Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@11:25:11 GMT

اعتقاد به اصل واقعه غدیر از مشترکات مذاهب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۳۳۷۹

اعتقاد به اصل واقعه غدیر از مشترکات مذاهب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت الله مصطفی محامی در نشست هماهنگی ستاد مردمی بزرگداشت عید سعید غدیر ضمن تبریک ماه ذی‌الحجه، عید غدیر را از اعیاد بزرگ اسلامی دانست و با تاکید بر سرمایه‌گذاری و اقدام حداکثری در این جهت، اظهار داشت: اهتمام خاص پیامبر اکرم (ص) در جمع کردن همه مسلمانان حاضر در حج در گرمای شدید، نشانگر اهمیت ویژه این واقعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اعتقاد به اصل واقعه غدیر از مشترکات و مورد اتفاق همه مذاهب و فرق اسلامی است، تصریح کرد: اگر چه ممکن است در تفسیر فرمایشات پیامبر اکرم (ص)، برداشت‌ها متفاوت باشد اما اصل این واقعه و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه عید غدیر می‌تواند از محورهای وحدت در این استان باشد، تاکید کرد: مخاطب عید غدیر، فقط شیعیان نیستند و باید برنامه‌ها طوری طراحی شود که هر ۲ مذهب شیعه و سنی مخاطب قرار گیرند.

وی عید غدیر را بهترین فرصت برای بیان معارف اسلامی برای مردم بویژه نسل جوان دانست و افزود: برگزاری جشن‌ها و مجالس مختلف در مساجد و محلات می‌تواند در کنار مراسمات محوری در دستور کار باشد تا افراد بیشتری تحت پوشش قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر تقویت ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های مربوط به عید غدیر، اظهار داشت: مردم نیز در کنار سایر دستگاه‌های متولی باید در این امر مشارکت کنند.

وی با اشاره به محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری باشکوه جشن‌ها و مجالس عید غدیر را مورد تاکید قرار داد.

آیت الله محامی ایجاد فضای شاد را با توجه به شرایط حاضر ضروری دانست و خواستار توجه ویژه دست‌اندرکاران به این امر شد.

در ابتدای نشست، حجت‌الاسلام مهدی محبی معاون تهذیب حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) و حسین یوسفی از فعالان امور خیریه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این ستاد ارائه کردند.

کد خبر 4989670

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان واقعه غدیر زاهدان ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان قزوین گرگان شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا اقامه نماز جمعه ماه محرم بیرجند مجلس شورای اسلامی کرمانشاه عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۳۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان

به گزارش "ورزش‌سه"، رقابت‌های لیگ دسته اول در حالی هفته پایانی خود را پشت سر گذاشت که دیدار استقلال ملاثانی (آبی‌پوشان جنوب) و فجرشهید سپاسی شیراز به دلیل عدم همکاری باشگاه استقلال خوزستان با باشگاه هم استانی برگزار نشد.

در جلسه هماهنگی پیش از برگزاری مسابقه از ورزشگاه غدیر به عنوان محل برگزاری مسابقه یاد شده بود، اما وقتی دو ساعت مانده به زمان برگزاری مسابقه دو تیم با اتوبوس‌هایشان پشت در غدیر رسیدند، درهای ورزشگاه به روی آنها باز نشد تا این مسابقه درنهایت با اصرار باشگاه استقلال خوزستان بر موضع خود به لغو شود.

حالا کمیته انضباطی حکم به تکرار این مسابقه در جایی غیر از خوزستان داده که به زودی از سوی سازمان لیگ اعلام خواهد شد، اما نکته قابل توجه جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان است که به دلیل عدم رعایت بازی جوانمردانه و اصولی اخلاقی از سوی کمیته انضباطی به این باشگاه تحمیل شده است. 

متن این حکم به شرح زیر است: 

همچنین رفتار باشگاه خوزستان به عنوان بهره بردار ورزشگاه غدیر در عدم موافقت با بازگشایی درب این ورزشگاه علی رغم اطلاع و آگاهی از انتخاب ورزشگاه مذکور به عنوان محل دوم برگزاری مسابقات تیم آبی پوشان جنوب از مصادیق نقض اصول اخلاقی و جوانمردی حاکم بر مسابقات فوتبال تشخیص و مستند به مواد 51 و 117 مقررات انضاطی به پرداخت مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم میگردد. رای صادره به جز جریمه نقدی قابل اجرا و تماماً ظرف مدت 7 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف میباشد.

دیگر خبرها

  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • لرستان| آمریکایی‌ها به آنچه بیان می‌کنند اعتقاد ندارند
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟
  • کفاشیان: زور فوتبال به صدا و سیما نمی‌رسد!
  • اعتراض سریع آلومینیوم: قبل از گل پرسپولیس خطا شد