Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از گلستان : حسن خسروی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز طرح صدور اسناد املاک بنیاد علوی برای ۶۰۰ روستا و ۱۷ شهر استان گلستان اظهارداشت: این طرح در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و دستور رئیس بنیادمسضعفان مبنی بر تشریع در واگذاری اسناد املاک بنیاد علوی به مردم در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در همین راستا تفاهم نامه سه جانبه بین بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان منعقد شده است تا بتوانیم در یک برنامه زمانی مشخص اسناد مالکیت را به مردم واگذار کنیم.

مدیرکل بنیاد مستضعفان استان گفت: هدف ما این است تا عملیات واگذاری املاک علوی با سرعت بیشتری در استان انجام شود و تا پایان امسال بخش زیادی از اراضی بنیاد، اسناد مالکیت آن در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی بیان داشت: در ۵ سال گذشته افزون بر ۳۸ هزار جلد از اسناد مالکیت بنیاد علوی به مردم استان در مراحل مختلف واگذار شده است.

خسروی ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال نیز ۳۰ هزار جلد سند مالکیت به مردم واگذار شود و باقی اسناد نیز تا نیمه نخست سال آینده برای مردم صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این کار نیازمند عزم و همت مضاعف است تا بتوانیم رضایتمندی مردم را در گام دوم انقلاب اسلامی رقم بزنیم.

48

کد خبر 1417221

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان گلستان بنیاد علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان عضو شورای قضایی و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در دیدار با رئیس حوزه قضایی سیرجان  گفت: قانون جامع حدنگار به دستگاه‌های مختلفی در زمینه حدنگاری تکلیف گذاشته ودر صورت استنکاف نهادهای ذی‌ربط، ترک فعل مدیران مربوط پیگیری می‌شود.

 سیدمهدی هاشمی افزود: بسیاری از مشکلات دولت و قوه قضائیه ناشی از  اجرا نشدن حدنگاری و صدور سند مالکیت است که با تولید بیش از شش میلیون پرونده قضایی در کشور به  چالش برای دستگاه قضایی تبدیل شده است.

عضو شورای قضایی استان تصریح کرد: در قانون جامع حدنگار دو دسته تکلیف برای دستگاه‌های اجرایی تعیین شده که تکلیف عام همه دستگاه‌ها، ارائه مستندات مالکیت و اطلاعات توصیفی املاک برای دریافت سند مالکیت و تکلیف دیگر، مختص دستگاه‌های دخیل در حدنگاری است که باید در زمینه پیشبرد این امر با سازمان ثبت به عنوان متولی حدنگاری همکاری کنند و در غیر این صورت، به عنوان ترک فعل مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: به موجب تبصره ماده ۱۱ قانون جامع حدنگار و مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان ارائه هرگونه خدمات به دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای ممنوع و منوط به تعویض اسناد دفترچه‌ای  است

هاشمی همچنین نقش صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در رونق‌بخشی به تولیدات کشاورزی و ارتقاء امنیت غذایی را پررنگ توصیف کرد و افزود: با توجه به شعار سال، اولویت اصلی اداره کل ثبت اسناد و املاک، حدنگاری اراضی کشاورزی است.

محمود محمدی رئیس حوزه قضایی شهرستان سیرجان  هم با اشاره به پرتکرار بودن جرم تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی، حدنگاری را مانع این امر دانست و گفت: صدور اسناد مالکیت حدنگار اراضی کشاورزی خرد شده با هر مساحتی و با قید کاربری زراعی، از بیشتر خرد شدن اراضی کشاورزی جلوگیری می‌کند و تفسیر ادارات ثبت اسناد در این زمینه منطبق بر موازین حقوقی است  زیراحدنصاب‌های موضوع ماده ۲ قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، مربوط به تفکیک و افراز است و محدودیتی برای صدور اسناد اولیه از آن استنباط نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم
  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • تحقق آرزوی ۴۵ ساله مردم بنوار ناظر اندیمشک
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر