Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@04:01:16 GMT

۲۲ درصد بیماران کرونایی در جهرم غیر بومی هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۸۷۸۵

۲۲ درصد بیماران کرونایی در جهرم غیر بومی هستند

رحمانیان گفت: ۲۲ درصد از آمار مبتلایان بستری در بیمارستان پیمانیه را افراد غیر بومی از شهرهای قیر، زرین دشت، داراب، جویم لار، لارستان، داراب و مبارک آباد تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (یکشنبه ۱۲ مرداد) در جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با «کرونا» با اشاره به آخرین وضعیت این بیماری در شهرستان جهرم گفت: تعداد هزار و ۳۳۹ بیمار مشکوک و مثبت قطعی کرونایی از ابتدای اپیدمی این بیماری تا کنون در بخش های مختلف بیمارستان پیمانیه جهرم بستری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه از این تعداد بیمار، هزار و ۱۵۳ مورد از بیمارستان ترخیص شده اند، افزود: از کل بیماران بستری در بیمارستان پیمانیه، بیش از  ۶۰ درصد به صورت شخصی،  ۳۳ درصد از طریق اورژانس ۱۱۵ و نزدیک به ۶ درصد از طریق آمبولانس خصوصی مراجعه کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه  عدم رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی و تماس با افراد مبتلا از عمده ترین دلایل افزایش آمار مبتلایان در ۴۰ روز گذشته، به شمار می رود، بیان کرد: ۲۲ درصد از آمار مبتلایان بستری در بیمارستان پیمانیه را افراد غیر بومی از شهرهای قیر، زرین دشت، داراب، جویم لار، لارستان، داراب و مبارک آباد تشکیل  می دهد.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه باوجود تمام تلاش ها و خدماتی که برای بیماران مبتلا انجام می شود، متاسفانه آمار موارد بستری و مرگ و میر کاهش چندانی نداشته و هنوز در وضعیت قرمز به سر می بریم، تصریح کرد: عدم رعایت دستورالعمل ها و ساده پنداری کرونا از سوی برخی افراد در ماههای گذشته سبب شد تا این روزها شاهد چنین  آمار فزاینده مبتلایان به کووید ۱۹ باشیم.

 

وی در پایان گفت: عدم رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی و تماس با افراد مبتلا از عمده ترین دلایل افزایش آمار مبتلایان محسوب می شود.

پایان پیام/691

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنترل شیوع کرونا ویروس کرونا در فارس پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا بیمارستان پیمانیه آمار مبتلایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام

محمد صادق معلم زاده معاون درمان دانشکده پزشکی تربت جام گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، خوشبختانه بخش شیمی درمانی سرپایی در مرکز آموزشی درمانی سجادیه واقع در منطقه جام راه اندازی شد.

وی افزود: این بخش با هدف ارائه خدمات شیمی درمانی به بیماران مبتلا به سرطان در منطقه جام و ارتقای سطح دسترسی آنها به خدمات درمانی تخصصی راه اندازی شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: از این پس، بیماران منطقه تربت جام، تایباد، صالح آباد، باخرز می‌توانند بدون نیاز به تحمل سفر‌های طاقت فرسا به شهر‌های دیگر، خدمات شیمی درمانی را در همین مرکز دریافت کنند.

معلم زاده با اشاره به امکانات و خدمات ارائه شده در این بخش، اظهار داشت: در بخش شیمی درمانی سرپایی سجادیه، کلیه مراحل شیمی درمانی توسط متخصصان آنکولوژی مجرب انجام می‌شود و همچنین خدمات مراقبتی و حمایتی و مشاوره روانشناسی و مددکاری اجتماعی نیز به بیماران ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نوبت دهی به بیماران در این بخش به صورت اینترنتی انجام می‌شود و امکان نوبت دهی حضوری نیز در محل مرکز فراهم شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • حس خوب حمایت
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها