Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت باید تا 22 مرداد به مجلس معرفی شود و درباره همین موضوع رقابتی بین اسحاق جهانگیری و محمود واعظی در پاستور ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، 22 اردیبهشت ماه سال جاری بود که رضا رحمانی توسط حسن روحانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت برکنار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برکناری او با حاشیه‌های زیادی همراه بود. رضا رحمانی که از افراد نزدیک به حزب اعتدال و توسعه به دبیرکلی نوبخت، معاون رئیس جمهور و محمود واعظی بود با یک تلفن از سوی رئیس دفتر رئیس جمهور از وزارت برکنار شد.

او نامه‌ای همراه با گلایه و طعنه به روحانی نوشت. رحمانی دلیل اصلی برکناری‌اش توسط رئیس جمهور نوشته بود: «جناب آقای واعظی با این جانب تماس [گرفتند] و تهدید کردند در صورت رأی نیاوردن طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی شما برکنار خواهید شد».

ماجرای دخالت و حدود اختیارات بی‌حد و مرز واعظی در عزل و نصب وزرا و کابینه دولت مورد انتقاد بسیاری از اعضای هیئت دولت و در رأس آنها اسحاق جهانگیری قرار گرفته است.

رحمانی درباره برکناری‌اش به‌صراحت نوشته بود: «به استحضار می‌رساند این جانب حجت شرعی برای استعفا نمی‌بینم و کماکان مثل 19 ماه و سالیان گذشته، با تمام توان آماده خدمتگزاری بوده و به‌ویژه در شرایط سخت کشور و تجربیات گران‌بهایی که اندوخته‌ام، کماکان آماده فداکاری و خدمتگزاری شبانه روزی به مردم عزیزمان هستم».

جهانگیری در سال 97 گفته بود که در دولت اختیار تغییر منشی خود را ندارد. البته بعدها محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه هم به دلیل عدم اطلاع واعظی از سفر بشار اسد به تهران از مقام خود استعفا داده بود که با پادرمیانی برخی از بزرگان نظام این استعفا منتفی شد.

حالا بعد از سه ماه از زمان برکناری وزیر صمت دوباره اختلاف در دولت بر سر تعیین وزیر صنعت، معدن و تجارت بالا گرفته است. مجلس از دولت می‌خواهد تا وزیر را معرفی کند، اما پاستور خواستار تعیین تکلیف تشکیل وزارت بازرگانی است تا دو وزیر به مجلس معرفی کند یعنی یکی وزارت صنعت و معدن و دیگری وزارت بازرگانی.

اسحاق جهانگیری به‌عنوان رئیس هیئت وزیران و معاون اول رئیس جمهور خواستار معرفی رزم‌حسینی، استاندار فعلی خراسان رضوی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس است و گزینه اصلی و مورد حمایت محمود واعظی برای این وزارتخانه هم مدرس خیابانی، سرپرست فعلی وزارتخانه است.

رزم‌حسینی از دوستان نزدیک و همشهری کرمانی اسحاق جهانگیری است و همواره مورد حمایت معاون اول رئیس جمهور بوده است.

به نظر می‌رسد دوباره جنگ قدرتی در دولت شکل گرفته است و در یک سوی آن محمود واعظی به‌عنوان مرد در سایه و قدرتمند دولت و از اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه و دیگری اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی است. باید منتظر ماند تا 22 مرداد که کدام گزینه برای تصدی وزارت صمت به مجلس معرفی می‌شوند.

مجلس هم در اقدامی قاطع اعلام کرد که مخالف تشکیل وزارت بازرگانی است و باید دولت نهایت تا 22 مرداد وزیر پیشنهادی صمت را معرفی کند. قالیباف هم در تذکری این موضوع را به دولت گوشزد کرد.

انتهای پیام/4082/پ

منبع: آنا

کلیدواژه: واعظی جهانگیری وزیر پیشنهادی صمت وزارت بازرگانی اسحاق جهانگیری محمود واعظی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۰۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود واعظی، عضو کابینه دولت روحانی، در بخشی از گفتگو در «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین گفت: به نظرم برخی اطلاعاتی که به جناب آقای رییسی می‌دهند درست نیست و به همین دلیل ایشان بارها در مصاحبه‌ها مطالبی گفته‌اند که با مطالبی که اعضای خود کابینه در دوهفته قبل گفته بودند یا دو هفته بعد گفته‌اند متفاوت است.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885779

دیگر خبرها

  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • (ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند
  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم