Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون با محوریت موضوع بررسی ابعاد مختلف تعرض جنگنده های امریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی در فضای سوریه، گفت:این جلسه  با حضور مسئولینی از سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیمایی ماهان و وزارت امور خارجه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا؛ بررسی تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ایرانی در کمیسیون امنیت ملی

وی ادامه داد:آقای عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این جلسه ضمن مروری بر واقعه رخ داده درباره هواپیمای ماهان در شامگاه 2 مردادماه، تاکید کرد که این هواپیما در مسیر از پیش تعیین شده و معرفی شده در فضای سوریه در حرکت بوده که متوجه حضور جنگنده های امریکایی در نزدیکی خود شده است.  هواپیمای امریکایی بر خلاف همه قواعد رفتار خطرافرینی داشته و تا 500 پایی به هواپیمای ایرانی نزدیک شده است.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: رئیس سازمان هواپیمایی کشور در این جلسه عنوان کرد، در پی این رفتار تحریک آمیز هواپیمای امریکایی، خلبان ایرانی به درستی بر اساس دستورالعمل ها، در ارتفاع هواپیما تغییر ایجاد کرده است که این تغییر سریع در ارتفاع موجب آسیب به تعدادی از مسافران و کادر پرواز شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: بهاروند، معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه هم درباره ابعاد حقوقی اقدام جنگنده های امریکایی گفت که این تعرض، از چند منظر خلاف حقوق بین المللی بوده است، اولا حضور غیرقانونی نیروهای امریکایی در فضا و خاک سوریه است که به انها حقی برای رهگیری هواپیمایی را نمی دهد. ثانیا ایمنی پرواز، به عنوان یک اصل اساسی حقوق هوانوردی مورد خدشه قرار گرفته است. ثالثا نحوه نزدیک شدن جنگنده هلی امریکایی کاملا غیرحرفه ای و خطرافرین بوده است.

عموئی با بیان اینکه در این جلسه مسئولان هواپیمایی و وزارت امور خارجه بر پیگیری موضوع از طریق سازمان هوانوردی بین المللی (ایکائو) تاکید کردند، اظهار داشت: بهاروند خاطرنشان کرد که موضوع را از طریق دبیرکل سازمان ملل هم دنبال می کنیم.

وی افزود: نماینده هواپیمایی ماهان هم در این جلسه  تاکید کرد که پروازهای ما به منطقه، پس از این واقعه، طبق برنامه ادامه داشته است.

نماینده  تهران در مجلس تصریح کرد:در این نشست اعصای کمیسیون امنیت ملی هم ضمن اعتراض به رفتار غیرقانونی و بی منطق امریکایی ها، بر پیگیری این موضوع در مجامع بین المللی تاکید کردند. همچنین از اقدامات هواپیمایی ماهان و کادر حرفه ای پرواز آن هم مورد تقدیر قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: مقرر شد کمیته های امنیت، حقوق بشر و روابط خارجی راهکارهای مواجهه با این اقدام خطرافرین امریکا را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

 

R1373/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجلس بیشتر بخوانید... فردا؛ بررسی تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ایرانی در کمیسیون امنیت ملی بررسی تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ایرانی در کمیسیون امنیت ملی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... فردا؛ بررسی تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ایرانی در کمیسیون امنیت ملی بررسی تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ایرانی در کمیسیون امنیت ملی واژه های کاربردی مرتبط مجلس پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ تشریح نحوه دستگیری "جمشید شارمهد" از زبان وزیر اطلاعات؛ سرکرده تندر در ایران دستگیر شد ۲ امروز؛نشست مشترک مجلس و دولت درباره برگزاری کنکور ۹۹ ۳ رونمایی از گزینه جدید برای وزارتخانه بی‌وزیر/۱۰ روز مهلت برای "وزیر دار" شدن وزارت صمت ۴ وزیر کشور:‌ عزاداری ماه محرم را به نحو احسن برگزار می‌کنیم ۵ واگذاری سهام عدالت به ۶ دهک پایین درآمدی طبق طرح جدید مجلس ۶ رأی دیوان محاسبات درباره شرط سنی برای انتصاب مدیران در آموزش وپرورش ۷ روحانی: حرکت در مسیر رونق و جهش اقتصادی کشور می‌بایست مبتنی بر واقعیت‌ها باشد ۸ گزارش تسنیم از دقیق شدن راکت‌های ۱۲۲ میلیمتری/ تاثیر ابتکار سپاه در افزایش قدرت موشکی مقاومت مهمترین اخبار سیاسی مدارس غیرانتفاعی در گفت‌وگو با نادری| اتهام مشترک مجالس اصلاح‌طلب و اصولگرا در بی‌عدالتی آموزشی/لیبرالها هم آموزش را اینطور خصوصی‌سازی نمی‌کنند گزارش تسنیم از دقیق شدن راکت‌های ۱۲۲ میلیمتری/ تاثیر ابتکار سپاه در افزایش قدرت موشکی مقاومت گزارش تاریخ|حمله عراق به کویت؛ استانداردهای دوگانه غرب و اعتراف صدام به شکست در برابر ایران برجسته کردن ضعف‌ها و نادیده گرفتن قوت‌ها از ویژگی‌های جریان تحریف است مهمترین اخبار تسنیم گزارش تسنیم از دقیق شدن راکت‌های ۱۲۲ میلیمتری/ تاثیر ابتکار سپاه در افزایش قدرت موشکی مقاومت سرکنسول ایران در شانگهای: برنامه همکاری، نقطه عطف روابط استراتژیک ایران و چین است روحانی: حرکت در مسیر رونق و جهش اقتصادی کشور می‌بایست مبتنی بر واقعیت‌ها باشد سناتور پاکستانی: داعش دست پرورده آمریکا و اسرائیل بود/ FATF اهرم فشار غرب علیه ماست جزئیات جدید از قرارداد ۲۵ ساله‌ / ‌چین در ایران‌ سرمایه‌گذاری ‌می‌کند / تخریب قرارداد ‌با سوءنیت ‌‌است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۷۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در پایان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق و اصلاحات آن با ۱۴۶ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   رئیس مجلس در پایان بررسی بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ (جداول) گفت: به دلیل اینکه در این خصوص برخی اصلاحات داشتیم لازم است که در پایان جداول رأی‌گیری نهایی شود. ما حتماً در تنظیم جداول ممکن است برای تراز جابه‌جایی بر اساس مصوبات داشته باشیم تا تراز را رعایت کنیم. این موارد به هیچ عنوان ماهیت موضوع را عوض نمی‌کند از طرفی نیز ردیف اضافه نمی‌شود.   وی ادامه داد: در داخل جداول ناترازی‌های ممکنی برای این موارد، ردیف‌ها، جداول و پیوست‌ها مدنظر باشد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه داشته باشد در زمانی که رفت و برگشت‌هایی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، بتواند کار را انجام دهد. اگر در رفت و برگشت‌ها با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت، ماهیت موضوع عوض شود حتما موضوع به صحن می‌آید و زمان آن را در نظر خواهیم گرفت.   قالیباف گفت: دولت و کمیسیون برای بحث مربوط به ردیف جدول ۷ وزارت بهداشت و درمان، با توجه به شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده اند که از محل تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارتخانه را برای فوق‌العاده شغل پرستاران در نظر بگیرند که دولت و کمیسیون با این موضوع موافق هستند.

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد