Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دومین برنامه از سلسله پیش رویداد‌های همایش بین‌المللی «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده»، در قالب دو نشست در موسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران با موضوع «افول جایگاه رهبری آمریکا در جهان معاصر و آینده» برگزار شد. تاریخ انتشار: 19:32 - 12 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۳۱۶۵

خبرگزاری میزان - دومین برنامه از سلسله پیش رویداد‌های همایش بین‌المللی «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده»، روز یکشنبه از ساعت ۸:۴۵ الی ۱۲:۴۵ در قالب دو نشست در موسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران با موضوع «افول جایگاه رهبری آمریکا در جهان معاصر و آینده» و در حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران این حوزه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نشست نخست که با مدیریت دکتر عابد اکبری، مدیرعامل موسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران برگزار شد، دکتر احسان موحدیان به عنوان نخستین سخنران نشست، به بررسی افول قدرت نرم ایالات متحده آمریکا پرداخت. در ادامه دکتر صادقی، افول قدرت هژمونیک و تقابل آمریکا با چین را مورد کنکاش قرار داد، و دکتر شهره پیرانی عضو هیات علمی دانشگاه شاهد به عنوان سومین سخنران نشست، به بررسی ابعاد گوناگون افول ایالات متحده از منظر ساختار سیاسی پرداخت.

بیشتر بخوانید: نشست تخصصی بررسی «افول جایگاه رهبری آمریکا در جهان معاصر و آینده» برگزار خواهد شد

در دومین نشست این برنامه که با مدیریت دکتر حسین آجورلو، مدیر گروه مطالعاتی غرب آسیا و آفریقای موسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران برگزار شد، دکتر علیرضا خسروی عضو هیات علمی و گروه روابط بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، به ارائه بررسی روند افول ایالات متحده در شرایط معاصر و چشم‌انداز آینده پرداخت. در ادامه دکتر سید عبدالله رضوی، عضو هیات علمی دانشکده نفت، به بررسی روند افول ایالات متحده از منظر اقتصادی پرداخت، و در پایان نیز دکتر نجمیه پوراسمعیلی، پژوهشگر حوزه مطالعات غرب آسیا، بررسی تاثیر کنش‌های جبهه مقاومت بر روند افول آمریکا، به ویژه در منطقه خاورمیانه و آمریکای لاتین را مورد ارزیابی قرار داد.

همایش بین‌المللی «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده» به همت پژوهشکده مشترک شهید صدر (ره) دانشگاه جامع امام حسین (ع) و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، و با همکاری بیش از بیست دانشگاه و نهاد پژوهشی در تاریخ ۶ آبان ماه برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در فراخوان مقالات، به تارنمای همایش به نشانی www.usdecline.info و صفحات مجازی دبیرخانه همایش در رسانه‌های اجتماعی به آدرس @usdecline مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افول آمریکا ایالات متحده آمریکا ایالات متحده افول آمریکا برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نکوداشت شرف‌الاسلام ابن بطریق حلی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست احیاگران فرهنگ امامت با نکوداشت شرف‌الاسلام ابن بطریق حلی به همت معاونت فرهنگی بنیاد بین المللی امامت برگزار می‌شود.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد طباطبائی‌یزدی به معرفی کتاب عمدة عیون صحاح الاخبار فی مناقب امام الابرار، سعید عرفانیان به معرفی کتاب المستدرک المختار فی مناقب وصی المختار و خصایص الوحی المبین فی مناقب امیر المؤمنین علیه السلام خواهند پرداخت. همچنین عبدالحسین طالعی در خصوص جهاد علمی ابن بطریق حلی به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

زمان برگزاری سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت، ساعت ۱۷:۳۰ تا ١٩ در محل قم، سالن اجتماعات بنیاد بین‌المللی امامت است.

کد خبر 6097781 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • ۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد
  • نشست نکوداشت شرف‌الاسلام ابن بطریق حلی برگزار می شود
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است/ امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند