Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز، «نانسی پلوسی» رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری ای‌بی‌سی گفت که از نظر او «دونالد ترامپ» رییس جمهوری این کشور اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا منتشر می‌کند.

پلوسی گفت که «دبورا بیرکس» هماهنگ‌کننده کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید نیز منصوب ترامپ است و او هیچ اعتماد به آن‌ها ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر نیز از بیرکس انتقاد کرده و او را مسوول انتشار اطلاعات نادرست پیرامون کووید۱۹ دانسته بود.

به نوشته نشریه پولیتیکو، پلوسی هفته گذشته در دیدار با «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا و «مارک میدووز» رییس کارکنان کاخ سفید، درباره بیرکس گفته بود که او «بدترین» است؛ اما در عین حال «آنتونیو فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا را ستوده و او را «قهرمان» دانسته بود.

ترامپ متهم است که بدون توجه به یافته‌های علمی و نظرات کارشناسان درباره کرونا، برای اجرای سیاست‌های خود به نهادهای دولتی فشار می‌آورد. کارشناسان بهداشت و درمان آمریکا ابراز نگرانی کرده‌اند که دولت ترامپ، سازمان غذا و دارو را برای تائید واکسن کووید۱۹ قبل از آماده شدن آن، تحت فشار قرار دهد.

به نوشته تارنمای خبری هیل، ترامپ دوشنبه هفته گذشته در جریان بازدید از کارخانه بیوتکنولوژی در کارولینای شمالی، با خوش بینی از چشم انداز تولید واکسن سخن گفت حتی با وجودی که کارشناسان هشدار داده اند واکسن ممکن است تا سال آینده دردسترس قرار نگیرد.

وی پنجشنبه هفته گذشته نیز سخنان مشابهی بر زبان آورد و بدون توجه به واقعیت جان باختن بیش از ۱۵۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا، پیشرفت در زمینه تولید واکسن را در بوق و کرنا کرد.

با این حال، فائوچی درمورد آماده شدن واکسن تا پایان سال ۲۰۲۰ و توزیع گسترده آن در سال آینده، محتاطانه ابراز خوش‌بینی کرده است.

اگرچه شانسی برای توزیع گسترده واکسن تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان ماه) وجود ندارد، برخی شرکت‌ها وارد مرحله آزمایش بالینی شده‌اند که ممکن است نتایج اولیه آن تا آن زمان مشخص شود.

محققان و کارشناسان نگرانند که ترامپ به این نتایج اولیه بسنده کند تا نهادهای بهداشت و سلامت را برای تائید واکسن قبل از آماده شدن نهایی، تحت فشار قرار دهد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دونالد ترامپ نانسی پلوسی کاخ سفید ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دونالد ترامپ نانسی پلوسی کاخ سفید ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا دونالد ترامپ نانسی پلوسی کاخ سفید ایالات متحده آمریکا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد

 دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • سال ۲۰۲۴ هر لحظه دیوانه‌تر می‌شود!
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟