Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@04:08:18 GMT

آغاز طرح ایمن‌سازی آثار تاریخی قزوین

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۲۸۲۰

آغاز طرح ایمن‌سازی آثار تاریخی قزوین

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علیرضا خزائلی، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با اشاره به آغاز طرح ایمن‌سازی آثار تاریخی قزوین گفت: در حال حاضر بازدید‌های میدانی برای بررسی و بروزرسانی تجهیزات موجود و شناسایی برخی نقاط نا ایمن آثار تاریخی با کمک کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در دستور کار قرار دارد و بازدید از بخش‌های مختلف دولتخانه صفوی اعم از کتابخانه و مرکز اسناد، آزمایشگاه مرمت آثار، سردرعالی قاپو، کاخ موزه چهلستون، موزه شهر و موزه سنگ‌نگاره‌ها انجام شده که پس از اعلام گزارش تخصصی سازمان‌آتش‌نشانی برای رفع نواقص موجود اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خزائلی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان واحد معاونت میراث‌فرهنگی و یگان حفاظت اداره کل و تهیه شناسنامه ایمنی برای بنا‌ها در کنار بازدید از فضا‌های تاریخی از جمله برنامه‌های مشترک در نظر گرفته شده به شمار می‌روند.

آرش رشوند آوه مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین هم گفت: برای ارتقای سطح الزامات ایمنی بنا‌های تاریخی قزوین و مطلوب‌سازی مسیر‌های گردشگری طرح بررسی و بازدید از تاسیسات برق و تجهیزات ضد حریق تمام فضاها، حجرات و کارگاه‌های صنایع‌دستی مجموعه تاریخی سعدالسلطنه با هدف آموزش و رفع نواقص احتمالی با تعامل اداره کل میراث‌فرهنگی استان و سازمان آتش‌نشانی قزوین و همراهی حجره‌داران در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان نوسازی وبهسازی قزوین افزود: با توجه به حساسیت مجموعه سعدالسلطنه به لحاظ پیشینه تاریخی، ظرفیت جذب گردشگران و انجام مقدمات ثبت جهانی بازارچه صنایع‌دستی آن، اجرای اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی از اهمیت زیادی برخوردار است.

رشوند یادآور شد: پس از انجام بازدید‌ها و ارائه گزارش تخصصی سازمان آتش‌نشانی، مراحل آموزش استفاده از تجهیزات ضد حریق و مانور ایمنی در سطح حجره‌داران، بخش انتظامات خدمات و کارشناسان اداری مستقر در مجموعه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بناهای تاریخی میراث فرهنگی قزوین آتش نشانی قزوین شهرداری قزوین سازمان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۲۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

کرم گودرزی گفت: با هدف افزایش ایمنی و تاب آوری شبکه گاز و همچنین همکاری برای تسهیل در ادامه راهسازی جاده جدید خرم آباد به کوهدشت، جابه جایی خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن روستا‌های محور چشمه زمزم به چنار شهرستان چگنی با ایمنی و موفقیت کامل انجام شد.

وی افزود: انجام این عملیات در حداقل زمان ممکن، بدون قطعی گاز در بخش خانگی و با استفاده از توان عملیاتی شرکت گاز چگنی انجام شد که صرفه جویی پنج میلیارد ریالی را نیز به همراه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی - تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی