Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیانیه منتشر شده از مرکز ملی ارتباطات رهبر اپوزیسیون ونزوئلا، خوان گوایدو اعلام کرد، تعدادی از احزاب اپوزیسیون در ونزوئلا در انتخابات مجلس ونزوئلا که قرار است ۶ دسامبر (۱۶ آذر) برگزار شود، شرکت نخواهند کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیانیه روز یکشنبه حزب اپوزیسیون ونزوئلا با اشاره به اینکه ۲۷ حزب اجماعاً به توافق رسیده‌اند در انتخابات شرکت نکنند، اظهار کرد: احزاب دموکراتیک ونزوئلا به تمام بخش‌های اجتماعی و سیاسی کشور فراخوان داده‌اند که برای نجات ونزوئلا، یک حمله جدید دموکراتیک ترتیب دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات پیشین پارلمان ونزوئلا در سال ۲۰۱۵ برگزار شد؛ اختیارات کنونی مجلس ملی این کشور در دسامبر ۲۰۲۰ منقضی می‌شود.

در ژانویه ۲۰۱۹، رهبر اپوزیسیون خوان گوایدو که در آن زمان ریاست مجلس ملی ونزوئلا را بر عهده داشت، در تلاش برای پایین کشیدن نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا از قدرت، خود را رئیس جمهور موقت معرفی کرد. آمریکا و چندین کشور دیگر طرف او را گرفتند، در حالی که روسیه، چین و ترکیه از مادورو حمایت کرده و او را به عنوان تنها رئیس جمهور مشروع ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

در ۵ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۵ دی)، مجلس ملی ونزوئلا "لوئیس پارا"، قانون‌گذار طرفدار دولت را به عنوان جایگزین خوان گوایدو و به عنوان رئیس پارلمان انتخاب کرد. گوایدو توسط نیروهای مسلح از شرکت در آن رأی‌گیری منع شد. در همین حال، قانون‌گذاران اپوزیسیون در دفتر یک روزنامه محلی جمع شدند و به انتخاب مجدد گوایدو به عنوان رئیس پارلمان، رأی دادند. در اواخر ماه مه، دیوان عالی ونزوئلا لوئیس پارا را به عنوان رئیس مورد تأیید قرار داد.

در ماه ژوئن، دیوان عالی ونزوئلا رهبران جدید شورای ملی انتخابات را برگزید؛ کسانی که قرار است بر انتخابات پارلمانی این کشور که قرار است در ۶ دسامبر (۱۶ آذر) برگزار شود، نظارت کنند. "ایندیرا آلفونزو"، دادرس دیوان عالی ونزوئلا به عنوان رئیس جدید شورای ملی انتخابات، برگزیده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا عنوان رئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ذوالنوری از ترکیب مجلس دوازدهم

آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری مهمترین برنامه مجلس دوازدهم را معیشت مردم و وضعیت اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: تولید و تثبیت نرخ ارز، مسکن، خودرو، فساد اداری، اجتماعی و بانکی از جمله موضوعاتی است که در حوزه حل مشکلات اقتصادی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین رسیدگی به وضعیت فرهنگی کشور و فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های مجلس دوازدهم برشمرد و افزود: در ساماندهی این دو حوزه، دولت و مجلس باید تلاش کنند تا هم بدون محدودیت‌های دست و پا گیر، فضای درستی ایجاد و دسترسی‌های لازم برای کسب و کار فراهم شود و هم آسیب‌های ناشی از آن کاسته شود.

ذوالنوری درباره آرایش سیاسی مجلس آینده، گفت: به طور معمول در مجلس دو فراکسیون سیاسی داریم، اما با توجه به تنوعی که میان نیرو‌های انقلاب شکل گرفت، پیش بینی می‌شود سه فراکسیون در مجلس آینده تشکیل شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزد‌ها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

آخرین جلسه مجلس یازدهم ۲ خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • پیش‌بینی ذوالنوری از ترکیب مجلس دوازدهم
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف