Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-29@19:25:41 GMT

شناسایی 143 راه خودکفایی در صنعت

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۹۴۲۳

شناسایی 143 راه خودکفایی در صنعت

صدای ایران- به گزارش روز یکشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، "حسین مدرس خیابانی" در جلسه معاونان امور صنایع سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها افزود: باید به سمت تولید داخل قطعاتی که در آنها وابستگی داریم، حرکت کنیم، در این حوزه ۱۴۳ قطعه گلوگاهی برای داخلی سازی شناسایی شده استان ها باید در این حوزه پیشگام و پیشرو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، ساخت داخل را مهمتر از افزایش تولید دانست و تاکید کرد: ساخت داخل منجر به افزایش تولید می‌شود، اما افزایش تولید بدون ساخت داخل وابستگی به همراه دارد.
سرپرست وزارت صنعت با تاکید بر لزوم تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی برای نهضت ساخت داخل، گفت: مراکز دانشگاهی علمی و تحقیقاتی باید پای کار بیایند و هر دانشگاه باید در یک حوزه و یک قطعه خاص کار کند تا با همپوشانی همدیگر ساخت داخل و کاهش ارزبری اتفاق بیفتد.
مدرس خیابانی با تاکید بر این که مواد اولیه در حال حاضر مهم‌ترین مساله مربوط به حوزه تولید است، ادامه داد: این گلوگاه باید با تاکید و توجه بیشتری در استان ها مورد رصد و پایش قرار بگیرد و نباید اجازه بدهیم تولید به خاطر کمبود مواد اولیه دچار تنگنا شود.
وی، استان های مرزی را دارای پتانسیل بسیار مناسبی برای تامین مواد اولیه دانست و افزود: نقطه قوت ما در تامین مواد اولیه و مایحتاج عمومی مردم همین مرزها و استان های مرزی هستند، اکنون از ۳۱ مرز کشور که به خاطر بیماری کرونا بسته شده بود ۲۸ مرز یعنی حدود ۸۰ درصد از مرزها فعال شده‌اند.
سرپرست وزارت صنعت با تاکید بر جایگاه و نقش ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای پیشبرد اهداف تولید در استان ها، گفت: تشکیل این جلسات در استان ها به ریاست استاندار باید به طور مداوم و منظم باشد و این ستاد علاوه بر احیای واحدهای راکد باید مانع از تعطیل یا نیمه تعطیل شدن واحدهای فعال شود.
تداوم تولید در بی سابقه ترین تحریم‌ها نشانگر شکست دشمن است
وی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان‌، تاکید کرد: از تحریم ها می توان به راحتی عبور کرد، تولید در سخت ترین شرایط و بی سابقه ترین تحریم ها ادامه دارد و این نشانگر شکست تحریم‌ها است.
مدرس خیابانی در ادامه با تأکید بر لزوم همگرایی و اجماع دستگاه‌های مختلف برای تحقق جهش تولید، اضافه کرد: بانک‌ها، تامین اجتماعی، مالیات، استاندار به عنوان رئیس ستاد تسهیل در استان‌ها، گمرک و دیگر دستگاه‌های مرتبط در استان‌ها باید همگرا و در یک مسیر حرکت کنند که معاونت های امور صنایع سازمان های صنعت استان ها باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.
هدفگذاری برای تحقق جهش تولید از ۴ مسیر
وی با بیان اینکه چهار مسیر برای جهش تولید هدفگذاری شده، بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی یکی از این چهار مسیر است که معاونت‌های امور صنایع در سازمان های صنعت استانی باید این ظرفیت‌ها را شناسایی کنند.
این مقام مسوول با بیان اینکه میانگین ضریب اشتغال صنعتی ۵۸ درصد است و می‌خواهیم این ضریب را به ۶۵ درصد برسانیم، گفت: این مهم از محل بکارگیری ظرفیت‌های خالی افزایش و همچنین جهش در پارامترهای تولید به وقوع می پیوندد.
سرپرست وزارت صنعت، تکمیل طرح های نیمه تمام را از دیگر مسیرهای تحقق جهش تولید دانست و افزود: به دنبال شناسایی طرح‌های نیمه‌تمام و رفع مشکلات آنها هستیم و معاونت های صنایع سازمان های صنعت استان ها باید این طرح های مشکل دار را شناسایی کنند.
مدرس خیابانی ادامه داد: بخشی از مشکلات این طرح‌ها از محل ظرفیت های استانی و همچنین ستادهای تسهیل استان ها قابل رفع و پیگیری و برخی دیگر در سطح ‌کشوری حل می‌شود که این موضوعات باید پیگیری و اطلاع‌رسانی شود.
هدفگذاری برای احیای ۱۵۰۰ واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی
وی، راه اندازی واحدهای صنعتی معدنی تعطیل یا راکد در درون یا بیرون شهرک های صنعتی را از دیگر مسیرهای جهش تولید دانست و گفت: سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی برای احیای یکهزار و ۵۰۰ واحد مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی هدفگذاری کرده است و با راه اندازی این واحد ها جهش تولید نیز اتفاق می‌افتد.
سرپرست وزارت صنعت، دستیابی به فناوری را مسیر چهارم برای تقویت جهش تولید دانست و افزود: هرجا صنعت با فناوری در هم می آمیزد ساختار تولید طبیعت عوض می‌شود و ارتقا می‌یابد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مدرس خیابانی صنعت خودکفایی صدای ایران سرپرست وزارت صنعت سازمان های صنعت استان ها تولید دانست مدرس خیابانی استان ها مواد اولیه جهش تولید ساخت داخل ظرفیت ها تحریم ها شهرک ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میمند شهر ملی شیشه گری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در جشن روز میمند حضور داشت با برشمردن ظرفیت شهر میمند در صنعت شیشه گری و اینکه شیشه گری یک مهارت اصیل در کنار گلاب گیری است، از تبدیل شهر میمند به شهر ملی شیشه گری خبر داد.
دکتر جلالی افزود: صنعت شیشه گری هم دوستدار محیط زیست است هم قابل بازیافت و هنری دستی و اصیل است که می‌تواند به ترویج صنعت گلاب گیری کمک کند.
وی گفت: عزم مسئولین محلی برای ایجاد کارگاه‌های شیشه گری در میمند و فراهم کردن شاخص‌های شهرملی شیشه گری زمینه تکمیل پرونده شهرملی شیشه گری را برای این شهردرآینده نزدیک فراهم می‌کند.
معاون باغبانی وزارت جهاد هم در مراسم جشن روز میمند گفت: ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از ۳۰ هزار هکتار گلزار گل محمدی کشور در فارس وجود دارد و میند با ۲هزار هکتار گل محمدی بالاترین عملکرد تولید گل را در کشور دارد.
برومندی با تاکید بر اینکه باید با کمک به بخش خصوصی زنجیره ارزش را در تولید، کامل و از خام فروشی‌ها خودداری کنیم، افزود: اعطای سرمایه درگردش و تسهیلات لازم به سرمایه گذاران بخش خصوصی در دستور کار است تا در راستای تولید، خرید محصولات و حرکت به سمت کشاورزی قراردادی و بازار رسانی محصولات رونق ایجاد شود.
وی افزود: استان فارس که رتبه اول تولیدات باغی کشور و البته شهر میمند هم تعداد زیادی سرمایه گذار خصوصی دارد مشمول این دستور العمل هستند.
در ادامه مراسم مسئولان محلی از جمله امام جمعه شهر میمند، فرماندار فیروز آباد و معاون گردشگری استانداری فارس هم در خصوص چالش‌های تولید و گردشگری درشهر میمند سخنرانی کردند.
شهردار میمند هم در این گردهمایی روز میمند به اجرای سه طرح توسعه گردشگری در سال پیش رو در این شهر خبر داد و گفت: احداث پارک پردیس با احیای باغ‌های گل نسترن و گل محمدی، احیای بافت تاریخی میمند، و ساخت کارخانه عرقیات و اسانس با برآورد هزینه ۷۰ میلیارد تومانی از جمله طرح‌های دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر میمند است.
همزمان با جشن روز میمند پیاده روی و گردهمایی مردی هم در این شهر برگزار شد.

دیگر خبرها

  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی