Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@16:41:30 GMT

خراسان رضوی| عمیق‌ترین قنات ایران بازپیرایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۵۶۸۵

خراسان رضوی| عمیق‌ترین قنات ایران بازپیرایی می‌شود

گروه استان‌ها- برنامه‌هایی برای بازپیرایی و ساماندهی عمیق‌ترین قنات ایران در دستور کار قرار گرفته است. - اخبار استانها -

ابوالفضل مکرمی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: قنات قصبه گناباد که در فهرست آثار جهانی قرار گرفته است، در سال‌جاری از مجل اعتبارات سفررئیس جمهوری ساماندهی و بازپیرایی می‌شود؛ اعتبار اختصاص یافته در این سفر30 میلیارد ریال بوده که برای اجرای طرح و برنامه‌ها تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تکمیل و استحکام بخشی ورودی شماره دو، طرح پایش آب قنات قصبه با مشارکت مجتمع آموزش عالی گناباد، احیا و بازپیرایی کوچه باغ محور گردشگری قنات قصبه با مشارکت شهرداری گناباد، استحکام‌بخشی، مرمت و احیای آب‌انبار قلعه کاخک با مشارکت شهرداری کاخک، مرمت برج و حوضخانه فخزاده، مرمت و بازپیرایی کوچه باغ حیاطا واقع در محور گردشگری قنات از مهم‌ترین اقداماتی  است که از محل این اعتبارات انجام خواهد شد.

«معجزه آبخیزداری»| هزینۀ احیای «کل قنات‌های کشور» فقط به‌اندازۀ «یک سد»/7میلیارد مترمکعب آب را از دست ندهیمآثار غربت بر تنها اثر جهانی شهرستان اردستان/ بی‌مهری ‌مسئولان به قنات 2 طبقه جهانی«از قنات ملک»، روایتی از سردار سلیمانی از زبان هم ولایتی‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان این که جلب مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: شهرداری‌های گناباد و کاخک و مجتمع آموزش عالی گناباد در این این برنامه مهم میراث‌فرهنگی مشارکت خواهد کرد.

مکرمی‌فر تصریح کرد: اعتبار تامین شده و تخصیص یافته برای قنات جهانی قصبه گناباد مبلغ 7 میلیارد ریال است.قنات جهانی قصبه گناباد هر ساله میزبان حدود 70 هزار گردشگر داخلی و خارجی است که در حال حاضر به دلیل ویروس کرونا بازدید کنندگان آن با کاهش مواجه شده است.

انتهای پیام/281/ت

R41347/P/S6,1188/CT1 بیشتر بخوانید... کوچه باغ‌های مسیر قنات قصبه گناباد احیاء می‌شوند؛ رونمایی از تمبر یادبود قنات آخرین اخبار مقابله با کرونا در خراسان رضوی|ورودی‌ها کنترل می‌شود/ قنات قصبه تعطیل شد پایگاه جهانی قنات قصبه فقط با ۲ نفر اداره می‌شود؛ کمبود شدید نیرو در یک میراث جهانی + فیلم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کوچه باغ‌های مسیر قنات قصبه گناباد احیاء می‌شوند؛ رونمایی از تمبر یادبود قنات آخرین اخبار مقابله با کرونا در خراسان رضوی|ورودی‌ها کنترل می‌شود/ قنات قصبه تعطیل شد پایگاه جهانی قنات قصبه فقط با ۲ نفر اداره می‌شود؛ کمبود شدید نیرو در یک میراث جهانی + فیلم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ طرح‌های مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر‌‌/ کالابرگ‌ کالاهای اساسی ویژه ‌دهک‌های پایین جامعه ‌تنظیم شد‌ ۲ جزئیات جدید از قرارداد ۲۵ ساله‌ / ‌چین در ایران‌ سرمایه‌گذاری ‌می‌کند / تخریب قرارداد ‌با سوءنیت ‌‌است ۳ گزارش ویدئویی| هشدار ۲۰ساله‌ای که جدی گرفته نشد/‌ کاهش نرخ باروری در ایران به کمتر از ۲ فرزند+ فیلم ۴ خبری خوش از افزایش صادرات ‌ایران در اوج تحریم‌ها / افزایش ۵ برابری صادرات کشور به اوراسیا‌ ۵ تلاش مجلس برای تصویب طرح دو فوریتی "جهش تولید مسکن" / ‌احداث ‌یک میلیون واحد مسکونی در سال ۶ گزارش| مصائب محو‌رهای مواصلاتی هرمزگان تمامی ندارد / جاده توکهور به میناب کم‌ترین استاندارد را دارد ۷ دولت الکترونیک به‌کندی پیش‌ می‌رود/ توسعه و تثبیت دولت الکترونیک جاده جهش تولید است ۸ ۸ گسل فعال و زلزله‌خیز در استان قزوین وجود دارد/مردم مقاوم‌سازی ساختمان‌ها ‌را جدی بگیرند مهمترین اخبار استانها گزارش ویدیوئی| وضعیت ‌هشدار کرونا در منطقه محروم ایران / اگر بلوچستان در پیک کرونا قرار گیرد چه می‌شود؟ نماینده سازمان بهداشت جهانی:‌ ‌ایران را برای تامین اقلام بهداشتی پشتیبانی ‌می‌کنیم / با کمبود وسایل حفاظتی مواجه‌ایم گزارش ویدئویی| هشدار ۲۰ساله‌ای که جدی گرفته نشد/‌ کاهش نرخ باروری در ایران به کمتر از ۲ فرزند+ فیلم خدمت ماندگار قرارگاه ‌خاتم‌الانبیاء به دشتستانی‌ها / ۱۴ هزار هکتار نخلستان‌ از خشکی نجات یافت + فیلم مهمترین اخبار تسنیم افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر گزارش تسنیم| «خودکفایی»، راهبرد ۳۰ساله رهبری که کشور را نجات داد طرح‌های مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر‌‌/ کالابرگ‌ کالاهای اساسی ویژه ‌دهک‌های پایین جامعه ‌تنظیم شد‌ در نشست صمیمی فرماندهان ارتش و سپاه تأکید شد: وحدت ارتش و سپاه ناگسستنی است نماهنگ| "ستاره‌ها مرز ندارند" درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قصبه گناباد خراسان رضوی ترین اخبار قنات قصبه کوچه باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان به دعوت مردم متدین و انقلابی مشهد به استان خراسان رضوی می رود.

این سفر به درخواست مردم شریف انقلابی و متدین استان خراسان رضوی برای حمایت از طرح نور فراجا صورت گرفته و حامیان عفاف و حجاب میزبان فرمانده کل انتظامی خواهند بود. وعده گاه این اجتماع عظیم ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در عرصه میدان شهدای مشهد می باشد.

کد خبر 6093202

دیگر خبرها

  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • جراح ماهی ؛ از جالب ترین شگفتی های خلقت با 30 سال عمر (+عکس)
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴