Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:01:58 GMT

نارضایتی استاندار از کم توجهی به خطر کرونا در گلستان

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۷۳۵۴

نارضایتی استاندار از کم توجهی به خطر کرونا در گلستان

هادی حق‌شناس امروز یکشنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: ساده‌انگاری این بیماری و کم توجهی به ضرورت رعایت توصیه های پزشکی و فاصله گذاری اجتماعی، موجب افزایش تعداد بیماران کرونایی استان گلستان شد و روند کنترل و قطع زنجیره این بیماری را ناتمام گذاشت.

وی بیان داشت: در ۲ هفته اخیر و با تشدید اقدامات نظارتی و تلاش مضاعف عوامل درمانی؛ تعداد بیماران کرونایی گلستان از حدود ۹۰۰ به ۵۵۰ نفر رسید اما این کاهش آمار نباید موجب عادی‌پنداری شرایط و رعایت نکردن ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اطلاع‌رسانی برگزاری نمایشگاه تخصصی مبلمان در گرگان اشاره کرد و گفت: تصویب برگزاری این نمایشگاه برای اوایل تیرماه و روزهای عادی کرونا در گلستان بود اما با قرمز شدن شرایط فعلی، برپایی این نمایشگاه لغو شد.

قرار بود نمایشگاه تخصصی مبلمان در محل دائم نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گلستان از سه شنبه هفته جاری ۱۴ مرداد ۹۹ برپا شود.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: در روزهای اول مرحله جدید شیوع کرونا تعداد جان‌باختگان بیماری در گلستان به ۲۰ نفر در یک روز رسید اما این آمار در شرایط کنونی به کمتر از ۱۰ فوت شده در روز کاهش یافته است.

وی با یادآوری قرمز بودن شرایط استان و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های ۲۱ گانه بهداشتی تاکید کرد که هیچ نهاد و ارگانی در گلستان حق کم یا زیاد کردن این موارد را ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط قرمز کرونایی گلستان، آموزشگاه فنی و حرفه‌ای، موسسه آزاد هنری و کلاس‌های آموزشی تحت پوشش آموزش و پرورش، سالن‌های ورزشی و بازارهای هفتگی همچنان تعطیل بوده و رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها فقط مجاز به ارائه خدمات بیرون بر هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این جلسه گفت: به جز گمیشان روند شیوع کرونا در همه شهرهای گلستان کاهشی است اما این شرایط به معنای رها کردن شرایط بهداشتی و انجام ندادن پروتکل‌ها نیست.

ناهید جعفری اظهار داشت: دلخوش شدن به کاهش تعداد بیماران کرونایی و سهل انگاری در رعایت پروتکل بهداشتی ممکن است عواقب تلخ و وخیمی برای استان گلستان به همراه داشته باشد.

وی افزود: به دنبال تعطیلی اصناف نیستیم اما نباید به صنوفی که به شرایط دشوار کرونایی توجه نداشته و اهمیتی به رعایت توصیه ها نمی دهند اجازه فعالیت داد.

وی گفت: در ۱۰ روز اول مرداد سه هزار و ۹۸۰ بازدید و سرکشی از مراکز تهیه، توزیع، طبخ، عرضه و فروش مواد غذایی و هزار و ۷۲ مورد بازدید از اماکن عمومی استان انجام شد که ۲۲ مرکز عرضه و فروش به مراکز قضایی معرفی و ۲۶ مرکز عمومی پلمب شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این جلسه با بیان اینکه اگر نظارت‌ها را رها کنیم، بار دیگر شاهد اوج‌گیری کرونا در استان خواهیم بود، بر ضرورت جلوگیری از برگزاری مجالس عزا و عروسی تاکید کرد.

سراج‌الدین عارف‌نیا ادامه داد: در نتیجه همراهی مردم با مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا تعداد بیماران بستری در  کلاله، مینودشت، گنبدکاووس، آزادشهر، گرگان، آق‌قلا، بندرترکمن و علی‌آبادکتول در یک هفته اخیر کاهش یافت اما آمار مبتلایان به کرونا در کردکوی و بندرگز رو به افزایش است.

وی گفت: در شهرهای اهل سنت‌نشین به علت نزدیک شدن به عید قربان، بیماران اصرار به ترخیص از بیمارستان داشته و یا تمایلی به بستری شدن نداشتند که ممکن است کاهش آمار بستری شدن کرونا در این مناطق به همین دلیل باشد.

دکتر عارف‌نیا یادآور شد: با توجه به سپری شدن عید قربان و برگزاری آیین های این ایام در برخی مناطق استان، افزایش تعداد بیماران بستری در گلستان دور از انتظار نیست.

وی گفت: تعداد بیماران بستری در گنبدکاووس با ۴۰ درصد کاهش از حدود ۲۵۵ به ۱۶۰ نفر و در گرگان از ۲۴۰ به ۱۷۴ نفر رسیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان هم در این جلسه با بیان اینکه بسیاری از پروتکل‌ها در ایام عید قربان رعایت شد و در عید غدیر نیز این روند ادامه خواهد داشت، گفت: نحوه برگزاری مراسم ماه محرم در فضای باز و بسته و پروتکل‌های آن باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشخص شود تا جلو اقدامات جزیره‌ای گرفته شود.

حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد افزود: باید برای برگزاری مراسمات به ساختار و چارچوب مشخصی رسید تا برگزاری عزاداری ها موجب شیوع کرونا نشود.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان هم گفت: بجای تعطیلی واحدهای صنفی و بیکار شدن کارگران باید نظارت‌ بر نحوه فعالیت واحدهای خدماتی و صنفی را بیشتر کرد.

حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی شیوع کرونا در گلستان، برگزاری مجالس عزا و عروسی بود که به دلیل برگزاری آن در منازل و اماکن خصوصی امکان کنترل آن وجود نداشت.

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس گفت: تاکنون ۳۰۹ هزار و ۴۳۷ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۰۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۱۹۰ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا گلستان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا گلستان بهداشت و سلامت ویروس کرونا گلستان بهداشت و سلامت تعداد بیماران شیوع کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قطع درختان تنومند در خلخال (عکس) قطع درختان در پارک جنگلی مشگین‌شهر!

دیگر خبرها

  • امروزه ریشه های شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران مستحکم تر شده است
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امدادونجات جاده‌ای
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • رویکرد منطقی، احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای است
  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • برگزاری دومین دوره مسابقات اسکواش «گرگان‌جونیور» در گلستان
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)