Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس از تعیین تکلیف کمیسیون متبوعش در هفته جاری خبر داد و گفت: طرحی برای برگزاری جلسات کمیسیون قضایی با تعداد کم افراد عضو در آن به هیات رئیسه ارسال شده است.

حسن نوروزی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای تشکیل کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس، گفت: متاسفانه هیئت رئیسه مجلس برای تسریع در تشکیل این کمیسیون تلاش چندانی نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه طرحی با هدف تشکیل هر چه سریع‌تر کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس به هیئت رئیسه ارجاع شده است، افزود: طبق رایزنی‌های صورت گرفته این طرح چهارشنبه در دستور کار نمایندگان در صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق طرح مذکور با حداقل تعداد اعضا، کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تشکیل جلسه خواهد داد، تصریح کرد: با مصوبه مجلس در این باره کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس جلسات خود را آغاز خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه اکنون 9 نفر به عضویت کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس درآمده‌اند، گفت: اگر برگزاری جلسات کمیسیون با همین تعداد اعضا را مجلس و در نهایت شورای نگهبان تأیید کند به طور حتم با فوریت وارد بررسی مباحث مرتبط با کمیسیون خواهیم شد.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اینکه تاکنون تعداد اعضا به حد نصاب نرسیده بود و طبق قانون برگزاری جلسات با قوانین منطبق نبوده جلسه‌ای در کمیسیون قضائی مجلس برگزار نشده است.

انتهای پیام/4151/

منبع: آنا

کلیدواژه: مجلس شورای نگهبان کمیسیون قضایی و حقوقی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در دیدار رئیس قوه قضائیه با خانواده‌ها و پرسنل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: از رئیس قوه قضائیه بابت دستور و موافقت با برگزاری همایش خانواده دستگاه قضائی استان هرمزگان که در نوع خود کم‌سابقه است قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه به ارائه بخشی از عملکرد مجموعه قضائی استان هرمزگان پرداخت و گفت: ورود به موقع مجموعه قضائی استان هرمزگان به موضوع عدالت اجتماعی و اجرای صحیح قوانین باعث شده که تنها طی دو سال اخیر ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ، به عنوان عوارض و سهم، به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شود.

قهرمانی افزود: پس از دستورات رئیس قوه قضائیه در خصوص رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه، امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مجموعه قضائی استان هرمزگان، هیچ ایرانی بدون شناسنامه‌ای در این استان وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از فروش پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کالای متروکه و تعیین تکلیف چهار هزار و ۲۰۰ پرونده متروکه شامل ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های قضائی صورت گرفته طی دو سال اخیر خبر داد.

قهرمانی در ادامه، فروش ۲۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه موجود در پارکینگ‌های راهور به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد تومان که در نتیجه اقدامات دستگاه قضائی استان هرمزگان صورت گرفته است را انقلابی در حوزه امانتداری نسبت به اموال مردم دانست.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه، از رفع تصرف از اراضی دولتی در ۴۷۳ فقره پرونده به میزان هزار و ۶۳۴ هکتار و به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان، حدنگاری صددرصدی اراضی ملی و ۶۷ درصدی اراضی کشاورزی استان هرمزگان و همچنین صدور ۹۰ تا صد در صد اسناد حریم دریا، شهرک‌های صنعتی و جنگل‌های مانگرو خبر داد.

گفتنی است در این مراسم، نمایندگان قضات، بانوان کارمند، کارکنان اداری، همسرانِ معلم کارکنان قضائی و شوراهای حل اختلاف دستگاه قضائی استان هرمزگان، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

همچنین در جریان این مراسم به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، با حضور رئیس قوه قضائیه از ۱۰۰ تن از همسران معلم کارکنان قضائی استان هرمزگان، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6094870

دیگر خبرها

  • تکلیف لواندوفسکی در بارسلونا مشخص شد
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • ۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده است
  • اولین‌نشست سری‌جلسات ایده‌پردازی برگزار می‌شود