Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: پیاده‌راه خیابان فردوسی سنندج با اعتبار بالغ بر40 میلیارد تومان احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طرح اجرای پیاده‌راه‌سازی شهر سنندج تقریبا در سال 92-93 کلید خورد، طرحی که کار مطالعاتی آن توسط راه و شهرسازی انجام شد.

در نخستین اقدام، به همت شهرداری سنندج در همان سال‌ها برای انتخاب اولویت نخست به نظرسنجی گذاشته شد و تقریبا بعد از نظرسنجی‌های انجام گرفته، خیابان فرودسی به عنوان اولویت اجرای این طرح انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیابان فردوسی در بافت مرکزی و تاریخی فرهنگی شهر سنندج واقع شده که عملکرد تجاری بدنه‌های مجاور آن موجب شکل‌گیری فضایی پرتردد و پرازدحام شده است، همین موضوع در طول زمان موجب فراموشی بسیاری از ارزش‌های فرهنگی تاریخی و اجتماعی این محور شده است.

در صورت اتمام این پروژه، این محور را به فضای شهری مطلوبی برای تعاملات اجتماعی و فرهنگی تبدیل می‌کند.

پروژه پیاده‌راه‌ فردوسی بعد از کش و قوس‌های فراوان 15 اردیبهشت ماه امسال کلید خورد و براساس آنچه از سوی مسوولان و متولیان امر عنوان می‌شود از روند اجرایی مناسبی تا این لحظه برخوردار است.

مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری هم در سفر امروز خود به استان کردستان ضمن بازدید از این پروژه در جریان جزئیات و پیشرفت فیزیکی احداث پیاده‌راه در خیابان فردوسی سنندج قرار گرفت.

شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: احداث پیاده‌راه خیابان فردوسی سنندج با اعتبار پیش‌بینی شده بالغ بر40 میلیارد تومان از اردیبهشت ماه امسال شروع شده است.

وی تصریح کرد: تا این لحظه خدمات زیربنایی شامل آب، برق، مخابرات و فاضلاب اصلاح این محدود اجرا و طرح به صورت خام در اختیار شهرداری برای انجام عملیات روبنایی شامل بتن‌ریزی و سنگ‌فرش و...غیره قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این طرح گزینه نهایی راه و شهرسازی برای احیای خیابان فرودسی است، عنوان کرد: اوایل سال 97 در راستای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال تصویب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: البته این اعتبار تصویب شده به غیر از ساماندهی زیرساخت‌ها بود.

ملکی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح 80 میلیارد ریال، است، گفت: 60 میلیارد ریال از این اعتبار از محل فروش املاک  و 20 میلیارد ریال از محل منابع نقدی شرکت باز آفرینی شهری تامین خواهد شد.

حشمت‌اله صیدی شهردار سنندج هم با بیان اینکه خیابان فردوسی در بافت مرکزی و تاریخی فرهنگی شهر سنندج واقع شده است، اظهار کرد: این خیابان عملکرد تجاری دارد و بدنه‌های مجاور آن موجب شکل‌گیری فضایی پرتردد و پرازدحام شده است.

به گفته این مقام مسئول، اجرای طرح پیاده راه خیابان فردوسی یکی از مطالبات جدی شهروندان برای ساماندهی به وضعیت این محدوده بود که مطالعات آن توسط اداره راه و شهرسازی انجام شد.

وی گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان در طول دو ماه گذشته اقدامات لازم را در راستای اجرای عملیات زیربنایی این خیابان انجام و پروژه برای آغاز عملیات زیرسازی از هفت تیرماه سال‌جاری تحویل این شهرداری شد.

شهردار سنندج افزود: بعد از اتمام عملیات بازسازی تأسیسات زیرزمینی در دو طرف پیاده‌رو توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان، شهرداری نسبت به اجرای عملیات کف‌سازی و اتمام پروژه اقدام می‌کند.

وی طول اجرای عملیات کف‌سازی پیاده راه خیابان فردوسی را ۵۸۰ مترمربع و عرض آن ۲۴ متر عنوان کرد و گفت: علاوه بر کف‌سازی عملیات احداث آبنما، نصب روشنایی، نصب مبلمان و فضای سبز با تأسیسات مکانیزه نیز در این محوطه اجرا خواهد شد.

گفتنی است؛‌ بازدید از پروژه‌های بازآفرینی، اراضی بهاران، پیاده‌راه خیابان فردوسی سنندج، پروژه‌های نواحی منفصل شهری نایسر و شرکت در جلسه بازآفرینی شهری از جمله برنامه‌های معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به استان کردستان است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: سنندج فردوسی کردستان عملکرد پیاده راه خیابان فردوسی سنندج راه و شهرسازی میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام

 رضا محمدرحیمی رییس سازمان صمت ایلام در نشست هم اندیشی با منتخب مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نرخ سود بانکی، نرخ مالیات، عوارض گمرکی در استان ایلام با مناطق برخوردار هیچ تفاوتی ندارد و از طرفی هزینه زیرساخت‌ها مانند قیمت زمین، هزینه‌های انرژی، هزینه مواد اولیه و …نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است.

وی عنوان کرد: بنابراین برای اینکه بتوان سرمایه گذاران را جذب طرح‌های تولیدی در استان نمود بایستی در قوانین موجود بازنگری صورت گیرد و جذابیت‌های سرمایه گذاری از طریق بازنگری در قوانین موجود افزایش یابد.

محمدرحیمی گفت: پروژه‌های مهم صنعتی در شهرستان‌های جنوبی در حال اجرا هستند که سه پروژه مهم NGL، پتروشیمی دهلران و سیمان دهلران نیازمند پیگیری جدی برای رسیدن به بهره برداری هستنند.

رییس سازمان صمت استان ایلام بیان کرد: لازم است شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری وابسته به دولت برای مشارکت در پروژه‌های صنعتی استان به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به وضعیت موجود حوزه تولید و تجارت استان بیان کرد: تعداد ۴۹۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و ۱۰ هزار نفر اشتغال وجود دارد.

وی گفت: ۵۱۳ فقره جواز تاسیس در دست اجرا با سرمایه مورد نیاز ۷۷۰ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۱۷ هزار نفر در دست اجرا می‌باشند که در صورت رسیدن به مرحله تولید می‌توان شاهد شکوفایی صنعت استان باشیم.

رضا محمدرحیمی ادامه داد: استان ایلام از نظر معادن فلزی که دارای ارزش افزوده بالا هستند فقیر است، اما در گروه کانی‌های غیر فلزی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و به تبع آن صنایع معدنی مانند سیمان، گچ، آجر، سایر مصالح ساختمانی استان از کیفیت و رقابت پذیری بالایی برخوردار هستند.

محمدرحیمی بیان کرد: در حوزه بازار ۳۹ هزار پروانه صنفی موجود است که در قالب ۱۰۱ اتحادیه و ۱۰ اتاق اصناف فعالیت دارند که نقش مهمی در اشتغالزایی ایفا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • مرسدس‌بنزهایی که در خیابان می‌بینید، چقدر خرج نگهداری دارند؟
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد/نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج بنام آرمان بنفشی