Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظریه پرداز مشهور امریکایی با انتشار توئیتی نوشت ممنوعیت شرکت هوآوی چین از اجرای زیرساخت نسل پنجم اینترنت یک تصمیم ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، فرانسیس فوکویاما متفکر آمریکایی با قرار دادن لینک مطلبی از وبسایت «امریکن اینترست» اشاره کرد که موضوع ممنوعیت هوآوی صرفا یک وسواس مربوط به ترامپ نیست و اجرای آن ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش این وبسایت اهمیت فناوری نسل پنجم اینترنت (5g) در رقابت‌های آتی مابین دو ابرقدرت آمریکا و چین جایگاه بالا و‌ حیاتی برای غرب خواهد داشت و در صورتیکه هر یک از طرفین در این نبرد فناوری دست پیش را بدست بیاورد قادر خواهد بود که رهبریت جریان تولید علم و به تبع آن راه تاثیرگذاری بیشتر بر جهان را بدست بیاورد. بنابراین ازین روی است که اقدامات تقابل جویانه ترامپ در برابر چین من جمله ممنوعیت های ایجاد شده بر شرکت هوآوی تنها بیانگر سلیقه شخصی وی نبوده بلکه بازتابی از رقابت های ژئوپولیتیکی دو ابرقدرت می باشد.

ماه گذشته پس از اینکه انگلیس درباره اجرای طرح زیرساخت نسل پنجم اینترنت با چین به توافق‌های اولیه رسیده بود، پس از هشدارهای آمریکا از اجرای این طرح عقب کشید و اعلام کرد که دیگر با این شرکت فن‌آوری چینی همکاری نمیکند.

در مقابل چین تصمیم بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا مبنی بر ممنوعیت فعالیت 5g شرکت هوآوی را ناامید کننده خواند و اعلام کرد که شرکتهای دیگر چینی عملکرد بریتانیا با شرکت هوآوی را مد نظر قرار داده و مسلما در سرمایه گذاری‌های آینده خود در این کشور تجدید نظر خواهند کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ حدود دو ماه پیش نام شرکت هوآوی را در لیست سیاه تامین‌کنندگان تجهیزات تراشه‌های الکترونیکی قرار داد و بدین شکل باعث افزایش نگرانی ها درباره احتمال اقدام تلافی جویانه از سوی چین و آسیب جدی به سهام تولید کنندگان آمریکایی تجهیزات تولید تراشه شد.

انتهای پیام/

R1517/P/S8,87,1128/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ علاقه‌مندی ۲۰ کشور جهان به واکسن روسیه علیه کرونا ۲ تحلیل رادیو چین از رزمایش اخیر سپاه؛ پایگاه‌های آمریکا در تیررس موشک‌های ایران هستند ۳ جزئیات جدید از قرارداد ۲۵ ساله‌ / ‌چین در ایران‌ سرمایه‌گذاری ‌می‌کند / تخریب قرارداد ‌با سوءنیت ‌‌است ۴ مذاکرات ژاپن با یک شرکت داروسازی برای خرید واکسن کرونا ۵ ظریف: تروریست‌ها از پناهگاههای امن خود در ایالات متحده و اروپا نفرت‌پراکنی می‌کنند ۶ علت سفر مقام پارلمانی روسیه به ایران پس از شیوع کرونا ۷ تأکید وزرای خارجه ایران و امارات بر آمادگی برای توسعه همکاری‌ها ۸ بولتون: ترامپ نباید به دور دوم ریاست جمهوری آمریکا دست یابد مهمترین اخبار بین الملل گزارش| سرکوب رأی در دموکراسی آمریکایی چگونه صورت می‌‌گیرد؟ تأکید وزرای خارجه ایران و امارات بر آمادگی برای توسعه همکاری‌ها گزارش| آیا نخست وزیر و رئیس جمهور عراق حق انحلال پارلمان را دارند؟ ارتش یمن یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی را ساقط کرد مهمترین اخبار تسنیم سخنگوی سپاه: امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پیام رزمایش را دریافت کردند / هدفگذاری رزمایش انهدام اسکورت های ماکت ناو بود تشکر روحانی از امام خامنه‌ای و دستور تشکیل کارگروه ویژه رفع موانع تولید جریان تحریف چگونه واقعیت‌ها را بالعکس جلوه می‌دهد؟ یک فرمانده حشد شعبی خبر داد: فروپاشی مذاکرات استراتژیک میان بغداد و واشنگتن تأکید وزرای خارجه ایران و امارات بر آمادگی برای توسعه همکاری‌ها درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت هوآوی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۰۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر لحظه قفل کردن جنگنده ایرانی روی F18

تعداد بازدید : 127 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 458 تصاویری منتشر شده که ظاهراً جنگنده F-4 ایرانی خود را پشت F-18 امریکایی قرار می‌دهد و لحظاتی بر روی آن Lock یا به قولی قفل کرده بود. جنگنده امریکایی برای خروج از این وضعیت، مانوری می‌دهد تا از قفل کردن فانتوم خلاص شود اما فانتوم نیز با مانور متقابل باز هم پشت آن قرار گرفته و بر روی آن دوباره لاک می‌کند و در ساعت 12 فانتوم قرار می‌گیرد. ادعا شده این ویدیو به دلایل امنیتی و اینکه ارتش باید مخفیانه عملیات خود را در سوریه و عراق انجام می‌داده به تازگی منتشر شده است. این لحظات را می‌بینیذد.

دیگر خبرها

  • باقری:همکاری تهران و دوشنبه برای مقابله با تروریسم ضروری است
  • تلاش جدید تیک‌تاک برای حفظ بقا
  • کلودیو براوو در پایان فصل رئال بتیس را ترک می‌کند
  • شکایت تیک‌تاک از دولت آمریکا
  • تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
  • بایت‌دنس از قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کرد
  • شکایت تیک‌تاک و بایت دنس برای جلوگیری از فروش اجباری در آمریکا
  • تصاویر لحظه قفل کردن جنگنده ایرانی روی F18
  • برگزاری رویداد «شهید اصلانی» در چهارمحال و بختیاری
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند