Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالکریم گراوند روز سه‌شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درمورد برگزاری آیین‌های عزاداری ماه محرم افزود: رهبر انقلاب در فرمایش اخیر خود تاکید بر استفاده از نظر کارشناسان بهداشتی برای مراسم ماه محرم داشتند.

وی بیان کرد: هیات‌های مذهبی و بزرگان آیین‌های عزاداری بوشهر هم با درک درستی که فرهنگ عاشورا و شعور حسینی داشتند در بیانیه ایی اعلام کردند که عزاداری‌های ماه محرم در چارچوب اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر ادامه داد: در این شرایط باید از ظرفیت هیات‌های مذهبی  و مداحان استان برای جمع‌آوری کمک‌های مومنانه استفاده و این کمک‌ها را بین نیازمندان توزیع کرد.

گراوند تاکید کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها رنگ و بوی شهرها و روستاها را حسینی کنند تا همه شهرهای استان فضایی محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان داشته باشد.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده از فضای مجازی برای برگزاری آیین‌های ماه محرم تاکید کرد و گفت: تدابیر لازم برای استفاده از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی برای برگزاری آیین‌های ماه محرم اندیشیده شود.

وی افزود: تشدید اقدام‌های نظارتی از برنامه‌های جدی ستاد ملی مقابله با کرونا است و دستگاه‌های مسئول دراین زمینه باید جدیت لازم را داشته باشند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظام اداری فقط تنها در حد تذکر نباشد و متخلفان در این زمینه به هیات‌های تخلف اداری معرفی شوند.

گراوند اضافه کرد: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در نظام اداری قابل پذیرش نیست و مدیر دستگاه مسئول است و باید به این موضوع با جدیت رسیدگی کند.

وی گفت: اگر نانوایی‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند سهمیه آرد آنان قطع و بین واحدهایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، توزیع شود.

استاندار بوشهر گفت: بانک‌های این استان هم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و هر بانکی که رعایت نکرد به رئیس بانک تذکر کتبی داده خواهد شد.

گراوند ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان برای نظارت بر وضعیت فعالیت باشگاه های ورزشی با بازرسان دانشگاه علوم پزشکی همکاری کند.

وی با اشاره به آغاز برداشت میگو در استان بوشهر گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یک پروتکل علمی برای واحدهای تولید و فرآوری میگو در استان بوشهر تهیه کند.

استاندار بوشهر با اشاره به تعطیلی دستگاه‌های اجرایی استان در پایان هفته جاری به دلیل صرفه جویی در مصرف برق گفت: مردم از این فرصت تعطیلی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و جلوگیری از ترددها و سفرهای غیرضروری نهایت استفاده را ببرند تا شاهد کاهش روند ابتلا و بستری بیماران  کرونایی در استان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ماه محرم ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان است و همه ما از کودکی با این روزها خاطراتی داریم.

دکتر سعید کشمیری با اشاره به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در باره برگزاری مراسم عزاداری محرم افزود: با توجه به شرایط خاص حاکم بر استان و شکنندگی وضع موجود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری ضروری است.

وی بیان کرد: براساس نظر کارشناسان بهداشتی هرگونه تجمع بیش از ۱۰ نفر در محیط سربسته بویژه در استان بوشهر که به دلیل شرایط خاص آب و هوایی باید از کولر استفاده شود خطرناک و امکان ابتلا را افزایش می‌دهد.

کشمیری تاکید کرد: در این مدت مرگ بیش از ۳۰۰ نفر از همشهریان و کارکنان بهداشت و درمان را در استان بوشهر تجربه کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: صرف اینکه فاصله را رعایت کنیم کافی نیست زیرا در فضای بسته همراه با کولر روشن به دلیل اینکه هوا دوباره برمی‌گردد امکان ابتلا را بالا می‌برد.

وی تاکید کرد: هرچند در زمان حاضر به دلیل مدیریت بیماری ابتلا و بستری در استان ثابت شده اما این شرایط شکننده است و کمترین سهل انگاری امکان شعله ور شدن بیماری را فراهم می‌کند.

کشمیری اضافه کرد: این بیماری هیچ ملاحظه و تعارفی بر نمی‌دارد و مساله حفظ جان همشهریان و عزیزانمان است که باید نسبت به آن حساس باشیم.

وی ادامه داد: در زمان حاضر با افزایش محلی روبرو هستیم به این معنی که در ۲ نقطه شهر بوشهر شامل چغادک و عالیشهر هر کدام ۱۰ درصد موارد ابتلا شهرستان بوشهر را به خود اختصاص داده‌اند

کشمیری در باره فعالیت بهداشت محیط نیز گفت: براساس بررسی‌ها هم‌اکنون ۷۴ هزار مورد نظارت در استان بوشهر بر سامانه‌های مختلف و مراکز عرضه مواد غذایی، سالن‌ها و سایر مراکز دیگر انجام شده‌است.

وی تاکید کرد: در صورتی که ۸۰ درصد مردم ماسک بزنند می‌توان ۷۰ درصد از مرگ‌ها و ۶۰ درصد از بستری‌ها را کاهش دهد.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا محرم ۹۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا محرم ۹۸ بوشهر ویروس کرونا محرم ۹۸ دانشگاه علوم پزشکی پروتکل های بهداشتی برگزاری آیین استاندار بوشهر استان بوشهر بوشهر گفت ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۲۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سرلشکر پاسدار حسین سلامی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز بسیج سازندگی نوشت: ۱۷اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیات‌بخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.
سرلشکر سلامی تاکید کرد: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب‌العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

وی تاکید کرد: اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه های آیین گل غلتان در دامغان
  • رفع مشکلات مردم با همت مدیران امکان پذیر است
  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • اعتراض دانشجویان به تعطیلی ۲۳ ماهه مسجد دانشگاه شریف
  • ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان به بانوان آسیب پذیر در زاهدان
  • تردد در گردنه ژالانه سروآباد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است