Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:01:18 GMT

کرونا سوانح جاده‌ای همدان را ۵۲ درصد کاهش داد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۴۶۵۰

کرونا سوانح جاده‌ای همدان را ۵۲ درصد کاهش داد

سرهنگ رضا عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: چهارماه نخست سال گذشته ۶۵ میلیون و ۷۱۷ هزار تردد از جاده‌های این استان صورت گرفت گه این آمار در چهارماهه اول سالجاری با ۱۵ درصد کاهش معادل ۱۰ میلیون و ۱۱۵ هزار تردد به ۵۵ میلیون و ۶۰۲ هزار تردد کاهش یافت.

وی بیان کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا و کاهش مسافرت‌ها، سوانح فوتی در جاده‌های برون شهری ۲۷ درصد، جرحی ۵۳ درصد و خسارتی ۵۸ درصد و مجموع سوانح جاده‌ای در چهارماهه ابتدایی سال ۵۲ درصد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۴۰ فقره سانحه فوتی، جرحی و خسارتی چهارماهه نخست سال ۹۸ در این استان رخ داد که این رقم از ابتدای سالجاری تا پایان تیر امسال با یک هزار و ۱۱۵ فقره کاهش به یک هزار و ۸۵ سانحه رانندگی رسید.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: تعداد متوفیان سوانح جاده‌ای استان همدان در این مدت زمان از ۱۱۲ به ۸۲ نفر، مجروحان از یک هزار و ۲۶۳ به ۵۹۹ نفر و تصادف خسارتی از یک هزار و ۴۸۳ به ۶۰۷ فقره کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان سوانح فوتی، جرحی و خسارتی در جاده های اصلی این استان بوده است که معادل ۳۶ درصد است و با وجود کاهش مسافرت ها در جاده‌های روستایی و فرعی شاهد افزایش میزان سوانح هستیم.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: بیشترین عامل افزایش سوانح رانندگی در جاده‌های فرعی و روستایی رانندگان بومی هستند و در چهارماهه سالجاری با ۱۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷۱ درصد متوفیان و مجروحان سوانح جاده‌ای همدان به خود اختصاص دادند. 

سرهنگ عزیزی گفت: با وجود کاهش حجم ترافیک در بهار و ماه نخست تابستان امسال اما آمار سوانح فوتی و جرحی در مسیرهای فرعی با ۶ درصد افزایش به ۲۷ درصد رسید و در راه‌های روستایی نیز یک درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط پزشکی قانونی استان همدان، وقوع سوانح رانندگی در سه ماهه نخست سالجاری موجب مرگ ۷۲ تن در این استان شد که شامل ۵۷ نفر در سوانح برون شهری، ۱۴ نفر در تصادف های درون شهری و یک نفر نیز در راه خاکی و روستایی است.

برچسب‌ها نیروی انتظامی همدان ویروس کرونا پلیس راهور ناجا همدان تصادفات جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی انتظامی همدان ویروس کرونا پلیس راهور ناجا همدان تصادفات جاده ای نیروی انتظامی همدان ویروس کرونا پلیس راهور ناجا همدان تصادفات جاده ای سوانح جاده ای استان همدان یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت