Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا حسن پور بیان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ علاوه بر طرح «همکلاسی مهربان» طرح «یک کاسب یک دانش آموز» نیز در کنار این طرح اجرا می‌شود تا دانش‌آموزانی که از مکنت مالی مناسبی برخوردارند...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا حسن‌پور رئیس بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور به سنت حسنه کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت اشاره کرد و افزود: سال 97 حدود‌ 10میلیارد تومان با مشارکت مردم بویژه کاسبان محله برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت تأمین و سال گذشته نیز 20 درصد به این رقم اضافه شد اما امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا اقدامات حمایتی بیش از گذشته مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ علاوه بر طرح «همکلاسی مهربان» طرح «یک کاسب یک دانش آموز» نیز در کنار این طرح اجرا می‌شود تا دانش‌آموزانی که از مکنت مالی مناسبی برخوردارند به دانش‌آموزان ضعیف همکلاسی کمک کنند.   وی با بیان اینکه تاکنون 30 میلیارد  تومان یعنی رقمی بیش از 2 برابر منابع سال گذشته برای تامین نیاز دانش‌آموزان بی‌بضاعت هدف‌گذاری و در نظر گفته شده است، افزود: این منابع تا قبل از شهریورماه سال جاری برای تهیه نیاز کیف، کفش، لباس و لوازم‌التحریر 110 هزار دانش‌آموز مورد نظر است؛ سرانه هر دانش‌آموز از این رقم حدود 300 هزار تومان است.   رئیس بسیج اصناف کشور با بیان اینکه 200 مرکز نیکوکاری اصناف و بازار در سراسر کشور راه‌اندازی شده است، گفت: دانش‌آموزان بی‌بضاعت از سوی مدارس شناسایی و به کاسبان معرفی می‌شوند و کاسب‌ها با حفظ‌ شأن و کرامت انسانی، آنها را حمایت می‌کنند.   حسن‌پور استقبال مردم بویژه کاسبان از طرح «یک کاسب یک دانش آموز» را مطلوب دانست و افزود: از آنجایی که در این طرح پولی رد و بدل نمی‌شود یا این منابع در یک جا متمرکز نمی‌شود اعتماد‌ها بیشتر شده و روز‌به‌روز بر تعداد افراد خیر برای حمایت از ضعفا در این طرح افزوده می‌شود.   رئیس بسیج اصناف تصریح کرد: امسال با توجه به تأثیر‌گذاری بیماری کرونا بر مشاغل و زندگی مردم، احساس می‌شود مشارکت‌ برای حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت بیشتر از سال‌های دیگر باشد.   وی افزود: قرار است برنامه ویژه ای در اسلامشهر روز چهارشنبه در راستای  طرح یک کاسب یک دانش آموز برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت با حضور دانش آموزان  و خیرین اصناف و بازار برگزار شود.

منبع: دانا

کلیدواژه: دانش آموزان بی بضاعت یک کاسب یک دانش آموز دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند

به گزارش خبرنگار مهر، رامبد دانش پژوه، مدیرعامل مرکز نوآوری دانش آموزی لنسر شریف مستقر در ناحیه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری در خصوص مأموریت این سازمان گفت: ما به دنبال کشف دانش آموزان در رشته‌های برنامه نویسی، رباتیک و هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت زندگی آنان و آمادگی آن‌ها برای ورود به دنیای فریلنسری (آزادکاری) و پیوند دانش‌آموزان برنامه‌نویس با شرکت‌های خصوصی و دولتی هستیم.

وی با بیان اینکه این شرکت عضو ناحیه نوآوری دانشگاه شریف است، گفت: هر دانشگاه مجموعه نوآوری مختص خود را دارد که این شرکت‌ها باید تاییدیه هر دانشگاه را داشته باشند و ما تاییدیه دانشگاه شریف را داریم.

وی ادامه داد: از ۱۲۰۰ دانش آموز ،۶۰۰ دانش آموز فارغ التحصیل داشتیم که از این تعداد ۸۰ نفر آزمون فری لنسری داده‌اند.

مدیرعامل لنسر شریف تصریح کرد: برنامه نویسی اینترنت اشیا، امنیت سایبری، هوش مصنوعی، هوش مالی، کامپیوتر، برنامه نویسی تلفن همراه از جمله مهارت‌هایی است که در این مرکز آموزش داده می‌شود و همچنین برای آموزش این مهارت‌ها حدود ۳ سال زمان باید طی شود.

وی ادامه داد: ما در این مجموعه برای اینکه بتوانیم انگیزه دانش‌آموزان برای آموزش دیدن را به سطح بالاتری ببریم از روش‌هایی مانند موسیقی و ورزش استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل مرکز لنسر شریف خاطر نشان کرد: در ۱۴ اردیبهشت سومین دوره مسابقات دانش آموزی به تعداد ۲۱۵۰ دانش آموز از سراسر کشور در رشته‌های رباتیک، برنامه نویسی و برنامه نویسی سخت افزار برگزار می‌شود که این ایونت در دانشگاه شریف برگزار می‌شود.

مدیر عامل مرکز نوآوری لنسر شریف افزود: ما سه نوع آموزش حضوری، آنلاین و آفلاین داریم که آموزش آفلاین مجموعه ما برای همه دانش آموزان ۷ تا ۱۷ ساله رایگان است و پشتیبان‌های آموزشی برای سوال‌ها و یا مشکلات دانش آموزان در دسترس آن‌ها هستند و همچنین در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر دانش‌آموز تحت پوشش آموزش مجموعه ما قرار دارند.

وی یادآور شد: ما در این مرکز استعدادیابی و اختلالات یادگیری شرکت کنندگان را مورد سنجش قرار می‌دهیم و برای هر دانش آموز پرونده سلامت تشکیل می‌شود که محتواهای آموزشی مخصوص هر دانش آموز را تهیه و ارسال می‌کنیم.

دانش پژوه در پایان خاطر نشان کرد: تفاوت مرکز ما با مراکز دیگر در روش آموزش است به طوری که نقشه راه آموزش مختص با استعداد هر دانش آموز و متناسب با وضعیت سنی متفاوت است.

کد خبر 6087492

دیگر خبرها

  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند