Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تصویب رشته‌های پیراپزشکی و پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی بین‌المللی ماکو تأکید کرد.

محمد علیپور امروز ۱۳ مرداد در جلسه مجمع خیرین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو با اشاره به اهمیت راه‌اندازی رشته‌های پیراپزشکی و پزشکی در این واحد دانشگاهی اظهار کرد: عصر، عصر جنگ بیولوژیکی در کشور و جهان است؛ لذا ضرورت تصویب رشته‌های پیراپزشکی و پزشکی بیش از بیش در منطقه آزاد ماکو احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هر چند در زمینه‌ پزشکی در سطح عالی در جهان قرار داریم، اما با این حال منطقه آزاد ماکو به رشته‌های پزشکی نیاز مبرم دارد تا فرزندان این منطقه مجبور به طی مسافت‌های طولانی به شهرهای دور و حتی سایر کشورها نباشند.

نماینده ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی ماکو در تصویب رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی گفت: با افتخار اعلام می‌کنم در منطقه آزاد ماکو خیرانی وجود دارند که در هر عرصه‌ای وارد می‌شوند با جدیت برای تحقق هدف خود اقدام می‌کنند.

علیپور اضافه کرد: انسان‌های خوش‌نیت و خیرین زیادی در منطقه آزاد ماکو وجود دارند که اگر مسائل و مشکلات را برای آنان توضیح و تشریح کنیم برای حل آنها آستین بالا خواهند زد. باید با کمک خیران و سایر مسئولان برای حفظ سلامتی و ساکنان منطقه و ارتقای سطح علمی و پژوهشی دانشجویان همه  سعی و تلاش خود را انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه از همه برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی ماکو در ارتقای سطح علمی و پژوهشی جوانان منطقه حمایت خواهیم کرد، افزود: نفع راه‌اندازی رشته‌های پزشکی متعلق همه منطقه است و برای راه‌اندازی آنها باید تقسیم کار کرد و نباید همه کارها بر عهده خیرین باشد. منطقه آزاد ماکو نیاز به این رشته‌ها دارد و لازمه آن حمایت از رشته‌های پیراپزشکی و پزشکی در این منطقه است.

نماینده ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت خود از دانشگاه آزاد اسلامی ماکو در زمینه‌های تصویب رشته‌های کارشناسی و ارشد گفت: این واحد دانشگاهی هرقدر در رشته‌های موردنیاز غنی باشد، باعث خواهد شد جوانان این منطقه برای تحصیل به شهرهای اطراف و حتی شهرهای دور از منطقه نروند و با توجه به شرایط کرونایی کشور موجب کاهش دغدغه‌های متقاضیان و خانواده‌ آنان خواهد شد.

علیپور با بیان امکانات ویژه منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو تصریح کرد: این منطقه باید در زمینه‌های علمی و پژوهشی به حدی برسد که نه ‌تنها در منطقه حتی در کشور به‌عنوان قطب علمی و پژوهشی شناخته شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه کاروان توسعه و پیشرفت منطقه تکمیل شود باید سطح علمی و پژوهشی با تمرکز بر رشته‌های پیراپزشکی و پزشکی ارتقا پیدا کند.



انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي رشته های پیراپزشکی و پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه آزاد ماکو تصویب رشته علمی و پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۵۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان

به گزارش­ ­­­­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­دکتر پروانه کریم‌زاده افزود:­­ در این دوره از کنگره ۱۵ پنل علمی طراحی شده که با حضور اساتید جوان و اساتید مجرب و پیشکسوت برگزار خواهد شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی­ در این مراسم از برگزاری سالانه کنگره مغز و اعصاب کودکان در استان‌های مختلف ­ابراز خرسندی کرد و گفت: این تصمیم ارزنده گرفته شد تا از تمام اعضای انجمن مغز و اعصاب کودکان حمایت شود. زالی تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان این رشته علاوه بر اینکه افراد برجسته‌ای هستند، در حوزه علمی و آکادمیک نیز می‌درخشند، چراکه این رشته بسیار پیچیده، داینامیک و دائم در حال تغییر است. از طرفی انعطاف‌پذیری رشته برای پذیرش نوآوری‌های ملی در عرصه جهانی نیز زبانزد است. دکتر زالی با تاکید بر اینکه برای موفقیت در این رشته پزشکی به صبر و متانت بسیاری نیاز است، گفت: از همین‌رو فارغ‌التحصیلان و متخصصان این رشته افراد برجسته در امر اخلاق هم هستند. وی در پایان از دوران پربار شاگردی خود در محضر استاد غفرانی یاد کرد و خود را به خانواده پرافتخار بیمارستان مفید متعلق دانست. در ادامه این مراسم ­دکتر محمود محمدی رئیس بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان، انجمن مغز و اعصاب کودکان را یکی از منسجم‌ترین انجمن‌های علمی با اهداف مشترک خواند. بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان از امروز در مرکز قلب تهران به میزبانی ­دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شده و تا سه روز آینده­ ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند