Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد تولید محصولات منتخب صنعتی در بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها خبر داد و گفت: برای داخلی‌سازی ۳.۲ میلیارد دلار از مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز تولید که تا پیش از این وارد می‌شده، هدفگذاری انجام شده و ۱۴۳ قطعه گلوگاهی برای داخلی‌سازی شناسایی شده است.

به گزارش روز یکشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، "حسین مدرس خیابانی" در جلسه معاونان امور صنایع سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها افزود: باید به سمت تولید داخل قطعاتی که در آنها وابستگی داریم، حرکت کنیم، در این حوزه ۱۴۳ قطعه گلوگاهی برای داخلی سازی شناسایی شده استان ها باید در این حوزه پیشگام و پیشرو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ساخت داخل را مهمتر از افزایش تولید دانست و تاکید کرد: ساخت داخل منجر به افزایش تولید می‌شود، اما افزایش تولید بدون ساخت داخل وابستگی به همراه دارد.سرپرست وزارت صنعت با تاکید بر لزوم تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی برای نهضت ساخت داخل، گفت: مراکز دانشگاهی علمی و تحقیقاتی باید پای کار بیایند و هر دانشگاه باید در یک حوزه و یک قطعه خاص کار کند تا با همپوشانی همدیگر ساخت داخل و کاهش ارزبری اتفاق بیفتد.مدرس خیابانی با تاکید بر این که مواد اولیه در حال حاضر مهم‌ترین مساله مربوط به حوزه تولید است، ادامه داد: این گلوگاه باید با تاکید و توجه بیشتری در استان ها مورد رصد و پایش قرار بگیرد و نباید اجازه بدهیم تولید به خاطر کمبود مواد اولیه دچار تنگنا شود.وی، استان های مرزی را دارای پتانسیل بسیار مناسبی برای تامین مواد اولیه دانست و افزود: نقطه قوت ما در تامین مواد اولیه و مایحتاج عمومی مردم همین مرزها و استان های مرزی هستند، اکنون از ۳۱ مرز کشور که به خاطر بیماری کرونا بسته شده بود ۲۸ مرز یعنی حدود ۸۰ درصد از مرزها فعال شده‌اند.

سرپرست وزارت صنعت با تاکید بر جایگاه و نقش ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای پیشبرد اهداف تولید در استان ها، گفت: تشکیل این جلسات در استان ها به ریاست استاندار باید به طور مداوم و منظم باشد و این ستاد علاوه بر احیای واحدهای راکد باید مانع از تعطیل یا نیمه تعطیل شدن واحدهای فعال شود.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: برای داخلی سازی مواد اولیه وزارت صنعت ساخت داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: در حال حاضر یک میلیون قطعه زمین در حال آماده‌سازی است که کار بیش از ۶۵۰ هزار قطعه انجام شده و مابقی آن ظرف چند ماه آینده اتفاق می‌افتد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، علیرضا فلاحی در مراسم تودیع و معارفه معاون پشتیبانی بنیاد مسکن خراسان رضوی با اشاره به اهداف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در دوره جدید ریاست بنیاد مسکن، تسهیلات و سهمیه وام‌های سالانه طرح ویژه‌ای که از سال 1384 به تعداد 200 هزار واحد بود، برای اولین بار به 350 هزار واحد افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: ما با ارتباطات خوبی که با مجموعه وزارت راه و شهرسازی داریم توانستیم برای اولین بار بحث الحاق زمین‌های محدوده شهرها به روستاها را شکل دهیم، از همین رو با توجه به تعهداتی که دولت سیزدهم دارد و قانون 4 میلیون واحد مسکونی که قرار است در 4 سال اتفاق بیفتد، در حال حاضر یک میلیون قطعه زمین در حال آماده‌سازی است که کار بیش از 650 هزار قطعه انجام شده و مابقی آن ظرف چند ماه آینده اتفاق می‌افتد.

فلاحی با بیان اینکه بنیاد مسکن همچون گذشته همواره در کنار مردم است تا مشکل مسکن آنان را حل کند، افزود: ماموریت دیگر ما بحث مسکن محرومین است، از همین رو با توجه به اینکه سازمان ملی زمین بخشنامه ای در سنوات گذشته ابلاغ کرده و محدودیت برای بنیاد ایجاد شده بود، آن دستورالعمل منحل و مقرر شد زمین 50 هزار واحد مسکن برای محرومین را تامین کنیم و امسال این سهمیه نزدیک به 17 هزار واحد است که در دستور کار قرار گرفته است.

افزایش میانگین ساخت سالانه مسکن شهری از 3 هزار به 30 هزار واحد

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:مسئله مهم دیگر بنیاد مسکن را بحث مسکن شهری ذکر کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه ما درآمد هزینه هستیم، در کنار سیاست‌های کاری خود باید مسکن شهری را فعال کنیم، در واقع میانگین سالانه مسکن شهری تعداد 3 هزار واحد بود که امسال با تفاهم نامه‌های انجام شده قرار است این میزان به 30 هزار واحد برسد، از همین رو اقداماتی در حوزه مسکن شهری در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: ما بیش از 70 درصد از واحدهای مسکونی روستاها را با کمک همکارانمان در کشور و اداره ثبت سند دار کردیم و در یک برنامه مشخص شده که توسط حوزه معاونت عمران روستایی اتفاق می‌افتد، مشکل سند واحدهای باقیمانده نیز بر طرف خواهد شد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • تاکید بر ساخت پارکینگ‌های حاشیه در منطقه ۱۶ تهران
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد