Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@02:20:50 GMT

دلیلی برای قطع شیردهی مادران کرونایی وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۳۰۹۸

دلیلی برای قطع شیردهی مادران کرونایی وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، تغذیه با شیر مادر از جمله حقوق هر کودکی است که در اسلام هم این حق برای کودکان در نظر گرفته شده است، همان طوری که در ابتدای آیه ۲۳۳ سوره بقره آمده است: «مادران، فرزندان را دو سال تمام، شیر می‌‏دهند. (این) برای کسی است که بخواهد دوران شیرخوارگی را تکمیل کند.»

تغذیه با شیر مادر بهترین سرآغاز برای هر نوزادی است چراکه نقش و تأثیر مهمی در آینده و سرنوشت کودک دارد و علاوه بر سلامتی و افزایش مقاومت در برابر بیماری‌ها، در هوش و اخلاق و … او نیز تأثیرگذار است که در همین رابطه پیامبر اعظم (ص) فرموده‌اند: «هیچ شیری برای کودک، بهتر از شیر مادرش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

جلیل مشاری در گفتگو با خبرنگار مهر، تغذیه انحصاری با شیر مادر را ضامن بقا و تکامل نوزاد و شیرخوار در دوران‌های بعدی عمر نوزاد یاد کرد و افزود: نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، دچار چاقی و فشارخون نخواهند شد و نسبت به بیماری‌ها، مقاوم‌تر هستند.

وی با بیان اینکه نوزادان تغذیه شده با شیر مادر از هوش بالاتری برخوردار خواهند بود، تصریح کرد: تغذیه با شیر مادر موجب می‌شود تا آلرژی و بیماری‌های مبتنی بر آلرژی مثل آسم در دوران بزرگسالی این بچه‌ها کمتر دیده شود.

دلیلی برای قطع شیردهی مادران کرونایی وجود ندارد

فوق تخصص نفرولوژی کودکان با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده، مطلبی مبنی بر انتقال کرونا از طریق شیر مادر به نوزاد وجود ندارد، اظهار کرد: دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکید دارد که باید شیردهی در دوران کرونا حتی در مادران مبتلا یا مشکوک به کرونا ادامه پیدا کند و دلیلی بر قطع شیردهی وجود ندارد.

مشاری افزود: در مورد مادران مبتلا به کرونا که بدحال و یا در بیمارستان بستری هستند، باید شیر آنها، دوشیده و به نوزاد خورانده شود.

وی تصریح کرد: مادران مبتلا با وضعیت عمومی خوب که با مراقبت در منزل، بیماری را کنترل می‌کنند، می‌توانند بدون مشکل به نوزاد خود شیر دهند ولی رعایت اصول بهداشتی مثل زدن ماسک و شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل بسیار تاکید شده است که مادر باید به طور مرتب، این نکات را انجام دهد.

مشاری یادآور شد: بهداشت بدن و شستشوی مرتب سینه در صورتی که مادر سرفه یا عطسه می‌کند، بسیار قابل اهمیت و تاکید است.

کد خبر 4988953

منبع: مهر

کلیدواژه: تغذیه با شیر مادر فوق تخصص کودکان ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان قزوین گرگان شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا اقامه نماز جمعه ماه محرم بیرجند مجلس شورای اسلامی کرمانشاه شیر مادر وجود ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۳۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد

سخنگوی وزارت خارجه قطر، امروز (سه شنبه) تاکید کرد: تا زمانی که میانجیگری قطر در مساله غزه ادامه دارد، دلیلی برای بسته شدن دفتر حماس در دوحه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، «ماجد محمد الانصاری» افزود: سران حماس در دوحه حضور دارند و محدودیتی برای ورود و خروج آن‌ها از قطر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هیات‌های مذاکره کننده اکنون در قطر حضور ندارند، گفت: تلاش می‌کنیم با کمک همه طرف‌ها به راه حلی که مورد قبول همه باشد، دست یابیم.

الانصاری تصریح کرد: میانجی‌ها از اینکه پیش از ماه رمضان به توافق آتش بس دست نیافتند، احساس سرخوردگی می‌کنند. چالش نخست ما این است که طرف‌های درگیر، جدیت لازم برای دستیابی به نتیجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: برخی وزیران کابینه نتانیاهو، تلاش‌های مثبت قطر را زیر سوال می‌برند و ما ناخرسندی خود را از زیر سوال بردن تلاش‌های میانجی‌ها به ویژه تلاش‌های قطر اعلام کردیم.

سخنگوی وزارت خارجه قطر افزود: هیچ طرفی در جامعه جهانی، حمله به «رفح» را نمی‌پذیرد، زیرا این منطقه، بدون حمله زمینی نیز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

الانصاری با بیان اینکه در این مرحله نیازمند ارزیابی تلاش‌های انجام گرفته برای میانجیگری هستیم، اضافه کرد: همه باید برای توقف جنگ و حمله به رفح تلاش کنند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز یکشنبه اخبار منتشر شده مبنی بر انتقال دفتر سیاسی این جنبش به خارج از قطر را تکذیب کرد.

شبکه روسیا الیوم به نقل از دو مقام حماس اعلام کرد که این جنبش قصد ندارد دفتر سیاسی خود را به خارج از دوحه منتقل کند.

بر اساس این گزارش، این دو مقام حماس، گزارش‌ها مبنی بر اینکه رهبری این جنبش در نظر دارد قطر را ترک کند و کشور دیگری را به عنوان میزبان انتخاب کند، رد کردند.

این دو مقام افزودند که این جنبش خواهان تقویت روابط با ترکیه از جمله دریافت کمک مستقیم از این کشور است.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نیز روز شنبه ادعا کرد که جنبش حماس حداقل با دو کشور منطقه برای انتقال دفتر سیاسی این جنبش از دوحه گفتگو کرده است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع دیپلماتیک ادعا کرده بود که اقدام حماس برای انتقال دفتر سیاسی این جنبش به خارج از دوحه در نتیجه فشار مصر و قطر بر این جنبش با هدف کاهش شروط مذاکره با رژیم اسرائیل انجام می‌شود.

وال استریت ژورنال نوشته بود که اگر حماس قطر را ترک کند مذاکرات دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و آزادی ده‌ها اسیر صهیونیست در غزه، ممکن است به شکست منجر شود.

دیگر خبرها

  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • کم‌کاری دستگاه‌ها دلیلی بر ترک فعل فراجا نیست
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد