Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر سابق دارایی هند ضمن اعتراض به سیاست‌های دولت دهلی نو اعلام کرد: نخست وزیر هند تمام کشمیر را به یک زندان بزرگ تبدیل کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای.آر.آر.سی، « چدم برم» وزیر سابق دارایی هند و عضو ارشد حزب کنگره همزمان با نزدیک شدن اولین سالگرد لغو خود مختاری کشمیر توسط دولت دهلی نو اعلام کرد: اگر وضعیت موجود در کشمیر به پایان نرسد و آینده این منطقه مشخص نشود سرنوشت ساکنان کشمیر دردناک خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دولت «نارندرا مودی» نخست وزیر هند تمام کشمیر را تبدیل به یک زندان بزرگ کرده است و این برای مردم شبیه به یک فاجعه است.

چدم برم گفت: از زمان لغو خودمختاری کشمیر توسط هند که حدود یک سال از آن می گذرد صدها مسلمان کشمیری کشته و زخمی شده‌اند.

این سیاستمدار برجسته هندی اظهار داشت: آزادی بیان نیز در کشمیر به شدت سرکوب می شود و ما حتی اجازه نداریم شمار قربانیان کشمیری را اعلام کنیم یا بدانیم.

وزیر سابق دارایی هند تاکید کرد: دهلی نو که از اعتراضات مردمی علیه تصمیم خود آگاه بود تا مدت ها سیگنال تلفن همراه و حتی آنتن تلویزیون را در کشمیر مسدود کرد و ارتباط میلیون ها مسلمان را با دنیای خارج قطع کرد.

وی افزود: سیاستی که هند در کشمیر پیش گرفته است نه پایدار می ماند و نه برای نسل های آینده سودمند خواهد بود فقط می توانیم بگوئیم این سیاست خسارت های فراوانی به کشور تحمیل کرد.

گفتنی است هند از یک سال پیش خودمختاری کشمیر را لغو کرده و عملا تلاش کرد با زیر پا گذاشتن تفاهم نامه های گذشته کشمیر را بخشی از خاک خود کند.

این تصمیم هند با اعتراضات بسیار زیاد کشمیری ها مواجه شد و بیش از 800 هزار نظامی هند ضمن استقرار در این منطقه ساکنان آن را در خانه هایشان زندانی کردند.

با این حال موج فعالیت های آزادی خواهانه در کشمیر گسترش یافت و نظامیان هندی تنها طی یک ماه اخیر بیش از 30 جوان کشمیری را به شهادت رسانده‌اند.

این درحالی است که هند طی 3 دهه اخیر بیش از 100 هزار نفر از مردم کشمیر را کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

اردوغان در تماس با رئیس جمهور پاکستان مجددا بر حمایت از مسلمانان کشمیر تاکید کردتشدید فشار بر مسلمانان کشمیر همزمان با فرارسیدن سالروز لغو خودمختاری این منطقهسروزیر سابق کشمیر بلافاصله پس از آزادی، خواهان لغو تصمیم هند علیه این منطقه شد

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مسلمان اخبار"هند" کشمیر بیشتر بخوانید... تقدیر دانشجویان پاکستانی از مواضع رهبر معظم انقلاب در وبینار بررسی وضعیت کشمیر دهلی نو ۳۰ هزار هندوی دیگر را به کشمیر منتقل می‌کند یادداشت|حمایت از مردم فلسطین و کشمیر وظیفه اول تمام مسلمانان جهان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تقدیر دانشجویان پاکستانی از مواضع رهبر معظم انقلاب در وبینار بررسی وضعیت کشمیر دهلی نو ۳۰ هزار هندوی دیگر را به کشمیر منتقل می‌کند یادداشت|حمایت از مردم فلسطین و کشمیر وظیفه اول تمام مسلمانان جهان واژه های کاربردی مرتبط مسلمان اخبار"هند" کشمیر پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ عطوان برررسی کرد: ۶ گام استراتژیک چین برای پایان‌دادن به سلطه دلار آمریکایی در جهان ۲ یک فرمانده حشد شعبی خبر داد: فروپاشی مذاکرات استراتژیک میان بغداد و واشنگتن ۳ به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین ۴ ظریف: تروریست‌ها از پناهگاههای امن خود در ایالات متحده و اروپا نفرت‌پراکنی می‌کنند ۵ علاقه‌مندی ۲۰ کشور جهان به واکسن روسیه علیه کرونا ۶ هشدار کارشناسان درباره فاجعه چرنوبیل جدید در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ۷ جزئیات جدید از قرارداد ۲۵ ساله‌ / ‌چین در ایران‌ سرمایه‌گذاری ‌می‌کند / تخریب قرارداد ‌با سوءنیت ‌‌است ۸ تأکید وزرای خارجه ایران و امارات بر آمادگی برای توسعه همکاری‌ها مهمترین اخبار بین الملل گزارش| سرکوب رأی در دموکراسی آمریکایی چگونه صورت می‌‌گیرد؟ سناتور روس: به‌رغم هشدارهای آمریکا به همکاری با ایران ادامه می‌دهیم گفت‌وگو| نماینده پارلمان عراق: فرصت برای شکل‌گیری «احزاب نوظهور» در انتخابات آینده فراهم است شرط آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه روسیه/امید به توافق تسلیحاتی با مسکو و پکن مهمترین اخبار تسنیم گزارش تسنیم| «خودکفایی»، راهبرد ۳۰ ساله رهبری که کشور را نجات داد طرح‌های مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر‌‌/ کالابرگ‌ کالاهای اساسی ویژه ‌دهک‌های پایین جامعه ‌تنظیم شد‌ نامه ۸۸۰۰ استاد دانشگاه به ملت ایران درباره سیاست های ضدایرانی آمریکا سناتور روس: به‌رغم هشدارهای آمریکا به همکاری با ایران ادامه می‌دهیم «معجزه آبخیزداری»| ۸ راهکار آبخیزداری برای رفع مشکل بی‌آبی «غیزانیه‌»ها درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسلمان اخبار هند کشمیر مسلمان اخبار هند کشمیر وزیر سابق دهلی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۳۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها

ضدصهیونیست، ضدیهودیت نیست، این‌ها بخشی از شعار یهودیان آمریکایی است که در جریان تظاهرات علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه سرمی دادند. این گروه از یهودیان پارچه نوشته‌هایی را به دست داشتند که روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود «اسرائیل، نماینده یهودیان جهان نیست» و «کل فلسطین به حاکمیت فلسطینیان بازمی‌گردد» و «خاخام‌های اصیل، مخالف صهیونیسم هستند». این معترضان شعار می‌دادند «یهودیت... آری... صهیونیست... خیر.. کشور اسرائیل باید برود».

از اوایل هفته گذشته، دانشجویان در سراسر آمریکا در محوطه‌های دانشگاه، در اعتراض به جنگ غزه و کشتار فلسطینیان، چادر‌هایی را برپا کردند و خواستار قطع انواع کمک‌ها به تل‌آویو شدند. نیرو‌های پلیس آمریکا با یورش به دانشگاه‌های ایالات متحده، تلاش دارد تا این اعتراضات را خاموش کند، اما نه تنها اوضاع وخیم‌تر شده است، بلکه دانشجویان دانشگاهی در پاریس پایتخت فرانسه نیز در اعتراض به جنایات غزه تظاهرات برپا کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل پرسپولیس و سپاهان| از اعتراض گل محمدی و مورایس به داور تا شعار سپاهانی‌ها علیه بیرانوند+تصاویر و فیلم
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها