Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@22:50:29 GMT

ارتقای توان موشکی ایران از زبان وزیر دفاع

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۰۱۱۰

ارتقای توان موشکی ایران از زبان وزیر دفاع

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تشریح و تبیین جایگاه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان گفت:  امروز مفتخریم که علیرغم تحریم های ظالمانه نظام استکبار در حوزه تقویت بنیه دفاعی کشور به پیشرفت های تحسین برانگیزی دست یافته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و فرمانده معظم کل قوا از تحریم شکنی در حوزه دفاع و نظامی به ویژه در تولید و ساخت جت پیشرفته آموزشی کوثر تصریح کرد:  همانگونه که بارها اعلام شده است وزارت دفاع توانسته است با راهبرد (ما می توانیم)   و توجه به ظرفیتهای بومی و داخلی و هدایت ها و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا نیازهای واقعی نیروهای مسلح را در تمامی حوزه های رزم زمینی، هوایی، دریایی، الکترونیک، پدافندی و موشکی و ... برآورده سازد و امروز نیروهای مسلح آماده تر از هر زمان دیگری با داشتن نیروی انسانی مجاهد جان بر کف شجاع و آموزش دیده از  حدود و ثغور ایران اسلامی و ارزشهای  انقلاب  محافظت می نمایند.

امیر سرتیپ حاتمی در تشریح همکاری های فناورانه با سایر بخش‌های کشوری نیز گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از سرریز فناوری های دفاعی خود در کمک به خودروسازان داخلی، بخش حمل و نقل هوایی، دریای، ریلی و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و سایر بخش های کشور از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

 امیر سرتیپ حاتمی خاطرنشان ساخت: وزارت دفاع علاوه بر مسئولیت خطیر و حساس خود در پشتیبانی و حمایت همه جانبه از نیروهای مسلح همواره پشتیبان و حامی همه بخش های ملی بوده و خواهد بود و لذا متناسب با نیازها و درخواست های دولت و بخش عمومی و خصوصی خدمات هایی را ارائه داده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یکی دیگر از ویژگی‌های بارز و برجسته صنعت دفاعی را بهره مندی حداکثری از ظرفیت های فناورانه دانست و خاطرنشان ساخت:  بهره گیری از علم و دانش کشور،   کمک به اشتغال زایی،   بهره‌مندی حداکثری از نخبگان و دانشمندان در جهت توسعه و پیشرفت های حوزه های دفاعی،   تشکیل شبکه یکپارچه علمی و فناورانه از جمله دلایل اقبال و دعوت از شرکت های دانش بنیان در طرح ها و برنامه های وزارت دفاع می باشد.

 امیر سرتیپ حاتمی اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی را مرهون ایثارگری شهدای سرافراز انقلاب اسلامی و مجاهدت های رزمندگان شجاع و مخلص و پیرو ولایت دانست و تصریح کرد: ارتقای توان موشکی کشور، تهیه و ساخت پیشرفته ترین دستاوردهای حوزه رزم دریایی، ساخت و تولید پیشرفته ترین تجهیزات رزم زمینی و تولید و ساخت هواپیماهای رزمی و آموزشی در حوزه هوایی از جمله اولویت‌های وزارت دفاع در سالهای اخیر بوده است.

در پایان این نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن کشور سوالات خود را از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح و امیر سرتیپ حاتمی نیز پاسخ های لازم را ارائه کرد.

در این نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس آمادگی خود را در جهت حمایت و توسعه صنعت دفاعی در ابعاد گوناگون اعلام کردند.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1417277

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: امیر حاتمی وزیر دفاع کمیسیون صنایع و معادن مجلس کمیسیون تخصصی مجلس موشک وزارت دفاع دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امیر سرتیپ حاتمی وزارت دفاع وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در کشور کفر خوانندگان و رقاصان هم بیدار شدند اما برخی اساتید کشورمان بی‌تفاوت بودند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در آیین گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم که در دانشگاه عالی دفاع ملی (داعا) برگزار شد، اظهار داشت: در بیانیه گام دوم وقتی در بحث تمدن‌سازی در مورد سرمایه انسانی اشاراتی ذکر می‌شود، تربیت نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه بر عهده معلمان قرار دارد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، امیر نصیرزاده افزود: امروز وقتی وضعیت دانشگاه‌های مرکز کفر یعنی آمریکا را نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که بیداری بزرگی رخ داده است؛ چرا که در این دانشگاه‌ها اعتراضات علیه جنایات رژیم صهیونیستی رخ می‌دهد؛ اما در مقابل برخی اساتید کشورمان که برای هر اتفاق کوچک و بزرگ کشور اظهار نظر می‌کنند در قبال چنین اتفاقاتی ساکت هستند؛ در صورتی که در کشور کفر حتی خوانندگان و رقاصان هم بیدار شدند و علیه جنایات رژیم صهیونیستی اظهار نظر کردند؛ ولی برخی اساتید کشورمان در قبال این اتفاقات، بی‌تفاوت بودند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: برخی اساتید وقتی عملیات «وعده صادق» انجام شد، عنوان کردند که ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به ایران یک تیر چراغ برق ما را هم سالم نمی‌گذارد؛ این‌گونه اظهارات نشان می‌دهد که ما به استاد مرزشکن نیاز داریم؛ نه کسانی که مقابل انقلاب و ارزش‌های اسلامی بایستند.

وی عنوان کرد: ما با جنگ شناختی گسترده‌ای مواجه هستیم؛ لذا در این جنگ، اساتید نقش اساسی برای شکل‌دهی اذهان دارند و بر این اساس، دانشگاه عالی دفاع ملی فرصت بسیار بزرگی برای نیروهای مسلح است؛ زیرا در این دانشگاه فرماندهان و مدیران برای نظامی تربیت می‌شوند که به تنهایی مقابل استکبار جهانی ایستاده است.

امیر نصیرزاده یادآور شد: حدود دو هفته پیش در گزارشی که خدمت فرمانده معظم کل قوا ارائه کردیم، معظم‌له از وضعیت دانشگاه عالی دفاع ملی ابراز رضایت کردند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: عملیات وعده صادق مبدأ یک تاریخ جدید و باعث تغییر معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای شده و از این پس وضعیت جهان به شکل‌ دیگری خواهد بود؛ زیرا اکنون حاشیه امن رژیم صهیونیستی دچار مشکل شده و آن‌ها به سمت نابودی می‌روند.

وی اضافه کرد: اگر وضعیت یک سال گذشته این رژیم غاصب را با وضعیت فعلی آن‌ها از لحاظ سیاسی، اقتصادی، اعتبار بین‌المللی، امنیتی، نظامی و دفاعی و... مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که همه این موارد زیر سوال رفته و صهیونیست‌ها به خاک ذلت نشسته‌اند؛ حتی نظم نوین جهانی و جهانی‌سازی و الگو بودن آمریکا هم نقش بر آب شد.

امیر نصیرزاده خاطرنشان کرد: امروز ما در مقطع بسیار حساسی هستیم؛ زیرا به شکل رو در رو و چهره به چهره در برابر دشمن قرار داریم؛ لذا در چنین وضعیتی باید آینده‌نگر باشیم و بتوانیم مقتدرانه از این مرحله عبور کنیم.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با تأکید بر اینکه دانشگاه عالی دفاع ملی نقش بسیار بزرگی در تربیت فرماندهان و مدیران در سطح ایران دارد، گفت: ما در این دانشگاه باید پیشرو تحقق مطالبات رهبری در حوزه دانشگاه‌ها باشیم؛ از سوی دیگر اگر سازمان یا بخشی از نیروهای مسلح کشورمان بخواهد متحول شود، باید در این دانشگاه تعیین، بررسی و پژوهش شود که چگونه این تحول صورت گیرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901775

دیگر خبرها

  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • در کشور کفر خوانندگان و رقاصان هم بیدار شدند اما برخی اساتید کشورمان بی‌تفاوت بودند
  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است