Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@08:38:32 GMT

کاهش ۵۶ درصدی سفرهای توریستی جهان در ۵ ماه اول سال

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۴۹۱۴

کاهش ۵۶ درصدی سفرهای توریستی جهان در ۵ ماه اول سال

محاسبات تازه سازمان ملل متحد حکایت از کاهش ۵۶ درصدی سفرهای توریستی جهان در ۵ ماه اول سال دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سازمان توریسم جهانی سازمان ملل متحد (یوان‌دابلیوتی‌او) یکی از مراجع رسمی بررسی و گزارش دهی درباره صنعت گردشگری جهان است و اغلب تصمیمات جهانی در مورد توریسم مبتنی بر آمارهای ارائه شده از این سازمان اتخاذ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان شرایط گردشگری جهانی را در سال 2009 و همزمان با بحران اقتصادی بسیار بد تلقی کرد و اظهار داشت بسیاری از مشاغل وابسته به حوزه گردشگری در این سال آسیب دیده اند.

اما با شیوع ویروس کرونا در جهان، سازمان ملل اعلام کرده است این بحران 3 برابر بحران اقتصادی در سال 2009 به گردشگری جهان آسیب وارد کرده است. بر اساس این گزارش میزان توریست در جهان 300 میلیون نفر کاهش داشته که معادل زیان 320 میلیارد دلاری برای کشورهای گردشگرپذیر است.

این آمار نشان می دهد حتی اگر همین فردا هم وضعیت گردشگری به حالت عادی خود بازگردد باز بسیاری از شرکتهای فعال در این حوزه نمی توانند مشکلات خود را رفع کنند.

با مقایسه آمار سفرهای صورت گرفته در 5 ماه اول سال جاری با مدت مشابه در سال قبل مشخص می شود تعداد سفرهای توریستی 56 درصد کاهش پیدا کرده است و دلیل آن هم ممانعت خود کشورها از انجام این سفرهای گردشگری است که به دلیل شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاده است.

درصد آسیب‌پذیری مناطق مختلف جهان هم از این ویروس هم متفاوت بوده است. مناطق آسیایی و اقیانوسیه که پیش از سایر مناطق با این ویروس درگیر شدند بیش از سایر مناطق آسیب دیدند،بعد از آن کشورهای اروپایی بودند که متحمل زیان شدند چرا که این کشورها بخش زیادی از درآمد خود را از گردشگری کسب می کردند و حالا باد کاهش 56 درصدی توریست را تحمل کنند. کشورهای واقع در خاور میانه هم 51 درصد کاهش و آمریکا و آفریقا هم 47 درصد کاهش درآمد در صنعت توریسم داشتند.

تفاهمنامه همکاری پاکستان با آلمان برای گسترش صنعت گردشگری"کرونا" شکارچی صنعت گردشگری اروپاتوسعه صنعت گردشگری به عنوان اولویت استان اردبیل در دستور کار قرار دارد

انتهای پیام/

R1356/P/S2,1416/CT1 واژه های کاربردی مرتبط گردشگری بیشتر بخوانید... تفاهمنامه همکاری پاکستان با آلمان برای گسترش صنعت گردشگری "کرونا" شکارچی صنعت گردشگری اروپا کرونا در اروپا|عبور آمار مبتلایان از مرز ۳ میلیون نفر و تداوم فروپاشی صنعت گردشگری ایتالیا قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تفاهمنامه همکاری پاکستان با آلمان برای گسترش صنعت گردشگری "کرونا" شکارچی صنعت گردشگری اروپا کرونا در اروپا|عبور آمار مبتلایان از مرز ۳ میلیون نفر و تداوم فروپاشی صنعت گردشگری ایتالیا واژه های کاربردی مرتبط گردشگری پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ نمکی: به‌تعویق‌انداختن کنکور به‌امید روزهای بهتر کار درستی نیست/ کنکور سراسری سوهان روح مردم ۲ برای پرداخت "پاداش پایان خدمت معلمان" مدارس را نمی‌فروشیم!/ پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از شهریور ۳ توضیحات سازمان غذا و دارو درباره واردات احتمالی "واکسن کرونای روسی" ۴ ۸۸۰۰ استاد و مدرس کشور: ۲ حزب اصلی آمریکا بخش بزرگ مشکل ایرانیان‌اند/ ظرفیت میهن معطل پیروزی یا شکست آن‌ها نشود ۵ زورگیری سارقان جوان از پسر ۱۴ ساله/ کشف قمه آغشته به خون از متهمان ۶ سرپرست جدید دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت منصوب شد ۷ برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی دچار استیصال شده‌ایم/ نه امکان واردات داریم و نه خرید از داخل! ۸ تشریح جزئیات آغاز فعالیت مدارس در سال تحصیلی کرونایی دانش‌آموزان مهمترین اخبار اجتماعی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی دچار استیصال شده‌ایم/ نه امکان واردات داریم و نه خرید از داخل! لزوم پاسخگویی وزارت بهداشت درباره محل هزینه‌کرد "بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی زوجین نابارور" برای پلیس فرقی بین تخلف راننده خودروی لاکچری و غیرلاکچری وجود ندارد کاهش ابتلا به سرطان پستان، دیابت، سرطان تخمدان و آلزایمر با شیردهی مادر به نوزاد! مهمترین اخبار تسنیم افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر گزارش تسنیم| «خودکفایی»، راهبرد ۳۰ساله رهبری که کشور را نجات داد طرح‌های مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر‌‌/ کالابرگ‌ کالاهای اساسی ویژه ‌دهک‌های پایین جامعه ‌تنظیم شد‌ در نشست صمیمی فرماندهان ارتش و سپاه تاکید شد: وحدت ارتش و سپاه ناگسستنی است نماهنگ| "ستاره‌ها مرز ندارند" درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری گردشگری صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به همراه تنی چند از اعضای هیات مدیره،‌ معاونان و مدیران عامل شرکت های گروه سایپا ضمن حضور در شرکت فولاد مبارکه و بازدید از خطوط تولید، در نشستی با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این شرکت در راستای انجام تعاملات بیشتر به گفتگو پرداخت.

جواد توسلی مهر در این نشست مشترک گفت: صنعت فولاد صنعت مادر و یکی از زیرساخت‌های مهم تولید کشور است و از سوی دیگر نیز صنعت خودرو نیز پیشران است.

او با بیان اینکه بحث تولید می‌تواند حال مردم را خوب کند و با پرداختن به تولید و تأمین معیشت مردم سایر مشکلات نیز حل خواهد شد و راهکار آن اعتماد به توانمندی های داخلی و ظرفیت خوبی است که در کشور وجود دارد، افزود: شرکت‌های خودروسازی با حدود ۵۵ میلیون نفر سهامدار در بازار سرمایه رو به رو هستند، علاوه بر این ۶۰۰ هزار خانواده در زنجیره تأمین خودروسازی ارتزاق می‌کنند و گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو حدود ۱۰۰ هزار خانواده را شامل می‌شوند که قسمت بزرگی از اجتماع هستند و اگر روند این دو خودروساز در تولید مناسب باشد حال طیف بزرگی از مردم خوب خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در کشور و در دهه ۹۰ ایران خودرو دیزل زیانی ۱۳ برابر سرمایه داشت، افزود: در این شرایط سهامداران برای انحلال شرکت شکایت کرده بودند، سهامداران عمده از جمله ایران خودرو حال خوبی نداشت اما وقتی روند معکوس شد و افزایش و جهش تولید را در دستور کار قرار دادیم، در سال ۹۹ به چهار برابر میزان تولید رسیدیم و سال 1400 به سود خالص سنگین و سال ۱۴۰۱ به ۷ هزار میلیارد سود خالص رسیدیم و به نسبت همین مبلغ، پول به دولت دادیم و می‌توان گفت ۲ همت برای تولید سرمایه‌گذاری شد که حجم زیادی از اشتغال زایی را به همراه داشت.

او با بیان اینکه امسال در سایپا برنامه‌ای در دستور کار داریم که  ۱۰۰ درصد قابل انجام است، گفت: تولید حدود ۶۷۱ هزار دستگاه خودرو را در دستور کار داریم و این آمار در سال گذشته 480 هزار خودرو بوده است که می‌توان گفت در سال جاری ما ۴۰ درصد افزایش تولید را خواهیم داشت.

توسلی با بیان اینکه اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است، ابراز کرد: ما مواد اولیه را از بورس تهیه می‌کنیم و اگر این قیمت توسط دولت مدیریت و نگهداری شود دیگر هر روز نیاز به قیمت‌گذاری خودرو نداریم و بخش عمده مشکلات در این حوزه برطرف خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه برای انجام روند اصلاحی، رفتارهای خوبی را شاهد بوده‌ایم، ابراز کرد: امیدواریم تا چند روز آینده نتایج خوبی را از دولت در اصلاح قیمت مواد اولیه دریافت کنیم که بر این اساس تعاملاتمان با زنجیره تأمین از جمله فولادمبارکه بهتر و باعث مناسب تر شدن وضعیت تولید خواهد شد.

او تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین،‌ صنایع دانش بنیان، صنایع های‌تک، ایجاد تنوع محصول و افزایش کیفیت مستلزم جهش تولید و اصلاح ساختارهای مالی است که با انجام این امور یقینا سال متفاوتی در صنعت خودرو کشور خواهیم داشت و رکورد دهه 90 شکسته خواهد شد.

توسلی مهر افزود: تعاملات ما با فولادمبارکه در راستای افزایش 40 درصدی تولید خودرو است که افزایش ۴۰ درصدی اعلام نیاز به ورق خودرو در این راستا است.

دیگر خبرها

  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»