Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@18:56:06 GMT

همکاری وزارت دفاع با بخش‌های غیر نظامی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۰۰۰۱

همکاری وزارت دفاع با بخش‌های غیر نظامی

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، امیر سرتیپ حاتمی با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تشریح و تبیین جایگاه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان گفت: امروز مفتخریم که علیرغم تحریم‌های ظالمانه نظام استکبار در حوزه تقویت بنیه دفاعی کشور به پیشرفت‌های تحسین برانگیزی دست یافته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و فرمانده معظم کل قوا از تحریم شکنی در حوزه دفاع و نظامی به ویژه در تولید و ساخت جت پیشرفته آموزشی کوثر تصریح کرد: همانگونه که بار‌ها اعلام شده است وزارت دفاع توانسته است با راهبرد (ما می‌توانیم) و توجه به ظرفیت‌های بومی و داخلی و هدایت‌ها و رهنمود‌های فرمانده معظم کل قوا نیاز‌های واقعی نیرو‌های مسلح را در تمامی حوزه‌های رزم زمینی، هوایی، دریایی، الکترونیک، پدافندی و موشکی و ... برآورده سازد و امروز نیرو‌های مسلح آماده‌تر از هر زمان دیگری با داشتن نیروی انسانی مجاهد جان بر کف شجاع و آموزش دیده از حدود و ثغور ایران اسلامی و ارزش‌های انقلاب محافظت می‌کند.
امیر سرتیپ حاتمی در تشریح همکاری‌های فناورانه با سایر بخش‌های کشوری نیز گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از سرریز فناوری‌های دفاعی خود در کمک به خودروسازان داخلی، بخش حمل و نقل هوایی، دریای، ریلی و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و سایر بخش‌های کشور از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.
امیر سرتیپ حاتمی خاطرنشان ساخت: وزارت دفاع علاوه بر مسئولیت خطیر و حساس خود در پشتیبانی و حمایت همه جانبه از نیرو‌های مسلح همواره پشتیبان و حامی همه بخش‌های ملی بوده و خواهد بود و لذا متناسب با نیاز‌ها و درخواست‌های دولت و بخش عمومی و خصوصی خدمات‌هایی را ارائه داده است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح یکی دیگر از ویژگی‌های بارز و برجسته صنعت دفاعی را بهره مندی حداکثری از ظرفیت‌های فناورانه دانست و خاطرنشان ساخت: بهره گیری از علم و دانش کشور، کمک به اشتغال زایی، بهره‌مندی حداکثری از نخبگان و دانشمندان در جهت توسعه و پیشرفت‌های حوزه‌های دفاعی، تشکیل شبکه یکپارچه علمی و فناورانه از جمله دلایل اقبال و دعوت از شرکت‌های دانش بنیان در طرح‌ها و برنامه‌های وزارت دفاع می‌باشد.
امیر سرتیپ حاتمی اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی را مرهون ایثارگری شهدای سرافراز انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های رزمندگان شجاع و مخلص و پیرو ولایت دانست و تصریح کرد: ارتقای توان موشکی کشور، تهیه و ساخت پیشرفته‌ترین دستاورد‌های حوزه رزم دریایی، ساخت و تولید پیشرفته‌ترین تجهیزات رزم زمینی و تولید و ساخت هواپیما‌های رزمی و آموزشی در حوزه هوایی از جمله اولویت‌های وزارت دفاع در سال‌های اخیر بوده است.
در پایان این نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن کشور سوالات خود را از وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح مطرح و امیر سرتیپ حاتمی نیز پاسخ‌های لازم را ارائه کرد.
در این نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس آمادگی خود را در جهت حمایت و توسعه صنعت دفاعی در ابعاد گوناگون اعلام کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 جمشید شارمهد گروه تروریستی تندر خسرو سینایی مهرداد بذرپاش کمیسیون صنایع و معادن صنایع دفاعی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح امیر سرتیپ حاتمی طرح ترافیک 99 جمشید شارمهد گروه تروریستی تندر خسرو سینایی مهرداد بذرپاش دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح امیر سرتیپ حاتمی وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع آمریکایی از تصمیم واشنگتن برای امضای قراردادهای تسلیحاتی جدید برای اوکراین خبر می‌دهند.

در همین ارتباط نیز پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده است که واشنگتن در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی به ارزش حدود ۶ میلیارد دلار تسلیحات و تجهیزات برای اوکراین است.

به گفته مقامات آمریکایی، این قراردادها شامل سیستم دفاع هوایی پاتریوت، مهمات توپخانه، هواپیماهای بدون سرنشین و تسلیحات ضد پهپاد است.

دو روز پیش، مجلس سنا با اکثریت قاطع پیش نویس لایحه کمک به اسرائیل، اوکراین و تایوان را تصویب کرد و آن را برای امضا به دفتر بایدن ارسال کرد تا به قانون تبدیل شود.

در واکنش نیز، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که لایحه کمک مالی به «اسرائیل» به همراه کمک به اوکراین و تایوان را امضا خواهم کرد. بایدن گفته است: «من لایحه تصویب شده توسط سنا را به محض اینکه به میز من برسد امضا می‌کنم.» رئیس جمهور آمریکا در بیانیه خود همچنین افزود که ایالات متحده این هفته ارسال سلاح و تجهیزات به اوکراین و اسرائیل را آغاز خواهد کرد.

کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر وزارت دفاع روسیه از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داده بود. وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده‌های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6088831

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای