Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@20:12:02 GMT

پیش‌بینی تولید ۲۸ هزار تن چای خشک در کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۰۸۸۶

پیش‌بینی تولید ۲۸ هزار تن چای خشک در کشور

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه از روزهای اول برداشت برگ سبز چای تاکنون بیش از ۱۸ هزار تن چای خشک باکیفیت در استان‌های شمالی تولید شد، گفت: با توجه به رغبت چای‌کاران برای تولید چای پیش‌بینی می‌شود ۲۸ هزار تن چای خشک در کشور تولید شود.

حبیب جهانساز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چای استان‌های شمالی یکی از باکیفیت‌ترین چای‌ها در جهان محسوب می‌شود، اظهار کرد: آغاز برداشت برگ سبز چای از اول اردیبهشت در استان‌های شمالی آغازشده و در فصل تابستان هم با برداشت تابستانه ادامه پیدا می‌کند که سپس این برگ سبز چای به چای خشک تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره تولید چای خشک باکیفیت در استان‌های شمالی افزود: از روزهای اول برداشت برگ سبز چای تاکنون بیش از ۱۸ هزار تن چای خشک باکیفیت در استان‌های شمالی تولید شد.

رئیس سازمان چای کشور با تأکید بر پیش‌بینی افزایش تولید برگ سبز چای در کشور گفت: این میزان چای خشک از بیش از ۸۰ هزار تن برگ سبز وای تولیدشده و بر اساس آمار و تا ۳۰ مهر ۱۰ هزار تن دیگر چای خشک تولیدشده و میزان چای تولیدشده به ۲۸ هزار تن خواهد رسید.

جهانساز با اذعان به اینکه چای‌کاران به دلیل حمایت دولت و اقدامات انجام‌شده رغبتشان در خصوص تولید چای با افزایش مواجه شده است، بیان کرد: امسال اقداماتی به‌مانند پرداخت وام به زراعی، توجه به صنعت چای، افزایش قیمت چای تضمینی و شرایط مناسب آب و هوایی سبب شد تا چای‌کاران برای تولید چای از خود رغبت زیادی نشان دهند.

وی گریزی به انواع چای خشک تولیدشده در استان‌های شمالی زد و افزود: ممتاز، شکسته، قلم، باروتی و خاک از رقم‌های مهم چای خشک تولیدی در کشور و استان‌های شمالی هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: چای تولید افزایش قیمت استان های شمالی استان های شمالی هزار تن چای خشک برگ سبز چای تولید چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۰۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و ۴۸۰ هزار تن انواع آبزیان در کشور تولید شد گفت: امسال میزان تولید آبزیان با افزایش ۲۲۰ هزار تن به بیش از ۱.۵ میلیون تن خواهد رسید. - اخبار استانها -

سیدحسین حسینی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اینکه زیرساخت‌های پرورش آبزیان در سواحل ‌سراسر کشور برای تولید محصولات توسعه می‌یابد اظهار داشت: 5 هزار و 800 کیلومتر ساحل در سراسر کشور یکی از ظرفیت‌های اصلی در حوزه تولید غذا، پرورش آبزیان و اشتغال محسوب می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان بوشهر از توانمندی بالایی در عرصه تولید آبزیان دارد گفت: استان بوشهر در عرصه تولید آبزیان از سابقه طولانی برخوردار است و همواره توسعه طرح‌های دریا محور در سواحل در دستور کار خود قرار داده است.

وی از ایجاد شهرهای مولد در سواحل خبر داد و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم ایجاد خانه و خانواده‌های مولد در قالب کانون یا شهر مولد و استان بوشهر در این عرصه پیشتاز است.

رئیس سازمان شیلات ایران از اجرایی شدن مصوبه سفر رئیس جمهور در زمینه ایجاد خانه و یا شهر مولد در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این راستا اراضی مورد نظر در اجرایی شدن شهر مولد از منابع طبیعی به شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر تحویل شد و امسال این مهم به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی بیان کرد: در شهرهای مولد در واگذاری اراضی در قالب زمین مسکونی، تولید هم در دستور کار قرار می‌گیرد و در سواحل طرح‌های پرورش آبزیان اجرایی می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی توسعه سواحل در اجرایی شدن شهرها و کانون‌های مولد را یکی از طرح‌های مهم شیلات دانست و تأکید کرد: نگاه سازمان شیلات به دریا و سواحل توسعه دریامحور است.

وی در ادامه تولید یک‌میلیون و 480 هزار تن آبزیان در کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: این میزان تولید در سال گذشته محقق شد و در مجموع در دولت سیزدهم تاکنون میزان تولید آبزیان 220 هزار تن افزایش یافته است.

رئیس سازمان شیلات ایران از افزایش تولید آبزیان پرورشی در آب‌های شور، دریا، کرانه و پس‌کرانه خبر داد و گفت: امسال میزان تولید آبزیان پرورشی با افزایش 220 هزار تن به بیش از 1.5 میلیون تن خواهد رسید.

.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی