Web Analytics Made Easy - Statcounter

 شیوا قاسمی‌پور در جلسه شورای اداری بخش اورامان اظهار داشت: ثبت جهانی منطقه اورامان باعث رونق تولید و اشتغال و از همه مهمتر تقویت گردشگری در استان کردستان می‌شود.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه مردم منطقه باید با مسوولان همکاری و تعامل داشته باشند و از تغییر بافت فرهنگی که به ثبت جهانی منطقه آسیب می‌زند، خودداری کنند و در ساخت و سازها از مصالح بومی استفاده کرده و از تخریب اراضی ملی و بافت سنتی پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مردم منطقه اورامان مردمانی مرزدار، ‌نجیب و باغیرت هستند که در طول ۴۱ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی در دفاع از آرمان ها و ارزش‌های انقلاب ثابت قدم مانده و اکنون وظیفه مسوولان است که خدمتگزار آنها باشند.

قاسمی پور با اشاره به مشکلات منطقه اورامان اضافه کرد: بحث تخصیص آب، اینترنت و راه از مهمترین مشکلات منطقه است که تلاش خواهیم کرد با همفکری و برنامه ریزی صحیح و اصولی با مسوولان اجرایی شهرستانی و استانی این مشکلات را به حداقل برسانیم و چنانچه در سطح استان به نتیجه نرسیم در سطح ملی از طریق مجلس شورای اسلامی مشکلات را پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم مریوان در مجلس افزود: هدف از تشکیل جلسه شورای اداری ارتباط مستقیم و تنگاتنگ مردم با مسوولان است و به جای اینکه در سالن و هوای خنک جلسه تشکیل شود آن را به میان مردم آوردیم تا از نزدیک درد دل های خود را به گوش مسوولان برسانند و مسوولان نیز از نزدیک با مشکلات ایشان آشنا شوند.

وی تاکید کرد:‌ مردم منطقه ما مردمانی نجیب و بزرگواری هستند و علیرغم اینکه در بسیاری از زمینه ها با مشکلات جدی روبرو هستند اما همچنان قدردان مسوولان نظام اسلامی بوده و این مهم وظیفه ما را در قبال آنها برای خدمتگزاری بیشتر می‌کند تا صادقانه به آنها خدمت کنیم.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم ولی نعمتان نظام هستند و اگر امروز مسوولان در میان آنها حضور پیدا می‌کنند تا مشکلات و درددل های آنها را بررسی و پیگیری کنند شاهکار نیست بلکه وظیفه خود را به جای آورده اند چون این مردم لایق بهترین ها و خدمتگزاری صادقانه و بی منت هستند.

فرماندار سروآباد نیز در این جلسه بر لزوم حل مشکلات اساسی مردم تاکید کرد و افزود:‌ مهمترین مشکلات منطقه هورامان در بحث تامین آب شرب و کشاورزی، ‌ اینترنت و راه روستایی است که با تلاش نماینده مردم در مجلس و مسوولان شهرستانی و استانی حل این مشکلات و کمبودها در دست بررسی است.

یوسف باشی یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات منطقه هورامان بحث عمل نکردن مجریان سد داریان به تعهداتی است که قول داده بودند، انجام دهند اما تاکنون اجرایی نشده و تلاش خواهیم کرد تعهدات آنها را برای اجرایی شدن پیگیری کنیم.

وی با اشاره به قطعی اینترنت در منطقه هورامان اضافه کرد: در جلسه ای که با رییس شرکت مخابرات استان کردستان برگزار کردیم این موضوع به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و قرار بر این شد مسیر قلعه جی تا شهر هورامان تخت که قطعی اینترنت در این مسیر اتفاق می افتد خط انتقال از هوایی به زمینی تغییر کند تا این مشکل هم برطرف شود.

فرماندار سروآباد در خصوص آسفالت راه روستایی منطقه نیز گفت: آسفالت راه روستای ژیوار در دست بررسی است و راه روستای ناو نیز اعتبار لازم برای آن تخصیص یافته که امیدواریم تا پایان سال این پروژه نیز به سرانجام برسد.

یوسف باشی یادآور شد:‌ باتوجه به اینکه مردم منطقه نیز در بحث منطقه حفاظت شده و منابع طبیعی با مشکلات روبرو هستند تلاش خواهیم کرد مشکلات مردم را نیز در این موارد بررسی کنیم تا ضمن بررسی و حل مشکلات مردم به منطقه حفاظت شده نیز آسیبی وارد نشود.

وی به ثبت جهانی منطقه اورامان نیز اشاره کرد و گفت:‌ثبت جهانی هورامان یکی از برنامه های مهم و اولویت دار مسوولان شهرستانی و استانی است که باجدیت در حال بررسی و پیگیری است که امیدواریم هرچه سریعتر این مهم محقق شود.

فرماندار سروآباد تاکید کرد: مردم منطقه نیز باید با مسوولان ارتباط و تعامل بیشتری داشته باشند و از تخریب منطقه و از بین بردن بافت فرهنگی منطقه جلوگیری کنند تا هر چه سریعتر این منطقه نیز ثبت جهانی شود و بدون تردید تحقق این مهم به رونق منطقه و ایجاد اشتغال و درآمد ثابت و پایدار کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: مسوولان پس از شورای اداری همچنین با خانواده های معظم شهیدان جمال کریمی و محمد کرمی که چندی پیش توسط گروهک های ضدانقلاب به شهادت رسیدند دیدار و گفتگو کرده و بر لزوم پیگیری و بررسی مشکلات و درخواست های آنها تاکید کردند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس در این دیدار اظهار داشت: ‌امنیت و آرامش کنونی جامعه مرهون خون پاک شهیدان سرافرازی چون شهید جمال کریمی و محمد کرمی است که جان خود را در راه حفظ استقلال و آزادی این مردم تقدیم کردند.

قاسمی پور افزود:‌ جایگاه این شهیدان در بین مردم منطقه هورامان نشان از دلسوزی و خدمتگزاری است که اینگونه در بین مردم جای دارند که امروز شاهد آن هستیم که همه از شهادت این ۲ شهید گرانقدر ناراحت هستند لذا این وظیفه مسوولان را بیشتر می کند که ادامه دهنده راه و هدف آنها باشند و به خانواده های آنها بیشتر توجه کرده و مشکلات آنها را بررسی و حل و فصل کنند.

دیدار با مردم روستاهای درکی و دزلی از دیگر برنامه های نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی و مسوولان محلی بود تا از نزدیک با مشکلات اهالی این روستاها آشنا و بر لزوم حل مشکلات آنها تاکید شد.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل روستای درکی بحث تامین آب شرب ود، این روستا با جمعیت بیش از ۲ هزار نفری از روستاهای بزرگ شهرستان سروآباد است که مردم آن در طول شبانه روز کمتر از یکساعت آب شرب دارند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان با ۵۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد./

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد گفت: اولویتمان جاده‌های ترانزیتی تایباد - خواف است که روزانه حداقل ۷۰۰ دستگاه تریلر در آن تردد می‌کند و سال‌هاست مردم ما را به خاک و خون می کشد. ️ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  تایباد، مولانا غلام‌نبی توکلی در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای تابعه شهرستان تایباد، اظهارداشت: نهاد شوراها یکی از نهاد بسیار بزرگ و مهمی است که در انقلاب اسلامی شکل گرفت، شورا یکی از احکام اسلام است که قرآن کریم با صراحت به آن دستور می‌دهد.

وی افزود:کار اگر با مشورت نبود و با تک روی همراه بود، کاری از پیش نمی رود، قانون اساسی در چند اصل به موضوع شوراها پرداخته است و این نشان می دهد که قانون اساسی برگرفته از آیات قرآن کریم است و اصل شورا نیز از همین موضوع شکل گرفته است.

مولانا توکلی گفت: اعضای شورا افرادی هستند که از متن مردم انتخاب می شوند تا صدای مردم را به گوش مسئولان محلی و استانی برسانند، مانند آنچه نمایندگان شوراها تا امروز انجام دادند؛ مسئله اصلی شوراها، از مردم بودن و برای مردم بودن است و در این راه نباید از بیان مشکلات مردم چشم پوشی کنند.

خطیب جمعه شهرستان تایباد تاکید کرد: چهار سال حضور در شورا اگر با تشریح مشکلات مردم و حل آنها همراه نباشد، کم کاری است، شوراهای روستا مسئولیت مهمی دارند، آنها باید دهیار را به حرکت درآورند.

وی ادامه داد: امروز مشکلات شهرها و روستاها را شنیدیم و این مشکلات اساسی بود و میهمانان جلسه امروز این مشکلات را به مدیران استانی منتقل خواهند کرد ولی پیگیری برای حل آنها ضروری است.

مولانا توکلی خطاب به مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: آنچه از مشکلات بیان شد، حرف ما نیز هست و اولویتمان جاده‌های ترانزیتی تایباد - خواف  است که روزانه حداقل 700 دستگاه تریلر در آن تردد می‌کند و سال‌هاست مردم ما را به خاک و خون می کشد. ️

وی اضافه‌کرد: بیمارستان تایباد باید سریعتر وارد پروسه بودجه‌گذاری شود، فرماندار ما زمین را نهایی کرد ولی ورود به جریان اجرایی نیاز به بودجه گذاری در پایتخت دارد.

محور برنامه‌های اقتصادی و اشتغال توسط شوراها رقم بخورد

‍مهدی شیردل، فرماندار و رئیس شورای اداری شهرستان تایباد نیز اظهارداشت: ️از سال 1400 تا امروز 180 درصد پایه حقوقی کارگران افزایش داشته است با این حال باید بر امور بازار و معیشت بیشتر فعالیت شود و سرپل این نظارت و ارتباط شوراهای اسلامی هستند.

و️ی افزود: مردم سالاری دینی از اصول نظام جمهوری اسلامی ایران است، افتخار ما این است که در حوزه خدمات عمومی مانند آب، برق، گاز، تلفن، سالن های ورزشی، طرح های هادی با مشارکت شوراها به انجام رسید. ️

شیردل تصریح کرد:در حوزه صنایع مادر اشتغال آنچنانی ایجاد نمی‌شود، آنچه باید به آن توجه داشت توجه به بخش های پسینی و پیشینی است. یعنی شورای کاریز یا تایباد به موضوع کلان سرمایه گذاری در منطقه اقتصادی دوغارون توجه کند و محور فعالیت های شهرستان میز زعفران و  پسته باشد. ️

فرماندار و رئیس شورای اداری شهرستان تایباد گفت:محور برنامه ریزی اقتصادی و ایجاد اشتغال توسط شوراها باید رقم بخورد، ما در سنگ گرانیت 2 میلیارد تن و در سنگ آهن 30 میلیون تن ظرفیت برداشت داریم که باید به آن توجه شود. ️

وی ادامه داد:اولویت اصلی ما شروع بیمارستان است، در فرایندهای اجرایی این کار زمان بر است، لذا حمایت و همراهی خود را پای کار آورده و در سفر دور دوم ریاست جمهوری اسلامی به این امر سرعت بخشیم. ️موضوع جاده به دلیل اینکه بستر فعالیت های اقتصادی است، از اولویت‌ها است‌ و پیگیر آن هستیم.

ش️یردل عنوان کرد:یکی از گلایه های مردمی، ساخت و ساز در حومه و مشکلات آب و برق است، در طرح های توسعه این مشکل برطرف خواهد شد اما شوراها باید در پیشنهاد طرح های توسعه بازه زمانی 5 ساله در نظر داشته باشند و اگر در حوزه دولتی مشکلاتی بود، ما آماده همکاری هستیم.

شهردار تایباد،شهردار نمونه در استان است

برامکی، مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای خراسان رضوی نیز اظهارداشت: ️در بحث شوراها اختلاف سلیقه طبیعی است، در شوراهایی که همدلی بیشتر است، دهیار موفق تر است.

و️ی افزود: یکی از اتفاقاتی که در رویداد شهردار برتر رخ داد؛ در شهرهایی که شوراها منسجم تر بود، شهردار موفق تر بود و شهردار تایباد یک شهردار نمونه در استان است چرا که تغییرات شهر بسیار محسوس بود و این نشان از همدلی بین شورا و شهرداری است. ️

برامکی تصریح کرد:هرچه میزان درآمد پایدار افزایش پیدا کند، عملکرد شهرداری رشد بیشتری خواهد داشت، بنابراین باید مطابق قانون شوراها و شهرداری ها به سمت ایجاد درآمد پایدار حرکت کنند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • جهش تولید با مشارکت مردم باعث توسعه اشتغال می‌شود
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است