Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تشریح و تبیین جایگاه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان گفت: امروز مفتخریم که علیرغم تحریم‌های ظالمانه نظام استکبار در حوزه تقویت بنیه دفاعی کشور به پیشرفت‌های تحسین برانگیزی دست یافته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به تقدیر رهبری و فرمانده کل قوا از تحریم شکنی در حوزه دفاع و نظامی به ویژه در تولید و ساخت جت پیشرفته آموزشی کوثر تصریح کرد: همانگونه که بار‌ها اعلام شده است وزارت دفاع توانسته است با راهبرد (ما می‌توانیم) و توجه به ظرفیت‌های بومی و داخلی و هدایت‌ها و رهنمود‌های فرمانده کل قوا نیاز‌های واقعی نیرو‌های مسلح را در تمامی حوزه‌های رزم زمینی، هوایی، دریایی، الکترونیک، پدافندی و موشکی و ... برآورده سازد و امروز نیرو‌های مسلح آماده‌تر از هر زمان دیگری با داشتن نیروی انسانی مجاهد جان بر کف شجاع و آموزش دیده از حدود و ثغور ایران اسلامی و ارزش‌های انقلاب محافظت می‌نمایند.

امیر سرتیپ حاتمی در تشریح همکاری‌های فناورانه با سایر بخش‌های کشوری نیز گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از سرریز فناوری‌های دفاعی خود در کمک به خودروسازان داخلی، بخش حمل و نقل هوایی، دریای، ریلی و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و سایر بخش‌های کشور از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

امیر سرتیپ حاتمی خاطرنشان ساخت: وزارت دفاع علاوه بر مسئولیت خطیر و حساس خود در پشتیبانی و حمایت همه جانبه از نیرو‌های مسلح همواره پشتیبان و حامی همه بخش‌های ملی بوده و خواهد بود و لذا متناسب با نیاز‌ها و درخواست‌های دولت و بخش عمومی و خصوصی خدمات‌هایی را ارائه داده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح یکی دیگر از ویژگی‌های بارز و برجسته صنعت دفاعی را بهره مندی حداکثری از ظرفیت‌های فناورانه دانست و خاطرنشان ساخت: بهره گیری از علم و دانش کشور، کمک به اشتغال زایی، بهره‌مندی حداکثری از نخبگان و دانشمندان در جهت توسعه و پیشرفت‌های حوزه‌های دفاعی، تشکیل شبکه یکپارچه علمی و فناورانه از جمله دلایل اقبال و دعوت از شرکت‌های دانش بنیان در طرح‌ها و برنامه‌های وزارت دفاع می‌باشد.

امیر سرتیپ حاتمی اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی را مرهون ایثارگری شهدای سرافراز انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های رزمندگان شجاع و مخلص و پیرو ولایت دانست و تصریح کرد: ارتقای توان موشکی کشور، تهیه و ساخت پیشرفته‌ترین دستاورد‌های حوزه رزم دریایی، ساخت و تولید پیشرفته‌ترین تجهیزات رزم زمینی و تولید و ساخت هواپیما‌های رزمی و آموزشی در حوزه هوایی از جمله اولویت‌های وزارت دفاع در سال‌های اخیر بوده است.

در پایان این نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن کشور سوالات خود را از وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح مطرح و امیر سرتیپ حاتمی نیز پاسخ‌های لازم را ارائه کرد.

در این نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس آمادگی خود را در جهت حمایت و توسعه صنعت دفاعی در ابعاد گوناگون اعلام کردند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر دفاع پارسی خبر توان موشکی دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح کمیسیون صنایع و معادن امیر سرتیپ حاتمی وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ درباره جدول ۲۱ در مورد اعتبارات بودجه‌ای نیروهای مسلح موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در نشست علنی امروز (سه شنبه، 11 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال 1403 با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول 21 در خصوص توزیع اعتبارات نیروهای مسلح با 169 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح بخش درآمدی جدول 21 لایحه بودجه 1403 گفت: مجلس یازدهم اقدامات موثری در حوزه‌های مختلف از محرومیت زدایی گرفته تا حوزه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، مسائل فرهنگی و بحث تولید تاکنون داشته است؛ حدود 31 میلیارد تومان در بودجه امسال به موضوع تولید اختصاص تا در حوزه استانی و ملی تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: در جدول 21 مجلس گام بلندی برای اقتدار و امنیت دفاعی کشور برداشته است که در جای خود یک حرکت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی محسوب می‌شود. توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در جدول 21 به صورت جزئی بررسی شد که در آن حدود 1.8 دهم میلیارد یورو در آنجا تخصیص داده شده که زوایای مختلف امنیت کشور را از مرزها گرفته تا پایتخت را مورد بررسی قرار می‌دهد. جلسات گوناگونی بین دولت و مجلس برای بودجه امنیت و دفاع ملی گذاشته شد تا این مسئله مورد توجه قرار بگیرد، با تصویب این بودجه به مسئله دفاعی کشور پیام قدرتمندی داده می‌شود.

حاجی بابایی در ادامه تاکید کرد: این رقم یعنی 1.8 دهم میلیارد یورو، نرخ تصویبی دولت بوده است.

معاون سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با جدول 21، گفت: دولت مساعدت در این حوزه را به اندازه کافی انجام داده، همچنین مبلغ 1.8 دهم میلیارد یورو که در آن قرار داده شده از محل تهاتر نفت بوده، در مجلس 1.8 دهم میلیارد یورو مازاد بودجه است، این عدد بالاتر از مبادلات ارزی کشور است، موجب اختلال در بازار ارز می‌شود، دولت با این مسئله مخالف است، دو نرخی بودن ارز در حال حاضر مشکلات زیادی را در کشور ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در کشور کفر خوانندگان و رقاصان هم بیدار شدند اما برخی اساتید کشورمان بی‌تفاوت بودند
  • امیر نصیرزاده: «وعده صادق» معادلات بین المللی را تغییر داد
  • سرلشکر باقری: وضعیت منطقه قبل و بعد از «وعده صادق» تغییر کرده است
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • امیر فخری: کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است