Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیاناتی هشدار داد که اگر گزارش تبانی روسیه با گروه طالبان تایید شود، ایالات متحده روسیه را به پاسخگویی وادار خواهد کرد.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مقاله‌ای که در نشریه واشنگتن پست منتشر شده بیان داشته است که اگر ثابت شود روسیه به شبه نظامیان طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان پول داده است، ایالات متحده قاطعانه واکنش نشان خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ابراز داشت: «روسیه از تجربه های گذشته می‌داند که اگر گزارش های اخیر درباره اقدامات بدخواهانه روسیه در قبال آمریکایی ها در افغانستان ثابت شود، این‌کشور بهای آن را خواهد پرداخت - حتی اگر این قیمت هرگز علنی نشود.»

پیش از این، نیویورک تایمز مقاله ای را منتشر کرده بود که در آن با استناد به مقامات آمریکایی ناشناس گفته شد که اطلاعات نظامی روسیه، طی سال گذشته به جنگجویان طالبان در مقابل کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان پاداش ارائه داده است. به گفته این روزنامه، این اقدامات در بحبوحه مذاکرات برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه افغانستان صورت گرفته است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رابرت اوبراین افغانستان روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های آمریکا ظالمانه است

امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان محدودیت‌‌های وضع‌شده بانکی از سوی آمریکا را یک عمل انتقام‌جویانه و ظالمانه خواند و گفت این عمل توجیه اخلاقی و قانونی ندارد.

وی همچنین افزود برخی کشورها به پناهگاه، آموزش‌گاه و تمویل‌گاه داعشیان تبدیل شده است.

‏متقی افزود: «در یک کشور به داعش نیروی انسانی زمینه‌سازی می‌شود، کشور دیگر مسیری شده که داعشیان از آنجا عبور می‌کنند و کشور سومی هم پناه‌گاه، مراکز تمویل‌ و محلات برنامه‌ریزی در اختیار داعشیان قرار داده است.»

وی تأکید کرد درصورتی که این سه کشور مسئولیت خود را ادا کنند، در افغانستان و منطقه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه کشور همچنین گفت که در نتیجه سیاست خارجی متوازن و اقتصادمحور طالبان، افغانستان در ۳۸ کشور جهان نمایندگی سیاسی دارد.

وی با تأکید بر اینکه افغانستان به‌عنوان یک کشور امن و پیشرفته، در حال مبدل شدن به مرکز اقتصاد و ترانزیت است؛ از کشورهای منطقه و جهان خواست تا از این فرصت‌ها در افغانستان استفاده خوب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا