Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل با ابراز نگرانی از کمبود تست کرونا و امکانات بهداشتی در افغانستان اعلام کرد که این کشور با جمعیتی بالغ بر ۳۰ میلیون نفر تا ۱۵ جولای (۲۵ تیرماه) تنها ۸۱ هزار و ۹۳۴ تست کرونا گرفته بود.

گزارش می‌افزاید که نزدیک به ۴۳ درصد از تست‌های گرفته شده مثبت بوده‌اند که ۱۰ درصد آن مربوط به کادر درمانی افغانستان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش نیز آمده که موارد مثبت ابتلای کرونا در افغانستان در ماه می‌سال ۲۰۲۰ میلادی افزایش ۶۸۴ درصدی داشت.

تا اول ژوئن سال ۲۰۲۰ (۱۲ خرداد ۱۳۹۸) وزارت بهداشت افغانستان ظرفیت پالایش ۲ هزار از مجموع ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار تستی را داشت که روزانه دریافت می‌کرد.

افغانستان همچنین فاقد تجهیزات پزشکی لازم برای درمان بیماران مبتلا به کرونا است؛ در حالیکه دولت افغانستان خرید ۵۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی را در ماه آوریل تصویب کرد، بیمارستان‌های این کشور در حال حاضر تنها ۳۰۰ دستگاه را برای کمک به بیماران دارند.

به نوشته تسنیم، با این حال بیمارستان‌های کابل از فقدان شدید اکسیژن گزارش می‌دهند و خویشاوندان بیماران مجبور هستند تا خود دستگاه‌های اکسیژن را با قیمت بالا از بیرون بیمارستان تهیه کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تست کرونا ویروس کرونا افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری سونوگرافی پیشرفته بیمارستان شهدای هندیجان 

شبنم علوی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت:در راستای خدمت رسانی به شهروندان هندیجانی باحمایت سرمست رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  یک دستگاه سونوگرافی پیشرفته با هزینه‌ای بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال جهت ارائه خدمات تشخیصی در بیمارستان شهدا هندیجان خریداری و در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ وارد بیمارستان  گردید.

او می‌گوید: این دستگاه یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها در سطح کشور است که قابلیت‌های منحصربفردی دارد و تمام سونوگرافی‌ها را پوشش میدهد و در استان خوزستان تنها تعداد محدودی از شهرستان‌ها دارای این دستگاه می‌باشند.

علوی ادامه داد: یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال با هزینه‌ای بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال و یک دستگاه سی‌ای اسکن ۱۶ اسلایس با هزینه‌ای بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال خریداری و در اسفند ماه ۱۴۰۲ وارد بیمارستان گردید.

مدیرشبکه بهداشت درمان هندیجان گفت: به زودی با افتتاح و بهره‌برداری از این دستگاه ها، دسترسی سریع و به موقع با کیفیتی بالا، جهت بیمارانِ شهرستان هندیجان فراهم‌ می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • بهادری جهرمی: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب
  • افزایش قربانیان سیل کنیا به حدود ۱۹۰ نفر
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • خریداری سونوگرافی پیشرفته بیمارستان شهدای هندیجان