Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:22:36 GMT

۱۵ هکتار از بستر رودخانه‌های استان سمنان رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۵۵۷۱

۱۵ هکتار از بستر رودخانه‌های استان سمنان رفع تصرف شد

 ایرج حیدریان روز دوشنبه در نشست با رییس کل دادگستری استان سمنان با موضوع طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان، افزود: ۲۸۷ مورد حکم قضایی اخذ و بیش از ۱۷۰ مورد عملیات آزادسازی و رفع تصرف از حریم و بستر رودخانه ها در استان انجام شد.

وی با اشاره به لایروبی ، بازگشایی و ساماندهی ۲۴ رودخانه استان به طول حدود ۳۹ کیلومتر با هفت میلیارد ریال اعتبار افزود : تا کنون عملیات لایروبی رودخانه به طول ۲۸ کیلومتر در سطح رودخانه های استان انجام شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدریان به وضعیت منابع آبی استان سمنان اشاره کرد و گفت : با اجرای کامل طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان سمنان بالغ بر ۲۷ میلیون متر مکعب در مصرف آب در سال ۹۸ صرفه جویی شد.

وی، سمنان را از استان‌های برتر کشور در اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی معرفی کرد و ادامه داد: تمام چاه های غیرمجاز مشمول قانون تعیین تکلیف در استان سمنان، تعیین تکلیف شد و در بخش نصب کنتور هوشمند نیز بیش از ۸۰ درصد چاه های استان به کنتور هوشمند آب و برق مجهز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان ابراز داشت : سمنان در زمینه نصب کنتور هوشمند بین سایر استان های کشور حائز رتبه برتر است ودر این زمینه عملکرد موثری داشته است.

دادگستری سمنان حامی طرح صیانت از منابع آبی است

رییس کل دادگستری استان سمنان نیز ضمن ضروری دانستن حفاظت و صیانت از منابع آب های زیرزمینی در استان و همچنین ساماندهی رودخانه های استان ، بر ادامه این روند تاکید کرد .

محمد جعفر عبدالهی با اشاره به روند رو به رشد جمیعت و توسعه استان سمنان، تاکید کرد: تعیین حد حریم و بستر رودخانه ها و تاجای ممکن صدور سند مالکیت برای اراضی بستر رودخانه ها ، امکان حفاظت در برابر هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز را فراهم می کند .

وی به اهمیت عملیات لایروبی ، ساماندهی ، رفع معارض و بازگشایی رودخانه های استان باهدف افزایش آبگذری رودخانه ها و مسیل ها به منظور کاهش خسارات سیلاب اشاره کرد و افزود : شرکت آب منطقه ای سمنان به طور ویژه این مساله را در راس برنامه ها و سیاست های کاری خود قرار دهد و دادگستری کل استان هم پشتیبانی های لازم را از این موضوع خواهد داشت.

حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که ۸۷ درصد در بخش کشاورزی، حدود هشت درصد در بخش صنعت و خدمات و حدود پنج درصد در بخش آب آشامیدنی مصرف می شود

برچسب‌ها دادگستری سمنان شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری سمنان شرکت آب منطقه ای دادگستری سمنان شرکت آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۵۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کوهپایه بدست افراد سودجو و زمین خوار که مورد تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی قرار گرفته بود با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف انجام  و این اراضی به بیت‌ المال داده شد.

  آقای بخشی مجموع مساحت رفع تصرفات کوهپایه کرمان را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان  اعلام و خاطرنشان کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری و کوه خواری از مقوله‌هایی است که در اهتمام نسبت به آن تلاش و کوششی که شایسته و درخور است صرف نشده است.

روستای کوهپایه در فاصله ۳۳ کیلومتری شمال شرق شهر کرمان قرار دارد و از مناطق گردشگرپذیر به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش