Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از درگیری شکارچیان غیرمجاز با محیط‌بانان این استان خبر داد.

مهرداد فتحی‌بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به درگیری شکارچیان و محیط‌بانان منطقه حفاظت شده سفیدکوه این شهرستان، اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر حضور متخلفان محیط زیستی در این منطقه، ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان بلافاصله وارد عمل شده و ساعت ۲۱ شب گذشته اقدام به دستگیری این افراد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ماموران یگان نزدیک روستای آنان با هم برخورد داشتند که همین موضوع باعث به وجود آمدن درگیری بین‌شان شد، ادامه داد: این افراد به هشدارهای محیط‌بانان توجهی نداشته و ضمن درگیری فیزیکی، اقدام به تیراندازی کردند.

فتحی‌بیرانوند اضافه کرد: همچنین با ادواتی مانند چاقو، چوب‌دستی و سنگ به جان محیط‌بانان افتادند که نهایتا منجر به مصدومیت چهار نفر از پرسنل ما شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه یکی از این متخلفان دستگیر و حکم جلب مابقی صادر شده است، ادامه داد: از این افراد یک قبضه سلاح جنگی ام‌یک کشف و ضبط شده است.

وی شروع به شکار، درگیری مسلحانه و ضرب و شتم ضابطین قانون و تمرد از دستور ماموران به آنان را از جمله موارد تخلف این افراد عنوان کرد و گفت: قطعا با این افراد شدیدا برخورد خواهد شد و هیچ‌گونه اغماضی در این مسئله نداریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست درگیری لرستان محیط محیط بانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی