Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@19:19:59 GMT

ترخیص فوری کالاهای اساسی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۹۵۵۶

ترخیص فوری کالاهای اساسی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بعد از رایزنی های صورت گرفته در مورد تسهیل ترخیص حدود شش میلیارد دلار کالای رسوب کرده در گمرک و بنادر و موافقت رئیس جمهور با پیشنهادهای گمرگ در این رابطه، امکان ترخیص فوری کالاهای اساسی و غیراساسی با اولویت کالاهای تولیدی فراهم شده است.

در همین زمینه مهرداد جمال ارونقی - معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران-  در رابطه با آخرین وضعیت ترخیص کالا  توضیحاتی ارائه کرد که در مجموع نشان دهنده ترخیص فوری کالاهای اساسی و غیراساسی تولیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارونقی با اشاره به شرایط ترخیص کالاهای اساسی گفت‌: با توجه به مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به تأیید رئیس جمهور نیز رسیده است تمامی کالاهای اساسی به محض اینکه صاحبان آن‌ها با مراجعه به بانک عامل بتوانند اعلامیه تأمین ارز به صورت اعتباری دریافت کنند فوری ترخیص خواهند شد، بعد از آن نیز بانک ظرف سه ماه پیگیری‌ها و رسیدگی‌های بعدی را انجام می دهد و در این رابطه هیچ مشکلی وجود ندارد.

اما ارونقی درباره کالاهای غیراساسی در گروه (۲) نیز توضیحاتی ارائه کرد که طبق آن لیست کالاهایی که تا قبل از ۲۰ تیرماه امسال به گمرک اظهار و دارای قبض انبار هستند در اختیار وزارت صمت قرار گرفته و از سوی دیگر لیست کالاهایی که تا این تاریخ اظهار نشده بودند از سوی سازمان بنادر به وزارت صمت ارائه شده‌ است، بر این اساس به تشخیص وزارت صمت، با اولویت کالاهای تولیدی و مواد اولیه تولید در رابطه با ترخیص آن‌ها فوری اقدام خواهد کرد که این کالاها با ارز اشخاص یا سایر رویه ها و با صدور مجوز از بانک مرکزی ترخیص می‌شوند.

وی همچنین اشاره ای به  اقدامات صورت گرفته برای رسیدگی به وضعیت ترخیص کالاها داشت و گفت که طی اطلاعیه‌ای از کلیه صاحبان کالا اعم از حقیقی یا حقوقی خواستیم تا چنانچه درخواستی مبنی بر ترخیص درصدی یا کامل کالاهای درصف تخصیص خود به گمرک های اجرایی یا گمرک ایران  دارند، یا آنهایی که تاکنون مشکل ترخیص کالاهای ثبت سفارش شده آنها حل نشده و نتوانسته اند ترخیص انجام دهند، به گمرک اعلام کنند.

این مقام مسئول در گمرک ایران افزود: بر این اساس، روز گذشته (شنبه) در میز خدمتی که با حضور نمایندگان وزارت صمت، گمرک و بانک مرکزی تشکیل شد حدود ۲۰۰ مراجعه صورت گرفت که بعد از بررسی‌های انجام شده ۲۰ درصد آن‌ها توانستند تعیین تکلیف شوند و ۸۰ درصد دیگر نیز به وزارت صمت اعلام شد که قرار است طی امروز رسیدگی‌های لازم صورت گرفته و به بانک مرکزی اعلام شود که ادامه فرایند ترخیص کالا صورت بگیرد.

پربیننده ترین شـرایط جدید صدور کارت بازرگانی بانک‌های روسی و چینی به ایرانیان خدمات نمی‌دهند تجارت ایران و اتحادیه اروپا به ۱.۵ میلیارد یورو رسید ماجرای فروش ماسک‌های دست‌دوم اما اتو کشیده! ال‌جی و سامسونگ دیگر اول نیستند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ترخیص کالاهای اساسی ارز ایران بانک مرکزی کالاهای اساسی گمرک ترخیص کالاهای اساسی وارداتی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت کالاهای اساسی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم

عباس علی آبادی  با اشاره به موضوع واردات اتوبوس و کشنده، گفت: امروز در تولید کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی نیستیم بلکه نیازمند تأمین هزینه‌ها و زمان هستیم اما گاهی به بهانه تأمین مالی و گاهی به بهانه اینکه فوری نیاز داریم، واردات صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چگونه باید جلوی بهانه‌جویی‌ها را گرفت، تاکید کرد: به هر حال هر بار به دنبال بهانه هستند تا راهی پیدا کنند و به منفعت برسند.

وزیر صمت ادامه داد: در حال حاضر یکی از بهانه‌های مهم این است که تأمین کنندگان خارجی مایل به تأمین مالی هستند، بنابراین ما باید این بهانه‌ها را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تأمین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا با این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم.

علی آبادی عنوان کرد: یکی دیگر از بهانه‌ها این است که گاهی اعلام می‌کنند تعداد زیادی دستگاه آن هم به صورت فوری نیاز دارند؛ در حالی که اگر این موضوع را از قبل به تولیدکننده بگوییم تولیدکننده هم نسبت به تولید محصول مذکور اقدام می‌کند.

وی گفت: متأسفانه این مساله وجود دارد اما به هر حال ما به دنبال رفع آنها هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • بن گویر خواستار حمله فوری به رفح شد
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • طرح فروش فوری ریسپکت ۲ آغاز شد + جدول
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است