Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه دفتر حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر، وی از هیات های عزاداری خواست،‌ قبل از عید غدیر نسبت به سیاهپوش کردن حسینیه ها، تکایا و معابر عمومی اقدام نکنند و پیش از ارسال دستور ستاد کرونا تصمیمگیری نکنند.

وی با اشاره به گلایه تعدادی از گروه های مردمی از شروع فعالیت برخی هیات های مذهبی شهرستان مبنی بر آذین بندی معابر عمومی شهر با پارچه های مشکی برای عزاداری اظهار کرد: ۲ درخواست از هیات های عزاداری دارم؛ پارسال در خطبه های نماز جمعه بیان کردم که قبل از عید غدیر سیاهپوش کردن حسینیه ها و تبلیغات عزاداری در سطح شهر صحیح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه توضیح داد: این موضوع با ایام دهه ولایت و عیدغدیر که زمان شادی و سرور اهل بیت (ع) است سازگاری ندارد و مردم هم گله مند هستند امسال هم تاکید بر رعایت این موضوع می شود.

امام جمعه اردکان افزود: امسال با شرایط پیش آمده از لحاظ شیوع ویروس کرونا ، همانطور که بارها بیان شده همه باید تابع نظر و تصمیم ستاد مقابله با کرونا هستیم، این تبعیت با تاکید و تصریح ولی امر و امام جامعه مقام معظم رهبری علاوه بر موضوع رعایت بهداشت و قانون جنبه شرعی هم پیدا می کند.

اردکان  ۱۶۰ هیات عزاداری دارد و  مرکز این شهرستان ۹۸ هزار نفری در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

همچنین ۱۱ مرداد ماه جاری رییس شورای هیات‌های مذهبی یزد گفته بود: با هدف پیشگیری از شیوع کرونا، اجرای نکات بهداشتی و عمل به توصیه مقام معظم رهبری، برنامه های عزاداری یزدی ها در ماه محرم امسال لغو شد.

سید علی فقیه‌زاده  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق نظر ستاد ملی کرونا و به رغم میل قلبی باید برای تامین سلامتی مردم و عزاداران حسینی از هرگونه  فعالیت مذهبی خودداری کرد.

وی ادامه داد: تمامی  هیات‌های عزاداری به مقررات و دستورالعمل مسوولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و ستاد کرونا پایبند هستند و وظایف خود را برای پیشگیری از بیماری انجام می‌دهند.

فقیه‌زاده گفت: همکاری مسوولان هیات‌های زیر پوشش و همراهی با مسوولان اجرایی استان نقش اصلی در پیشگیری از بیماری کرونا دارد .

 یزد یکهزار و ۴۰۰ هیات مذهبی دارد و مراسم عزاداری دهه اول محرم در استان  از شور و هیجان معنوی خاصی برخوردار است و در شب های محرم، هیت های قدیمی با حضور در حسینیه‌ها یا مساجد به عزاداری، سینه زنی و زنجیرزنی می پردازند.

همچنین  سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( یکشنبه )درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس گفت: تاکنون ۳۰۹ هزار و ۴۳۷ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۰۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان به ۱۷هزار و ۱۹۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۴۲۳ مورد بستری شدند. 

معاون وزارت بهداشت گفت:  تاکنون ۲۶۸هزار و ۱۰۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، همچنین چهار هزار و ۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۴۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اردکان هیأت عزاداری بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اردکان هیأت عزاداری بهداشت و سلامت ویروس کرونا اردکان هیأت عزاداری بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۳۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، در جریان این بازدید حجت الاسلام و المسلمین کلب جواد نقوی امام جمعه لکهنو به همراه جمعی از نخبگان علمی و دینی هندوستان ضمن بازدید از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن وحدتی شبیری رئیس این مدرسه دیدار و ضمن آشنایی با امکانات، فعالیت‌های تخصصی و توانمندی‌های این مجموعه بر همکاری و هم افزایی دو جانبه تاکید و توافق کردند.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن وحدتی شبیری با ذکر سابقه تاریخی پیوند مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) گفت: «به صدقات جاریه توجه کنید و مردم هند را به این نوع صدقه جاریه توجه بدهید که امام صادق (ع) فرمودند: پس از مرگ انسان، جز از ناحیه سه خصلت، پاداشى به او نمى رسد؛ صدقه اى که در حال حیاتش جارى ساخته و پس از مرگش هم جریان مى یابد، سنّت و روش هدایتى که بنیان گذاشته و پس از مرگ هم به آن عمل مى شود، و فرزند شایسته اى که براى او دعا مى کند.

وی از این صدقات جاریه، وقف‌های مختلف و فعالیت‌هایی که بین علما و خیرین دو کشور تاکنون انجام شده است نمونه‌ای را بیان کرد و افزود: ما مطلع شدیم در شهر مقدس مشهد بانویی نیکوکار از کشور هند اقدامی خیر انجام داده و فضایی برای زوج‌های جوان هندی مهیا کرده است که بتوانند زندگی مشترک خود را با تشرف به حرم مطهر و زیارت امام هشتم (ع) آغاز کنند. این دست امور به عنوان کار‌هایی ماندگار و بسیار پسندیده به شمار می‌آید.
 در پایان این نشست صمیمانه، دکتر وحدتی شبیری با دعوت از طلاب نخبه هندی برای تحصیل در این مدرسه و همچنین اعزام مبلغ و مدرس از نخبگان مدرسه عالی فقاهت به هندوستان افزود: خیلی خوب است با صرف وقف‌ها و نیت‌های خیر شیعیان و خیرین هندی و ایرانی، طلاب و استادان هندی بتوانند در این مدرسه تحصیل کنند و پس از کسب علم به کشور خود برگشته و این علم را نشر دهند و برکاتش سراسر آن کشور را فرابگیرد.

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد