Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@19:12:21 GMT

احداث بندهای خاکی در حوزه کوه زر شهرستان دامغان

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۷۱۶۱

احداث بندهای خاکی در حوزه کوه زر شهرستان دامغان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: بمنظور حفظ آب و خاک، کاهش اثرات سیلاب، تغذیه منابع آبی و همچنین رشد اقتصادی در منطقه کوه زر عملیات اجرایی احداث چهار بند خاکی با سرریز سنگ و ملات در حوزه آبخیز کوه زر آغاز گردید.
وی افزود: حجم خاکریزی این چهار بند خاکی بیش از ۴۰ هزار مترمکعب و حجم سرریز سنگ و ملات این بندها بیش از ۸۰۰ مترمکعب می‌باشد
علی اکبر عباسی راد ابراز داشت: این سازه‌های آبخیزداری در بالادست روستاهای کوه زر، توچاهی، سلم آباد و کوشاهی اجرا خواهد گردید که امید است موجب تقویت پوشش گیاهی و رونق اقتصادی در این مناطق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان اعتبار اجرای این پروژه‌ها را بالغ بر ۱۳ میلیارد ریا ل برشمرد و اظهار داشت: عملیات مذکور بصورت پیمانی و توسط پیمانکار بخش خصوصی در حال انجام است.
وی ظرفیت آبگیری این بندها را بیش از ۱۱۰ هزار مترمکعب سیلاب عنوان و اضافه کرد: بندهای احداثی نقش بسزایی در پرآب شدن چاه‌ها و قنوات روستاهای پایین دست خواهد داشت.

48

کد خبر 1417191

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان کوه زر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، از این میزان یک میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان بیرجند ذخیره شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم