Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:41:15 GMT

کلاهبرداری ۴۰۰ میلیون ریالی در سایت دیوار

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۵۳۶۶

کلاهبرداری ۴۰۰ میلیون ریالی در سایت دیوار

ایسنا/ایلام رئیس پلیس فتا ایلام از شناسایی عامل کلاهبرداری ۴۰۰ میلیون ریالی از یکی شهروندان در سایت دیوار خبر داد و گفت: همشهریان در هنگام خریدهای اینترنتی نکات امنیتی را عایت کنند.

سرهنگ «علی جمالی» اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی در سایت دیوار ،پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و بررسی‌های اولیه از شاکی نشان داد که وی از طریق آگهی درج شده در سایت دیوار قصد خرید نوشت افزار را داشته و پس از واریز مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه به حساب صاحب آگهی، دیگر پاسخگو نبوده و کالایی را هم تحویل نداده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری کرده است که موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا ایلام ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیسی متهم با هویت معلوم شناسایی شد و ضمن اعتراف به جرم ارتکابی خود پس از مواجهه با ادله ؛ پس از تکمیل مستندات، پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.

جمالی تصریح کرد: شهروندان دقت داشته باشند انتشار هر آگهی در فضای مجازی به معنای واقعی بودن آن نیست چرا که بسیاری از آگهی‌های وسوسه کننده در فضای مجازی می‌تواند دامی از سوی کلاهبرداران برای کلاهبرداری باشد.

رئیس پلیس فتا ایلام توصیه کرد: افرادی که اقدام به خرید اینترنتی می‌کنند، نباید بدون دیدن کالا و بررسی تمامی جوانب و شناسایی هویت فروشنده هزینه‌ای را به عنوان بیعانه پرداخت کنند.

جمالی از مردم خواست در صورت مواجهه با هر نوع کلاهبرداری در فضای مجازی موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی به همکاران ما اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام كلاهبرداري سایت دیوار پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۵۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی

سرهنگ کاووس حبیبی بیان داشت: برابر اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر اینکه ۲ نفر خود را از مامورین پلیس آگاهی معرفی و ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضایی و انتظامی را دارند و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند با اقدامات فنی هر دو کلاهبردار را شناسایی و آنان را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهمین تا کنون ۷ میلیارد ریال از ۱۲ شهروند کلاهبرداری کرده‌اند، به شهروندان توصیه کرد به سادگی فریب اینگونه افراد نخورده و قبل از انجام هرگونه اقدامی از هویت افراد اطمینان حاصل کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • پلیس فتا: ۹۱ درصد حجم «آلودگی جرایم غیر اخلاقی» مربوط به اینستاگرام است
  • هشدار به برگزارکنندگان لایو‌های غیراخلاقی در اینستاگرام
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • افزایش ارسال لینک‌های آلوده