Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شبکه بهداشت با اشاره به مشارکت ۶۵ درصدی مردم در استفاده از ماسک، بیان کرد: تاکنون ۱۰۰ هزار ماسک به همت سپاه شهرستان و بسیج اصناف با قیمت مصوب تامین و توزیع شد و همچنین براساس بررسی‌های میدانی انجام شده حدود ۶۵ درصد مردم شهرستان از ماسک استفاده می‌کنند.

حدیث گردکلی با توجه به وضعیت قرمز شهرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس چالوس اظهار کرد: بیماری کرونا در شهرستان چالوس همچنان جولان می‌دهد و در شرایط هشدار و قرمز قرار دارد و ما به هیچ وجه نباید شیوع کرونا را نادیده بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتظار می‌رود مردم بدون ماسک از منزل خارج نشوند و همچنین امر فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و نسبت به این موضوع سهل‌انگاری نداشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت با اشاره به مشارکت ۶۵ درصدی مردم در استفاده از ماسک، بیان کرد: تاکنون ۱۰۰ هزار ماسک به همت سپاه شهرستان و بسیج اصناف با قیمت مصوب تامین و توزیع شد و همچنین براساس بررسی‌های میدانی انجام شده حدود ۶۵ درصد مردم شهرستان از ماسک استفاده می‌کنند.

گردکلی خاطر نشان کرد: برای کنترل این ویروس همه شهروندان باید همکاری داشته باشند و موازین بهداشتی را رعایت کنند و با توجه به شرایط موجود، رعایت فاصله اجتماعی و عدم خروج غیرضروری از منازل باید مورد توجه باشد و تا حد امکان از خرید آنلاین استفاده کنند.

این‌ مسؤول ادامه داد: همکاری دهیاری، شوراها، معلمان و معتمدان شهر و روستا در زمینه فرهنگ‌سازی استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی، و همچنین مشارکت بیشتر شهرداری‌ها برای نصب بنرهای اطلاع رسانی در نقاط حساس شهر گام‌های کلیدی در کنترل و پیشگیری ویروس کرونا دارند.

این‌ مسؤول بیان کرد: با توجه به اجباری بودن ماسک برای ادارات، ارباب رجوع و اصناف پرخطر همچنین برای قطع زنجیره انتقال کرونا و مهار آن، کارشناسان و بازرسان روزانه از برخی از واحدهای صنفی و ادارات بازدید می‌کنند.

*کمک یک میلیارد ۲۰۰ میلیون تومانی خیرین سلامت چالوس

مدیر شبکه بهداشت با اشاره به مشارکت مجمع خیران برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز بیمارستان‌ها، گفت: از زمان شیوع کرونا مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از طرف خیرین سلامت برای خرید ملزومات پزشکی (ماسک، گان، الکل، مواد ضدعفونی) کمک صورت گرفت.

وی ضمن قدردانی از مسؤولان شهرستان و ستاد پشتیبانی مقابله با کرونا، افزود: این مجمع در پیک دوم کرونا در قالب تجهیزات پزشکی ملزومات مصرفی تاکنون کمک‌های زیادی انجام دادند و همچنان نیازمند یاری‌رسانی این خیران در تهیه ملزومات مصرفی بیمارستان‌ها هستیم.

گردکلی از مردم خواست از برگزاری و حضور در مراسم عروسی و عزا به شدت پرهیز کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس در پایان بر رعایت بهداشت، توجه به ضوابط بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستشوی مکرر دست‌ها و استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع کرونا تاکید کرد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: جلوگیری از شیوع کرونا مدیر شبکه بهداشت استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد