Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@22:52:51 GMT

ضرورت آشنايي مبلغان با مهارت‌هاي تبليغي

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۴۴۶۳

ضرورت آشنايي مبلغان با مهارت‌هاي تبليغي

حجت الاسلام محمدی لائینی بر ضرورت آشنايي مبلغان با مهارت‌هاي تبليغي تأکید کرد و گفت: يک مبلغ موفق بايد از يک روش تبليغي مناسبي در جهت ترويج مباني ديني و فرهنگی در سطح جامعه برخوردار باشد تا بتواند در اين عرصه موفق عمل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین« محمدباقرمحمدی لائینی» امروز(13مرداد)  در دیدار با سرگروهان مبلغین استان مازندران ضمن قدردانی از فعالیت های گروه های تبلیغی به ویژه در ایام کرونایی، بیان کرد: مهم‌ترین و اصلی ترین وظیفه شما، تبلیغ مسائل دینی، مذهبی و فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: برخی وظیفه تبلیغات دارند که همانند گروه‌های بازیابی یا بازرگانی است، ولی تبلیغات شما دینی و ارزشی است،  که نشانه‌های ارزشمند بودن کار است چراکه جنس کار شما را همانند کار انبیا می‌کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: شرایط امروز ایجاب می‌کند که تبلیغات را به‌روزتر، کارشناسانه‌تر و مخاطب‌مدارانه‌تر انجام بدهیم، شما باید همواره کار خودتان را پالایش کنید و نقاط ضعف و قوت را مشخص کنید. 

 

وی برلزوم آموزش مباحث تبلیغ به 400مبلغ دینی استان تاکید کرد و خاطرنشان شد: باید همواره آموزش ببینید تا مهارت‌های تبلیغی شما افزایش پیدا کند، کارهایی که انجام می‌دهید مشخص و مکتوب باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مهم این است که تولید نسل صنفی داشته باشید، باید با مدیریت حوزه متصل شوید؛ باید دوره‌های آموزشی بگذارید با هماهنگی هم تا این تعداد بیشتر شود.

 

وی یادآور شد: میدان اصلی جنگ شما میدان فرهنگی است و هرگز بی‌نیاز نخواهد شد و شما باید تمام تلاش خودتان را در این میدان انجام دهید، تا زمانی که این جنگ وجود دارد شما هم باید تمام تلاش خودتان را انجام بدهید.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خطاب به مبلغین تاکید کرد: شما باید دنبال بسترسازی برای تبلیغات باشید، شما اگر بتوانید از دانشجویان و علاقمندان به کارهای جهادی را وارد کار خودتان کنید و با هم تلفیق شوید بسیار پسندیده است که مصداقی از وحدت حوزه و دانشگاه بوده و بر زیبایی کار می‌افزاید.

 

وی بازهم خطاب به مبلغین متذکر شد: تقوا، اخلاص و توکل به خدا داشته باشید که با داشتن این خصیصه ها در کارتان پیشرفت خواهید داشت و کارتان انسان‌ساز خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت تبلیغ دین در ایام اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان، اضافه کرد: از همین الان باید برای تابستان سال بعد برنامه‌ریزی کنید و تعدادتان بیشتر شود، نیمی از شما باید اطلاعات با به روز در سواحل حضور داشته باشید که این کار تلاش و چابکی زیادی می‌طلبد. 

 

وی بیان کرد: باید گروه‌های تبلیغی از مبلغان و خواهران طلبه نیز ایجاد کنید تا در بخش خواهران هم تبلیغات ارزشی صورت بگیرید، البته می‌شود در این بخش هم از خواهران دانشجو استفاده کرد.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: مهارت تبلیغ نماینده ولی فقیه درمازندران سواحل دریا وحدت حوزه و دانشگاه تبلیغ دینی تبلیغات مهارت آموزی گروه های جهادی کرونا اوقات فراغت حجت الاسلام محمدی لائینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل و تکریم از اساتید، مبلغان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج

نماینده ولی فقیه در استان در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه عاشورا تجلیل از اساتید و مبلغان و مربیان روحانی سپاه را یک اقدام ارزشمند عنوان کرد و گفت: از سپاه عزیز عاشورا و فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا برای برگزاری این مراسم قدردانی میکنم چرا که یک اقدام ارزشمند و بجاست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: امروز روز گرامیداشت مقام و منزلت معلم و استاد است. شهید مطهری خدمات زیادی به جامعه ارائه داد. او فاصله حوزه و دانشگاه را کم کرد. از نگاه شهید مطهری معلمی از صفات خداوند و مظهر اسم هادی حق است. 

وی با اشاره به اینکه مقام معلم باید در جامعه تکریم شود گفت: نظام آموزشی ما چه در آموزش و پرورش چه در دانشگاه و چه در حوزه باید معلم و استاد تکریم و تعظیم شود.

وی با تاکید بر ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزشی گفت: آنچه که معلمان و اساتید را استوار نگاه داشته عشق و علاقه آنهاست. 

 عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دستگاه آموزشی ما نباید از بیرون دانشگاه خط بگیرد، دانشگاه جای زد و بند سیاسی نیست، اساتید دلسرد می‌شوند. از طرفی دستگاه تعلیم و تربیت به معنی اتم کلمه باید آموزش علم و تعلیم اخلاق را فراموش نکند. 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به تحولات دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: نیرو‌های امنیتی و پلیس امریکا بر خلاف ادعای خود مبنی بر آزادی بیان، اساتید و دانشجویان معترض را سرکوب کرد. وی در پایان عملیات وعده صادق را عملیات هوشمندانه سپاه و نیرو‌های مسلح عنوان کرده و افزود: ضربه ایران به همه ثابت کرد، تحولات غرب آسیا با اراده جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد. عملیات تنبیهی وعده صادق جایگاه ایران را در چشم ملت‌های منطقه ارتقا داد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • فعالیت تبلیغی ۵۲۰ مبلغ در ایام شهادت امام صادق(ع) در خراسان جنوبی
  • تجلیل از مادران جوان زیر ۴۰ سال و دارای چندفرزند در هفته جمعیت
  • راه اندازی طرح آموزش مبلغان حجاب | ۴۰۰ نفر برای «استقناع هنرمندانه» آماده می‌شوند
  • تاکید آیت الله لائینی بر گره‌گشایی از زندگی کارگران
  • تجلیل و تکریم از اساتید، مبلغان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج
  • «ایرانداک» نیروی امریه جذب می‌کند
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی 
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • سپاه و بسیج با آثار شهید مطهری آشنا شوند