Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرجلال الدین کزازی شاهنامه پژوه و نویسنده، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کتاب‌های جدیدش گفت: کتابم با عنوان «خردنامه خرمی» دومین جلد از «نهادنامه داد» است که چند ماه پیش در انتشارات گویا منتشر شد. پس از آن کتابم با عنوان «بهار خسرو» که درباره ایرانشناسی است، دوباره چاپ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

جدید‌ترین کتاب‌های شاهنامه پژوه منتشر شدند

او افزود: کتاب «دیر مغان» را ناشری دیگر پیش‌تر چاپ کرده و اکنون انتشارات گویا دوباره آن را به چاپ رسانده است. این کتاب نخستین جلد از زنجیره کتاب‌های حافظ شناسی است. در نخستین جلد آن ۲۰ غزل حافظ را بررسی و گزارش کرده ام. جلد دوم آن را هم نشر گویا با نام «چراغی در باد» به چاپ رسانده است. در آن جلد هم ۲۰ غزل دیگر از حافظ بررسی و گزارش شده است.

این نویسنده ادامه داد: جلد چهارم از زنجیره کتاب‌های حافظ شناسی نخستین بار با نام «دمی در گِرُثمان» زیر چاپ رفت. هم اکنون مشغول نوشتن جلد پنجم آن هستم که نامی برای آن برنگزیدم. دو کتاب دیگر هم به زودی چاپ خواهد شد. پردازش این دو کتاب را هم نشر گویا انجام خواهد داد. یکی از آن‌ها «نامه رهایی» نام دارد. این کتاب دومین جلد از آن زنجیره شاهنامه شناسی است.

کزازی بیان کرد: کتاب دیگرم «فسانه‌های فسون» نام دارد. بسیاری از جستار‌های این کتاب پیش‌تر چاپ شده است، اما جستار‌های دیگر نخستین بار است که در این کتاب به چاپ می‌رسد و آن‌ها را در هیچ یک از ماهنامه‌ها چاپ نکرده ام.

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میرجلال الدین کزازی شاهنامه پژوهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «برای قلب‌های شکسته» نوشته مریم هاشمی به تازگی توسط نشر نزدیکتر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب به گفته نویسنده‌اش شامل یک روایت بلند درباره عشق است.

این کتاب درباره انسان‌هایی است که در تلاطم روزمرگی‌ها زمانی را نیز به عاشقی اختصاص می‌دهند و در میان تمامی آشوب‌ها و سختی‌های اجتماعی، شعله عشق و محبت را در دل خاموش نمی‌کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«وقتی دلت می‌شکند همه این کلمات گم می‌شوند و تا بیایی دوباره پیدایشان کنی بخش زیادی از عمر گذشته و این در حالی است که ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم و فقط یک بار صد درصد با شور و اشتیاق عاشق می‌شویم و اعتماد می‌کنیم و وای به حال آن‌هایی که این صددرصد ها را کم و کمتر می‌کنند… از آدم‌های صادق خوشم می‌آید، از آنهایی که تکلیفشان با خودشان و دیگران معلوم است، اصلاً آدم‌هایی که رک هستند و مثلاً وقتی تو را می‌بینند و از تو خوش‌شان نمی‌آید محکم حرف‌شان را پرت می‌کنند توی صورتت، اما حداقل با دروغ مثل یک خنجر ذره ذره درون تو فرو نمیبرندش تا کم کم زجر بکشی و از بین بروی… آنها حداقل کمتر وقت زندگی‌ات را می‌گیرند!»

این کتاب با ۶۴ صفحه و شمارگان ۳۰۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6089786 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 اردیبهشت)
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (8 اردیبهشت)