Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:22:27 GMT

تازیانه همزمان توفان و کرونا بر مناطق شرقی آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۵۱۷۹

تازیانه همزمان توفان و کرونا بر مناطق شرقی آمریکا

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: توفان ایسایاس با سرعتی معادل ۷۰ مایل بر ساعت (۱۲۰ کیلومتر بر ساعت)  درحال نزدیک شدن به سواحل فلوریدا است و شرایط با توجه به همه گیری ویروس کرونا، نگاه داشتن افراد در پناه گاهها را نگران کننده ساخته است.

این شبکه خبری افزود: انتظار می رود طی روزهای آینده این توفان با درونوردیدن ایالت فلوریدا به سمت شمال و ایالت های شرقی آمریکا پیش روی کند، ایالت هایی که از جمعیت بالایی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش با توجه به آمار بالای مبتلایان جدید به ویروس کرونا در ایالت فلوریدا، مسئولان این ایالت برای در امان نگاه داشتن افراد در پناهگاه ها از توفان ایسایاس با مشکل مکان با فضای لازم مواجه اند، چراکه ساکنان شهرهای ساحلی ایالت فلوریدا را باید با رعایت فاصله اجتماعی به پناهگاه ها فرستاد.

سی ان ان افزود: انتظار می رود در بسیاری از مناطق شرقی آمریکا به علت  شدت بارش و وزش شدید باید ناشی از توفان ایسایاس، برق بسیاری از مشترک قطع شود.

این شبکه خبری ادامه داد: این وضعیت دشواری برای ایالت های شرقی آمریکا  است که از یک سو باید تخلیه افراد از مناطق توفان زا را داشته باشند و دیگر سو با مشکل همه گیری ویروس کرونا و مضاف بر آن نبود برق نیز مواجه اند، باید دید مسئولان چگونه با این بحران جدید مقابله خواهند کرد.

شدت گرفتن همه گیری ویروس کرونا در فلوریدا

سی ان ان افزود: اکنون بیم آن می رود که با درنوردیدن ایالت فلوریدا با  توفان ایسایاس و  به علت پناه بردن افراد به پناه گاه ها و رعایت نشدن فاصله های اجتماعی، همه گیری ویروس کرونا دراین ایالت پس از فرو نشستن این توفان، چندین برابر شود.

مشکل در مدیریت بحران توفان در آمریکا همزمان با همه گیری ویروس کرون

«جیم جاج » (Jim Judge)  رئیس  «دفتر مدیریت فوریت ها اضطراری » در آمریکا به این شبکه خبری گفت: با وضعیت عجیبی مواجه ایم از یک سو وقوع توفان و از سویی دیگر  همه گیری ویروس کرونا را داریم، باید برای انجام عملیات افرادی بسیاری دراین مکان حضور داشته باشند، اما باید ارتباط به صورت مجازی باشد و طی روزهای آینده البته افراد اندکی به اینجا خواهند آمد، اما کنترل و رصد اوضاع توسط  دستگاه ها و رایانه ها و برقراری تماس برای رفع مشکلات بوجود آمده به علت وجود نفرات کم، زمان بر و با تاخیر صورت خواهد گرفت.

"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا با نزدیک شدن طوفان «ایسایاس» به فلوریدا، در این ایالت وضع اضطراری اعلام کرد.

کاخ سفید شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: دستور رییس جمهوری این امکان را به وزارت امنیت داخلی و آژانس فدرال مدیریت حوادث می‌دهد تا برای امدادرسانی هماهنگ شوند.
مرکز هواشناسی آمریکا اعلام کرد: طوفان استوایی ایسایاس با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت به سمت باهاماس و ایالت فلوریدا در جنوب شرق ایالات متحده در حرکت است.
طوفان ایسایاس تاکنون در جمهوری دومینیکن چندین کشته برجای گذاشته و موجب جاری شدن سیل شده است. به همین خاطر ۱۴ استان از ۳۲ استان این کشور نیز در حالت آماده باش کامل به سر می‌برند.
طبق گفته مقام‌های آمریکایی، ایالت فلوریدا با بستن برخی مراکز تست کووید-۱۹ از عصر پنجشنبه در اقدامی پیشگیرانه برای ورود طوفان آماده شده است.
فلوریدا از جمله ایالت‌های آمریکاست که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آن بشدت افزایش یافته است. به طوری که روز پنجشنبه در این ایالت ۲۵۳ نفر جان خود را در نتیجه این بیماری از دست دادند. 

از آغاز شیوع ویروس کرونا در ایالت فلوریدا تاکنون تا ۱۱ امرداد ماه  شش هزار و ۵۸۶ نفر جان باختند.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها توفان ایالات متحده آمریکا فلوریدا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توفان ایالات متحده آمریکا فلوریدا توفان ایالات متحده آمریکا فلوریدا همه گیری ویروس کرونا ویروس کرونا ایالت فلوریدا شرقی آمریکا شبکه خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بارش باران از دیروز و امروز موجب خوشحالی شهروندان به خصوص کشاورزان و باغداران این استان شده است.

البته سرپرست مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بارش‌های سیل‌آسای روز گذشته، مسیر‌های کوهستانی را به شدت لغزنده و گل‌آلود کرده است گفت: یک خانواده ۱۱ نفره که برای تفریح به منطقه اکوز داغی هریس رفته بودند، در مسیر بازگشت با مشکل مواجه شدند.

عبدالصمد رحیمی اظهار کرد: این خانواده با تلاش‌های بی‌وقفه امدادگران جمعیت هلال احمر و راهداران، پس از پنج ساعت عملیات نفس‌گیر نجات پیدا کردند.

وی با اشاره به سیل روز گذشته در شبستر و خسارت دیدن چند دستگاه خودرو خاطرنشان کرد: تعدادی از گردشگران به منظور چیدن سبزی‌های کوهی، خودرو خود را کنار رودخانه پارک کرده بودند.

رحیمی گفت: سیل خروشان و طغیانگر در روستای سرخه مرند هم باعث بروز خساراتی به محصولات کشاورزی اهالی روستا شد.

سرپرست مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم بارندگی در استان و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها، در خصوص حضور گردشگران و طبیعت گردان در کنار رودخانه ها و ارتفاعات هشدار دارد.

بنا بر اعلام کارشناسان هواشناسی استان طبق نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای فعالیت متناوب سامانه بارشی تا پس فردا در استان ادامه می‌یابد و موجب افزایش ابر، وزش باد و بارش باران می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • افزایش تعداد کشته‌های سیل و طوفان در برزیل
  • بارندگی در خوزستان ادامه دارد
  • ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت
  • بارش باران در خوزستان
  • بارش باران در اهواز
  • درخواست عشایر شهرستان اهر برای هموارسازی مسیر‌های ییلاقی
  • ورود سامانه بارشی جدید به خوزستان از روز دوشنبه
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی