Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفری گفت: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر، سرود میدانی در سه نقطه از روستای گورزانگ شهرستان میناب توسط گروه سرود کانون فرهنگی هنری سادات اجرا می شود.

« محمد جعفری »، مدیر کانون فرهنگی هنری سادات روستای گورزانگ شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، از غدیر به عنوان مهمترین اعیاد اسلامی نام برد و عنوان کرد: یکی از رسالت های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد تکریم مناسبت های ملی مذهبی می باشد و عید غدیر سرآمد همه مناسبت هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: کانون فرهنگی هنری سادات روستای گورزانگ با در نظر گرفتن پتانسیل و ظرفیت های خود و نیازهای روز جامعه به ویژه در حوزه نوجوانان و جوانان، برنامه های اثرگذاری را پیش بینی کرده است که در طول دهه امامت و ولایت برگزار می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سادات روستای گورزانگ شهرستان میناب ادامه داد: آذین بندی و چراغانی کردن کوچه ها و معابر و سردرب حسینیه، مسجد و کانون و خیابان های خلیج فارس، امام حسین(ع)، شهید دوامی و شهید راوند، نخستین برنامه کانون ویژه دهه امامت و ولایت بود.

 

وی، پخش نواهای مذهبی از بلندگوهای مساجد، حسینیه ها، مغازه ها و بازار ماهی فروشی روستای گورزانگ را از دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری سادات در این ایام برشمرد و اضافه کرد: نورافشانی شب عید در سه نقطه روستا به صورت همزمان به جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت انجام می شود.

 

جعفری از برپایی ایستگاه صلواتی و نوشتن اذکار حضرت علی(ع) با شابلون و رنگ روی شیشه ماشین ها به عنوان یکی دیگر از برنامه های غدیری کانون سادات روستای گورزانگ ذکر کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس و رعایت پروتکل های بهداشتی، ایستگاه صلواتی خوراکی نه، هنری و مسابقات فرهنگی و اهداء جوایز در ورودی روستا دایر خواهد شد.

 

وی از اجرای گروه سرود در سه نقطه روستای گورزانگ به عنوان شاخص ترین برنامه ویژه عیدغدیر کانون یاد کرد و افزود: ابتدای خیابان امام حسین حسینیه سادات، محوطه حسینیه بزرگ و روبروی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) از نقاطی است که سرود میدانی اجرا می شود.

 

این فعال فرهنگی مذهبی، حرکت کاروان ماشینی و موتوری غدیر همراه با یک پرچم را بخش پایانی برنامه های کانون فرهنگی هنری سادات ویژه دهه امامت و ولایت ذکر و با اشاره به شیوه اجرای این برنامه، عنوان کرد: در قالب این برنامه، یک خودرو وانت به سیستم صوتی و بلندگو و موتور برق تجهیز و با پخش مولودی خوانی و سرودهای ویژه غدیر جلوی سایر خودروها و موتورسیکلت ها از حسینیه سادات، خیابان امام حسین(ع) تا میدان ثاراللّه به سمت حسینیه بزرگ سپس تا حسینیه محله خروسون (منبرهاشم) » و سپس به سمت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) منتهی به میدان تلاش و بازار ماهی فروشی حرکت می کند.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری سادات در سال تاسیس ۱۳۹۳ در روستای گورزانگ از توابع بخش بنذرک شهرستان میناب راه اندازی شد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: اجرای سرود دهه امامت و ولایت شهرستان میناب غدیر شهرستان میناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۳۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر

همزمان با روز ملی خلیج فارس دومین جشنواره بازی‌های محلی و بومی در دو رشته بازی درا و رمازا با حضور شش تیم روستای گورزانگ شهرستان میناب استان هرمزگان به مدت سه روز برگزار شد. هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی ورزشی در کنار ایجاد نشاط اجتماعی و حفظ سنت‌های گذشته، گرامیداشت ۱۰ اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس است.

شهروندخبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - هرمزگان

بیشتر بخوانید:

برگزاری فینال مسابقات جام رمضان در قم + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • حمایت ساواک از حسینیه ارشاد؟!
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی