قانون بودجه و ترتیبات مناقصه با توجه به حساسیت موضوع كه حقوق مردم را دربر می‌گیرد، پس از تهیه اسناد و جزئیات مناقصه، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این روند در صورتی كه نیاز به تمدید نباشد، 45 روز به طول می‌انجامد، گفت: با توجه به شرایط مورد اشاره و زمانی كه انتخاب شركت بیمه‌گر نیاز دارد كه گاه تا نیمه سال نیز به طول می‌انجامد، صنعت برق به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مشتركان، نسبت به راه اندازی سامانه بیمه مشتركان به آدرس http://bime.tavanir.org.ir اقدام كرده است.

سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: از طریق این سامانه هموطنان می‌توانند نسبت به ثبت درخواست‌ها و خسارت‌های مالی، جانی و نقص عضو ناشی از حوادث شبكه برق اقدام كنند كه پس از بررسی، ارزیابی و انتخاب بیمه گر در فرایند مناقصه، نسبت به پرداخت خسارت توسط شركت بیمه‌گر، اقدام می‌شود.

نگهداری شبكه‌های داخلی منازل به عهده مشتركان است

سخنگوی صنعت برق با بیان این كه 98 درصد از خسارات در حوزه برق مربوط به نوسانات و خسارات ناشی از تجهیزات برقی و بقیه موارد مربوط به نقص عضو و انفجار است، تاكید كرد: نكات ایمنی از سوی مشتركان باید جدی گرفته شود و در صورت فرسودگی شبكه برق، با كمك افراد متخصص نسبت به رفع فرسودگی اقدام و از بروز خسارت و تلفات جانی و مالی جلوگیری كنند.

رجبی مشهدی همچنین با تاكید براین كه نگهداری شبكه‌های داخلی منازل و ساختمان‌ها به عهده مشتركان است و آنها مالك كنتور و شبكه‌های داخلی ساختمان هستند، به همه مشترکان برق توصیه كرد: نسبت به رسیدگی و بررسی شبكه‌های داخلی ساختمان توسط متخصصان و كارشناسان خبره اقدام و همچنین از دستگاه‌های محافظ برای وسایل برقی استفاده كنند.

برق دزدی‌ها باعث ایجاد نوسان در شبكه می‌شود

وی در عین حال برخی اتفاقات شبكه را نیز ناشی از استفاده های غیرمجاز از برق عنوان كرد و گفت: استفاده‌های غیرمجاز از برق(برق دزدی) باعث ایجاد نوسان در شبكه‌های برق می‌شود و همین امر ممكن است به وسایل مشتركان آسیب وارد كند كه در این زمینه از همه مردم درخواست داریم در صورت مشاهده چنین مواردی، از طریق شماره تلفن 121 اداره برق منطقه خود را در جریان قرار دهند.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) مصطفی رجبی‌ مشهدی وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو شبکه های داخلی شرکت بیمه گر صنعت برق نقص عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات

 ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه درپی صدور هشدار سطح نارنجی همه دستگاه‌ها در آماده باش بودند، گفت: خسارات این بارندگی‌ها کم بود و بیشترین خسارات در بخش راه، بد لیل گستردگی بارش‌ها گزارش شده است ودر بخش کشاورزی هم فراخوان داده شده تا کشاورزان و باغداران نسبت به مستندسازی اولیه خسارات اقدام کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر  بارندگی اخیر به ۲۱ رشته قنات  خسارت زده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اضافه کرد: در بخش منابع طبیعی هم ۲ هزارو ۲۰۰ سازه آبی و خاکی داشته ایم که ۳۰ درصد از این سازه‌ها آبگیری کامل شده که برای تغذیه سفره‌های زیرزمینی از این آب‌ها استفاده می‌شود. 

ملک زاده ضمن تشکر از خدمات ۴۹۰ تیم خدماتی در دستگاه‌ها وتلاش ۲۵۰ تیم جهادی در کنار این تیم‌ها اضافه کرد: با تمرین‌ها ومانور‌های گوناگون و استفاده از تجربیات بارندگی‌های قبلی خوشبختانه میزان خسارات نسبت به بارندگی‌های قبلی کمتر بوده و حتی در این بارندگی در برخی نقاط ضعف‌ها نیز احصا شده تا رفع شوند و در بارندگی‌های بعدی دیگر شاهد این نقاط ضعف نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • گاز قسمتی از کرج قطع می شود
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان