Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل دینی گفت: رهبر انقلاب نیز فرمود اگر در جامعه و ستاد کرونا تردید ایجاد شود، مردم هر کدام کار خود را انجام می‌دهند، لذا باید سعی کنند در تعیین و اجرای مصوبات تردیدی نداشته باشند. - اخبار فرهنگی -

حجت‌الاسلام احمد پناهیان کارشناس مسائل دینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: اصل برگزاری مجالس اهل‌بیت علیهم‌السلام به ویژه عزای امام حسین علیه‌السلام نباید تعطیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در روایات دربارۀ برگزاری مجالس ذکر اهل‌بیت دعوت به اجتماع شده‌ایم؛ «إنّ فی اجتماعکم و مذاکرتکم أحیاء لأمرنا» در این اجتماع است که احیای امر اهل‌بیت علیهم‌السلام صورت می‌گیرد اما در شرایط فعلی باید ببینم چگونه می‌توان به اینگونه توصیه‌ها جامۀ عمل پوشاند.

حجت‌الاسلام پناهیان تأکید کرد: نباید به طور کلی اجتماعات را تعطیل کرد؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی درست و بدون اینکه به کسی صدمه‌ای وارد شود برنامه‌ها را با شکوه برگزار کرد.

وی با بیان اینکه باید از قوانین و ضوابطی که ستاد ملّی مقابله با کرونا برای هیئتی‌ها مشخص کنند تبعیت کرد، گفت: منظور از اجتماعی که عرض شد اجتماعات خیابانی و آن چیزی نیست که اصلاً بیانگر اجتماع نیست بلکه بیشتر به معنای ازدحام و ... است، بلکه باید اجتماعات را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر پروتکل‌های بهداشتی نه در محیطی سر بسته بلکمه در محیطی باز برگزار کرد.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به بیانات روز اخیر رهبر معظّم انقلاب دربارۀ  لزوم رعایت و حرف‌شنوی از مصوبات ستاد مقابله با کرونا گفت: رهبر انقلاب روز گذشته به نکته تازه‌ای اشاره کردند و بنده این‌طور برداشت کردم که اگر مصوبات ستاد عملیاتی نشود و مدیریت فعلی بیماری در کشور تضعیف شود فاجعه‌ای بزرگ به بار خواهد آمد.

«تعظیم شعائر الهی باید انجام شود اما نباید به گونه‌ای باشد که منجر به فاجعۀ انسانی شود. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که اگر قرار است کار کارشناسی صورت گیرد، کارشناسان مذهبی روی کار بیایند و نظر بدهند؛ این چیزی بود که رهبر انقلاب هم روز گذشته و در سخنرانی قبلی به آن تأکید داشتند.»

وی با بیان مطلب فوق و با تأکید بر اینکه لازم است مصوبات برگزاری مجالس چه در روز عرفه و چه در سایر مناسبت‌ها زودتر اعلام شود، گفت: برای برگزاری مراسم دعای عرفه با فاصله‌ای چند ساعته مدام نظرات آقایان تغییر می‌کرد، یک ساعت اعلام می‌کردند که برگزار شود و ساعتی بعد اعلام می‌شد که جز در شهرهای با وضعیت سفید برگزار نشود.

حجت‌الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: این رفتار چندگانه باعث تردید می‌شود، رهبر انقلاب نیز فرمود اگر در جامعه و ستاد کرونا تردید ایجاد شود، مردم هر کدام کار خود را انجام می‌دهند، لذا باید سعی کنند در تعیین و اجرای مصوبات تردیدی نداشته باشند و پس از مشخص شدن مصوبات، به سرعت آن را اطلاع‌رسانی کنند و تا دقیقه 90 آن را نگه ندارند و بعد اعلام کنند؛ مثلاً رئیس‌جمهور روز گذشته اعلام کرد تا هفتۀ آینده مصوبات مجالس محرم اعلام می‌شود، این زمان خیلی دیر است؛ نباید بگذاریم در آستانۀ محرم برنامه‌ها را اعلام کنیم بلکه باید زودتر کارها را انجام داد، همه می‌دانند که برای تدارک یک هیأت زمان نیاز هست، مقدماتی دارد و ...، به یکباره نمی‌شود کارها را پیش برد.

راهکارهایی برای جبران محدودیت‌های کرونایی مجالس محرمهیئت‌های مذهبی حفظ سلامتی را وظیفه شرعی می‌دانند/ عزای بر سیدالشهداء عامل حیات روحانی انسانهاستتناقض دولتی‌ها در تصمیم‌گیری برای اجرای مراسم‌های مذهبی

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT3 واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم ویروس کرونا علیرضا پناهیان بیشتر بخوانید... آیا هنوز باور داریم روضه و اشک بر امام حسین(ع) شفاء است؟ / شعائر حسینی تعطیل‌شدنی نیست قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آیا هنوز باور داریم روضه و اشک بر امام حسین(ع) شفاء است؟ / شعائر حسینی تعطیل‌شدنی نیست واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم ویروس کرونا علیرضا پناهیان پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ سریال "صفر بیست و یک" به پخش نرسید!/ "زمین گرم" سریال جدید شبکه سه؟ ۲ یادداشت| تکلیفی که رهبری روشن کردند ۳ یادداشت | نبض بی‌رمق "شاهرگ" در قهرمان‌سازی/ آیا مردم، انقلابی بی‌حال را باور می‌کنند؟ ۴ واکنش مداحان به سخنان رهبر انقلاب درباره عزاداری محرم/ فرمایش رهبری فصل‌الخطاب است ۵ اعلام نامزدهای بخش مستند بیستمین جشن حافظ ۶ آزادی سهام بانک دی ۶۰۰ هزار ایثارگر از هفته آینده/از اختلاس در بنیاد شهید بی خبرم ۷ سوابق کارگردانان اول منتشر شد ۸ انتظامی از طالب‌زاده تمجید کرد مهمترین اخبار فرهنگی یادداشت| تکلیفی که رهبری روشن کردند سریال "صفر بیست و یک" به پخش نرسید!/ "زمین گرم" سریال جدید شبکه سه؟ "چهل‌تیکه" با نوستالژی‌هایش به تلویزیون برگشت + تیزر داستان‌های وارداتی، فرهنگ‌های اقلیمی را می‌بلعد/ تأثیر آثار ترجمه بر قلم نویسندگان جوان مهمترین اخبار تسنیم گزارش تسنیم| «خودکفایی»، راهبرد ۳۰ ساله رهبری که کشور را نجات داد طرح‌های مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر‌‌/ کالابرگ‌ کالاهای اساسی ویژه ‌دهک‌های پایین جامعه ‌تنظیم شد‌ ۸۸۰۰ استاد و مدرس کشور: ۲ حزب اصلی آمریکا بخش بزرگ مشکل ایرانیان‌اند/ ظرفیت میهن معطل پیروزی یا شکست آن‌ها نشود سناتور روس: به‌رغم هشدارهای آمریکا به همکاری با ایران ادامه می‌دهیم «معجزه آبخیزداری»| ۸ راهکار آبخیزداری برای رفع مشکل بی‌آبی «غیزانیه‌»ها درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه محرم ویروس کرونا علیرضا پناهیان ماه محرم ویروس کرونا علیرضا پناهیان رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی زودتر از بازیکنان در چمن/ قدیمی ها هو شدند

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان اصفهان از ساعت ۱۹:۳۰ امروز در هفته بیست و پنجم لیگ برتر برگزار می‌شود.

* هواداران زن حاضر در ورزشگاه آزادی اصلاً از وضعیت جایگاه خود راضی نبودند و خواستار حضور در طبقه اول برای بازی‌های بعدی بودند.

* طرفداران سپاهان اصفهان با چند دستگاه اتوبوس وارد ورزشگاه شدند. آنها قبل از نشستن روی صندلی‌های خود با هواداران پرسپولیس در مسیر ورود به ورزشگاه روبرو شدند که دخالت پلیس مستقر در ورزشگاه مانع از درگیری بین آنها شد.

* کری بین طرفداران دو تیم از ساعت‌ها قبل از شروع مسابقه آغاز شد و الفاظ رکیک همراه با شعارهای تند هواداری در بین آنها جاری بود.

* اوسمار ویه را سرمربی پرسپولیس نخستین نفری بود که قبل از تمام اعضای دو تیم وارد چمن ورزشگاه شد و مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.

* بازیکنان سپاهان هنگام ورود به چمن مورد تشویق حدود هزار طرفدار خود قرار گرفت. در این بین بازیکنان پیشین پرسپولیس که حالا برای سپاهان بازی می‌کنند نه تنها مورد تشویق سرخ‌ها قرار نگفتند بلکه «هو»شدند.

کد خبر 6094553

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • شعار شدید روحانیون علیه علیرضا پناهیان و خنده او!
  • اعتراض طلاب به علیرضا پناهیان با شعار «حیدر حیدر» را ببینید | فیلم
  • ببینید | اعتراض شدید روحانیون به علیرضا پناهیان با شعار «حیدر حیدر»
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • سرمربی زودتر از بازیکنان در چمن/ قدیمی ها هو شدند
  • نسل بشر زودتر از تصور منقرض خواهد شد!
  • تعظیم وینیسیوس جونیور به تونی کروس به خاطر پاس گل زیبایش مقابل بایرن مونیخ / فیلم
  • بزرگداشت معلم تکریم سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است