Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-06@16:09:14 GMT

اعلام آخرین جزییات از قتل موبد زرتشتی +عکس

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۰۳۰۷

اعلام آخرین جزییات از قتل موبد زرتشتی +عکس

یدالله موحد گفت: دو متهم به مداخله در قتل اخیر و همکاری برای اختفای اجساد، شناسایی شده و در بازداشت هستند.

یدالله موحد در تشریح این خبر افزود: متعاقب اطلاع پلیس و کشف اجساد سه نفر در شهر ماهان درتاریخ سوم مردادماه سال ۹۹ و انجام بررسی‌های اولیه، اجساد یک زن (فرحناز رفیعی) و یک مرد (آرش کسروی) در صندوق عقب خودروی سواری زانتیا مشاهده و جسد فرد سوم با هویت محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی در آلاچیق شیشه‌ای واقع در این باغ و جدا از دو جسد دیگر یافت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت فوق العاده موضوع و ضرورت کشف واقع، تیم ویژه پلیس جنایی آگاهی کرمان با مدیریت بازپرس ویژه رسیدگی به جرم قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان و مشارکت پزشک متخصص پزشکی قانونی تشکیل و پس از بررسی و مطالعه دقیق صحنه و جمع آوری دلائل و مدارک، و تحقیق شبانه روزی از مظنونان و مطلعین موفق شدند در کوتاه‌ترین زمان ممکن ابعاد مختلف این جنایت هولناک را کشف کنند.

رئیس کل داگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: براساس بررسی‌های تیم‌های تخصصی آگاهی و قضایی و مطابق با نظریه پزشکی قانونی، اجساد کشف شده در صندوق عقب خودرو ۷۲ ساعت قبل از کشف، در مکان دیگری به قتل رسیده و به محل مذکور منتقل شده بودند.

موحد اظهارداشت: بررسی‌های انجام شده حکایت از آن دارد که آرش کسروی روز سه شنبه و پس از حضور در یک میهمانی در شب قبل از حادثه، به دلیل نداشتن حالت طبیعی در منزل تحت مراقبت فرحناز رفیعی که با او آشنایی قبلی داشته بوده که محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی که کار مباشرت وی را بر عهده داشته به همراهی نامزد خود به منزل او رفته و فرحناز رفیعی را مرخص کرده، اما به دلیل اختلافات مالی ناشی از برداشت مبالغی از حساب آرش کسروی و تبدیل آن به دلار، مشاجراتی بین آرش کسروی و محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی ایجاد شده و در نهایت محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی با ضربات وسیله‌ای شبیه به پیچ گوشتی اقدام به قتل آرش کسروی کرده است.

وی عنوان کرد: در ادامه این ماجرا نامزد محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی از صحنه خارج شده و فرحناز رفیعی که سابقه آشنایی با آرش کسروی داشته، با درخواست وی قبل از وقوع جنایت، در محل حاضر شده و به دلیل مشاهده صحنه قتل، توسط محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی کشته شده است.

رئیس کل داگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی به عنوان مباشر آرش کسروی، یک وکالت نامه کاری از وی در اختیار داشته است، اظهارداشت: محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی که به همراهی نامزد خود انگیزه لازم برای قتل آرش کسروی را داشته و در این رابطه فرضیه‌های متعددی را نیز پیش بینی و تجهیزاتی نظیر گازهای خفه کننده نیز تهیه کرده بود، پس از وقوع قتل، نسبت به امحای تجهیزات خریداری شده و تصاویر ضبط شده از دوربین منزل آرش کسروی اقدام و اجساد را به وسیله خودروی متعلق به آرش کسروی به منظور دفن در مکانی نامعلوم از منزل وی خارج کرده است.

موحد با اشاره به این مطلب که محمدجواد گنجعلیخانی برای دفن اجساد از برادر خود کمک خواسته است، گفت: با حضور برادر قاتل در جریان این ماجرا، مقرر بود که اجساد در منطقه‌ای که برادر گنجعلیخانی تدارک می‌بیند دفن و به وسیله مواد شیمیایی تجزیه کننده نابود شود که در این راستا کار انتخاب محل توسط برادرش دنبال شده است.

وی تصریح کرد: در نهایت برادر محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی منطقه‌ای را انتخاب کرده و پس از بررسی‌های لازم از سوی برادر قاتل، اجساد به صورت شبانه در پنجشنبه دوم مردادماه به محل مذکور منتقل شده است.

رئیس کل داگستری استان کرمان ادامه داد: معاینات و نظر پزشکی قانونی حکایت از آن دارد که محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی به دلیل جمود نعشی ایجاد شده در اجساد و ناتوانی در خارج کردن آنها از صندوق عقب خودرو از یک سو و عذاب وجدان ناشی از ارتکاب این قتل از سوی دیگر با زدن شاهرگ خود خودکشی کرده است.

وی یادآور شد: محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی بخشی از مبالغ برداشت شده از حساب آرش کسروی که به دلار بوده را در اختیار نامزد خود و بخش دیگری را در منزل برادر خود مخفی کرده بود که نامزد وی پس از وقوع این جنایت، این مبالغ را به وی بازگردانده است. مقداری ارز در روز کشف جنایت، در داخل داشبورد خودروی حامل اجساد کشف شده و مبالغ مخفی در منزل برادر قاتل نیز کشف شده است.

رئیس کل داگستری استان کرمان گفت: در جریان این پرونده نشانه‌ها و مستندات متعددی از قصد محمدجواد گنجعلیخانی برای قتل آرش کسروی با انگیزه‌های مالی محرز شده است.

موحد تصریح کرد: در حال حاضر نامزد و برادر محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی به دلیل همکاری در اختفای اجساد و با احتمال مداخله بیشتر در قتل و جریان این جنایت در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات تخصصی برای روشن شدن تمامی ابعاد این ماجرا در دست انجام است.

وی در پایان از تلاش بی وقفه و اهتمام ویژه بازپرس محترم جناب آقای امیری و تیم تخصصی پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در کشف این جرم صمیمانه تقدیر کرد.

 

مرکز رسانه قوه قضاییه

برچسب ها: قتل ، اقلیت مذهبی ، دستگیری قاتل ، قتل خونین ، موبد زرتشتی ، آرش کسروی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000JMd

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قتل اقلیت مذهبی دستگیری قاتل قتل خونین موبد زرتشتی آرش کسروی محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی محمدجواد گنجعلیخانی آرش کسروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز نخست مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس پایان یافت+ جزییات

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و دوازدهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

روز نخست مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس پایان یافت+ جزییات

اخبار رسانه‌ها امروز- یکشنبه- از نتایج دور مذاکرات روز گذشته در قاهره درخصوص دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا در غزه نشان می‌دهد هنوز توافقی حاصل نشده است.

 شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا به نقل از یک مقام ارشد حماس گزارش داد مذاکراتی که در قاهره از طریق میانجی‌گران مصری در حال انجام بود، روز شنبه بدون نتیجه پایان یافت و دور جدید آن روز یکشنبه برگزار می‌شود.

سی ان ان نیز به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیست گزارش داد که هرگونه توافق احتمالی بر سر چارچوبی کاری به آتش‌بس موقت و آزادی اسیران صهیونیست‌ در غزه نزدیک خواهد شد و احتمالاً مذاکرات مداوم درباره جزئیات دقیق توافق دنبال خواهد شد.

این شبکه اشاره کرد: انتظار می‌رود که دستیابی به توافق نهایی بین ۲ طرف چندین روز دیگر طول بکشد و مذاکرات ادامه داشته باشد و و مذاکره‌کنندگان در جنبه‌های فنی توافق احتمالی پیشرفت کرده‌اند، اما ۲ منبع اسرائیلی گفتند که ممکن است تکمیل خود معامله یک هفته طول بکشد.

در این خصوص یک منبع مصری مطلع از مذاکرات آتش‌بس در غزه عصر شنبه فاش کرد که جلسه گفت‌وگو بین حماس و میانجی‌ها امشب بدون حصول نتیجه نهایی تکمیل شد.

این منبع به روزنامه العربی الجدید افزود که نشست‌های بین حماس و میانجی‌ها فردا ادامه خواهد داشت و توضیح داد که حماس سوالاتی دارد که می‌خواهد به آنها پاسخ داده شود و این با هماهنگی همه طرف‌ها انجام می‌شود. این منبع تاکید کرد که اظهارات منفی اسرائیل بر روند گفت‌وگوهای جاری در قاهره تأثیری نخواهد داشت.

یک مقام آمریکایی روز شنبه این نکته را تکرار کرد و گفت که حتی اگر حماس توافق را به عنوان پیشنهادی بپذیرد، چندین روز دیگر طول می‌کشد تا برخی از جزئیاتی که در نهایت منجر به آتش‌بس شود، بررسی شود. این بحث‌ها همچنین می‌تواند دشوار و طولانی باشد.

مقامات ایالات متحده همچنان با خوش بینی محتاطانه به گفت‌وگوها می‌نگرند و پیشرفت را تبلیغ می‌کنند، اما همچنان اذعان دارند که تلاش‌های قبلی در آخرین لحظه شکست خورده‌اند.

در حالی که حماس روز شنبه با میانجیگران در قاهره دیدار کرد، دیوید بارنیا، مدیر موساد در اسرائیل ماند. اما منابع اسرائیلی گفته‌اند که در صورت موافقت حماس با این توافق، او ممکن است به سرعت به مصر برود.

یک فرد مطلع از این مذاکرات گفت که بیل برنز، رئیس سیا که نقش گفت‌وگوکننده اصلی آمریکا در مذاکرات چند جانبه را ایفا کرده، هم اکنون در قاهره است.

درباره مذاکرات قاهره محمود مرداوی، از اعضای حماس روز شنبه گفت که مذاکره کنندگان این جنبش با روحیه مثبت به مذاکرات در قاهره رفته‌اند. وی اشاره کرد آنچه در قاهره ارائه شد فقط یک پیشنهاد است نه فرمولی برای توافق.

مرداوی افزود: حماس به بازگشت آوارگان، بازسازی غزه و خروج کامل اشغالگران از این باریکه اصرار دارد.

همزمان با اظهارات این مقام حماس سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که اسرائیل پیش از رسیدن پاسخ حماس هیئتی را برای ادامه مذاکرات بر سر معامله تبادل اسیران به قاهره نمی‌فرستد. باید از حماس انعطاف پذیری ببیند.

حماس: هیچ توافقی را بدون توقف جنگ نمی‌پذیریم

الجزیره به نقل از یکی از رهبران جنبش حماس اعلام کردد که این جنبش تحت هیچ شرایطی توافقی را که صراحتاً متضمن توقف جنگ علیه غزه نباشد، نخواهد پذیرفت.

 این مقام حماس که به نام وی اشاره نشده به شبکه الجزیره گفت که رژیم اشغالگر با اصرار بر ادامه جنگ مانع رسیدن به توافق آتش‌بس می‌شود.

وی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی در تلاش برای دستیابی به توافقی برای آزادی اسرای خود است بدون اینکه این توافق متضمن توقف جنگ باشد.

این مقام حماس گفت دشمن صهیونیستی به خاطر اصرار بر حمله زمینی به رفع به جای توقف جنگ و خروج کامل از نوار غزه مسئول هرگونه عواقب و پیامدی است.

وی گفت اطلاعات ما نشان می‌دهد که نتانیاهو به خاطر برخی مسائل شخصی مانع رسیدن به توافق می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • ذوب شدن اجساد شهدای غزه با سلاح‌های ممنوعه ارتش صهیونیستی
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران+ فیلم
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • روز نخست مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس پایان یافت+ جزییات
  • ظریف: دانشجویان معترض آمریکایی بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند
  • درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • تکذیب یک شایعه تبلیغاتی؛ باشگاه هوادار به فروش نرفته است
  • خرید باشگاه هوادار یک شایعه تبلیغاتی بود!
  • چهره زن نئاندرتال ۷۵هزار ساله رونمایی شد (+عکس)
  • کشف بقایای اجساد انسان‌ها در مقر هیتلر در لهستان