Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محور بخش توکهور به شهرستان میناب یکی از مهمترین محور‌های شرق استان هرمزگان است که در اوایل انقلاب توسط جهاد سازندگی برای عبور و مرور روزانه انگشت شمار وسایل نقلیه آن زمان احداث شد، اما در حال حاضر این مسیر از کمترین استاندارد‌های لازم برای یک راه ایمن برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود گردنه‌های خطرناک با عرض کم جاده و چاله‌های فراوان، رانندگی در این جاده را بسیار دشوار کرده به طوری که سالانه افرادی در این محور باریک جان خود را از دست می‌دهند. متاسفانه به خاطر همین غیراستاندارد بودن هر از گاهی شاهد واژگونی یا قیچی کردن وسایل نقلیه سنگین هستیم و انتظار می‌رود مسئولین استانی و شهرستانی با جدیت نسبت به اصلاح نقاط حادثه خیز گردنه‌ها اقدام کنند.

این درحالی است که استاندار هرمزگان در جریان سفر به بخش توکهور شهرستان میناب در دی ماه ۹۷ از کمک به بهسازی جاده توکهور به میناب خبر داد، اما دو سال از سفر استاندار به این منطقه می‌گذرد و مردم این منطقه همچنان چشم انتظار عنایت مسئولین هستند.

یکی از اهالی بخش توکهور گفت: از تمامی مسئولین خواهشمندیم فکری اساسی برای رفع معضلات کنونی این جاده مهم و استراتژیک منطقه ما بکنند تا هر روز شاهد صحنه‌های دلخراش نباشیم.

او افزود؛ این جاده فعلی در شأن مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه این خطه از میهن اسلامی‌مان نیست.

امیرزاد رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان میناب نیز اظهار داشت: تا قبل از سال ۹۸ بهسازی راه‌های اصلی و فرعی در اختیار اداره راه و شهرسازی بود و اداره راهداری و حمل و نقل فقط وظیفه نگهداری از راه‌ها را بر عهده داشت.

او گفت: در پایان سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ بهسازی و روکش آسفالت راه‌های فرعی و اصلی در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان قرار گرفت.

امیرزاد عنوان کرد: در این رابطه اداره کل پیشنهاد بهسازی محور بخش توکهور به شهرستان میناب را به کمیته برنامه ریزی شهرستان ارسال کرد و خوشبختانه در کمیته برنامه ریزی شهرستان دو میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات متوازن و چهار درصد نفت به تصویب کمیته برنامه ریزی شهرستان رسید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان میناب بیان داشت: با ابلاغ اعتبار و تخصیص اعتبار اداره کل کار مطالعات را انجام می‌دهد و عملیات مناقصه و ادامه کار را شروع خواهد کرد.

او افزود:با وجود چاله‌هایی با قدمت بسیار بالای این محور، قاعدتاً مشکلاتی وجود دارد و ما هم بطور پیوسته و دائمی درحال لکه گیری در مسیر بخش توکهور به شهرستان میناب هستیم.  

امیرزاد همچنین در خصوص چاله‌های این محور از چاه غربال تا سرنی گفت: به پیمانکار ابلاغ کار شده و انشاءالله بعد از دریافت سهمیه آسفالت عملیات روکش انجام می‌شود.

بخش توکهور قطب کشاورزی استان هرمزگان نیز محسوب می‌شود که اصلاح و بهسازی این محور می‌تواند نقش مهمی را در توسعه بخش کشاورزی، جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال داشته باشد.

هرچند وعده‌های فراوانی برای بهسازی این محور از سوی مسئولان داده شده، اما تاکنون این وعده‌ها رنگ عمل به خود نگرفته است و کماکان محور توکهور به میناب خسارات زیادی به مردم این منطقه وارد می‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهسازی راه ها حمل و نقل جاده ای راهداری و حمل و نقل شهرستان میناب بخش توکهور اداره راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۳۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی/جاده چالوس مسدود شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احمد شیرانی گفت: تردد وسایل نقلیه در مسیر شمال به جنوب محور چالوس تا اطلاع بعدی ممنوع است.

وی افزود: ترافیک سنگین در مسیر جنوب به شمال محور چالوس، حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده‌های هریجان و هزارچم داریم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: در مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران – شمال، حدفاصل تونل شماره ۱۱ تا ۱۳ و تونل شماره ۱۶ تا شهرستانک و تونل البرز تا انتهای آزادراه شاهد ترافیک سنگین هستیم.

شیرانی افزود: ترافیک سنگین در مسیر جنوب به شمال محور هراز، محدوده مشاء و حدفاصل پلور تا وانا و محدوده بایجان، مسیر جنوب به شمال محور فیروزکوه، محدوده گیلاوند و آزادراه تهران – پردیس محدوده ابتدای آزادراه داریم.

وی با بیان اینکه در مسیر رفت و برگشت آزادراه قزوین – رشت تردد روان گزارش شده است، گفت: در آزادراه کرج – قزوین حدفاصل ساسانی تا کمالشهر، آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس و آزادراه تهران – قم حدفاصل قیصر آباد تا فرودگاه امام خمینی ترافیک سنگین گزارش شده است.

شیرانی افزود: در محور هراز و آزادراه تهران – شمال بارش باران گزارش شده و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی، بارش باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، کرمان، تهران، هرمزگان، قزوین، فارس، لرستان، مرکزی، مازندران، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، یزد، اصفهان، کرمانشاه، بوشهر، کردستان و چهارمحال و بختیاری داریم.

کد خبر 6094965

دیگر خبرها

  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی/جاده چالوس مسدود شد
  • اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی
  • رئیس سازمان زندان‌ها از زندان میناب بازدید کرد
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه حادثه خیز درمحور‌های مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • لغزندگی برخی از محور‌های مواصلاتی استان