Web Analytics Made Easy - Statcounter

نعمت‌الله رضایی مستندساز گفت: رشادت‌های کادر درمانی در مبارزه با کرونا باید تبدیل به مستند شود تا فرهنگ ایثار در جامعه نهادینه شود. - اخبار فرهنگی -

نعمت‌الله رضایی کارگردان و مستندساز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه مستندساز، سرباز انقلاب است، اظهار داشت: مستندساز حوزه مقاومت علاوه بر رسالت هنری، وظیفه نظامی هم دارد و باید به عنوان سرباز انقلاب و مقاومت نقش‌آفرینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مدافعان سلامت در مبارزه با بیماری کرونا گفت: همانگونه که به دفاع‌مقدس و یا مدافعان حرم پرداخته می‌شود، باید جبهه مقابله با کرونا نیز از ابعاد مختلف مورد توجه قرار بگیرد و آثار شاخصی در همه حوزه‌ها به ویژه در سینمای مستند تولید شود. رزمندگان جبهه کرونا در حالی با دشمن مواجه‌اند که دشمن نه در مرزها بلکه تا خانه‌های کشور آمده است و مقابله با این ویروس به عهده افرادی است که بیش از هر چیز ایثارگری و فداکاری داشته باشند. البته در این مبارزه خانواده‌های کادر درمان نیز تحت فشار زیادی قرار دارند که باید از آنان نیز تقدیر شود. 

این مستندساز دفاع‌مقدس تصریح کرد: ساخت مستند از رشادت‌های این مبارزان و تصویرکردن ابعاد مختلف این مبارزه سبب اشاعه فرهنگ ایثار و مقاومت در بخش‌های مختلف می‌شود. 

رضایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: ساخت فیلم سینمایی بلند و داستانی از یک‌سو نیازمند هزینه‌ها و حمایت‌های مالی و معنوی است و از سوی دیگر به دلیل توجیه اقتصادی به‌نوعی ریسک محسوب می‌شود که هر فردی حاضر به پذیرفتن آن نیست. این موضوعات حتی در تولید آثار دفاع‌ مقدس هم اثرگذار است و سبب شده بعد از سال‌ها از پایان جنگ هنوز سینما کارنامه قابل اعتنایی در دفاع‌مقدس نداشته باشد. 

وی اضافه کرد: در حوزه مقاومت تکثر سوژه‌ها وجود دارد و به همین دلیل باید اولویت‌بندی لازم از سوی نهادهای حامی انجام شود اما باید دانست موضوع کرونا یکی از اولویت‌های اصلی این جبهه در حال حاضر است. 

این مستندساز در خصوص اختصاص بخشی ویژه در جشنواره فیلم مقاومت به موضوع کرونا گفت: این اقدام پسندیده سبب می‌شود مقاومت به معنای مفهومی عام در جامعه نهادینه و بیان شود که مقابله با کرونا تنها مقابله با یک بیماری نیست بلکه مبارزه با تهدید جدی کشور است. با این تعریف کادر درمانی کشور نیز به مثابه رزمندگان دوران دفاع‌مقدس و انقلاب و مدافعان حرم مورد تکریم قرار می‌گیرند. 

رضایی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشور نسبت به بسیاری از کشورهای درگیر با کرونا، عملکرد بهتری از خود بر جا گذاشت اما این اقدامات تنها زمانی اثرگذاری مطلوب می‌گذارد که فرهنگ‌سازی لازم در مواجه با این بیماری صورت گرفته باشد. در این بین نقش سینمای مستند بسیار مهم است. 

مستند «قهرمان» آماده نمایش شدساخت مستند حیات وحش از منطقه‌ای که فقط هفت نفر واردش شده‌اند/ ماجرای دستمزد یک دهمی برای 2 پروژه یکسان + عکساعلام نامزدهای بخش مستند بیستمین جشن حافظ

انتهای پیام/

R1539/P/S4,34/CT3 واژه های کاربردی مرتبط سینما ویروس کرونا جشنواره فیلم مقاومت مستند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط سینما ویروس کرونا جشنواره فیلم مقاومت مستند پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ سریال "صفر بیست و یک" به پخش نرسید!/ "زمین گرم" سریال جدید شبکه سه؟ ۲ یادداشت| تکلیفی که رهبری روشن کردند ۳ پناهیان: تعظیم شعائر الهی منجر به فاجعۀ انسانی نشود/ پروتکل‌های محرم زودتر اعلام شود ۴ انتظامی از طالب‌زاده تمجید کرد ۵ یادداشت | نبض بی‌رمق "شاهرگ" در قهرمان‌سازی/ آیا مردم، انقلابی بی‌حال را باور می‌کنند؟ ۶ نماهنگ| "ستاره‌ها مرز ندارند" ۷ روحانی درگذشت «خسرو سینایی» را تسلیت گفت ۸ آزادی سهام بانک دی ۶۰۰ هزار ایثارگر از هفته آینده/از اختلاس در بنیاد شهید بی خبرم مهمترین اخبار فرهنگی واکنش مدیر شبکه ورزش به تقطیع یک ویدئوی حاشیه‌ای/ طرح‌هایی برای تولید برنامه داریم اما منتظر اوضاع ورزشی جهانیم اثبات علمی و قرآنی معجزه بزرگ پیغمبر اسلام(ص)/ چگونه ماه در دوران صدر اسلام شکافته شد؟ از بازجویی اسرای عراقی تا یک قدمی دستگیری صدام؛ انتشار خاطراتی از جنگ در «الفرار» پناهیان: تعظیم شعائر الهی منجر به فاجعۀ انسانی نشود/ پروتکل‌های محرم زودتر اعلام شود مهمترین اخبار تسنیم افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر گزارش تسنیم| «خودکفایی»، راهبرد ۳۰ساله رهبری که کشور را نجات داد نهادهای وابسته به دولت ارزهای صادراتی را برنمی‌گردانند/ آل اسحاق: بازگشت ارز صادراتی «سیاسی» شد سفر ‌به مازندران اکیدا ممنوع / وضعیت قرمز در ۲۰ شهرستان / موارد بستری و ابتلا به کرونا ‌۴ برابر افزایش پیدا کرد‌ نماینده سازمان بهداشت جهانی:‌ ‌ایران را برای تامین اقلام بهداشتی پشتیبانی ‌می‌کنیم / با کمبود وسایل حفاظتی مواجه‌ایم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینما ویروس کرونا جشنواره فیلم مقاومت مستند سینما ویروس کرونا جشنواره فیلم مقاومت مستند دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مختار اندرخور افزود: این شهروند نیکوکار لبنانی که سرمایه گذار کارخانه سیمان مارگون است همه هزینه های ساخت یک مرکز بستر درمانی در شهر مارگون را برعهده گرفته است. وی با اشاره به اینکه میزان هزینه مورد نیاز مرکز بستر درمانی شهر مارگون هنوز برآورد نشده تاکید کرد: براساس توافق صورت گرفته با این خیر عملیات اجرایی ساخت این طرح پس از تحویل زمین آغاز می شود. فرماندار مارگون عنوان کرد: همه اقدام های مطالعاتی و طراحی نقشه برای ساخت این بستر درمانی تهیه شده و عملیات اجرایی آن به زودی در ۲ طبقه آغاز می شود. حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین برای ساخت مرکز بستر درمانی۱۰ تا ۱۵ تختخوابی شهر مارگون اختصاص یافت. وی همچنین مستقر شدن پزشکان متخصص از جمله پزشک داخلی، زنان و دندان پزشک را از دیگر خدمات دولت سیزدهم برای بهبود وضعیت سلامت و درمان مردم این شهرستان اعلام کرد. اندرخور عنوان کرد: آزمایشگاه تشخیص طبی شهر مارگون نیز در دولت سیزدهم با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث و به بهره برداری رسید. فرماندار مارگون با اشاره به اینکه مردم شهرستان ۲۱ هزار نفری مارگون برای استفاده از امکانات درمانی فاصله ۶۰ کیلومتری شهر مارگون تا یاسوج را سفر می کنند ابرازامیدواری کرد: فراهم شدن زیرساخت های درمانی بتواند گامی برای تحقق رفاه و ارتقای سلامت شهروندان این شهرستان باشد. مارگون با جمعیتی حدود ۲۱ هزار نفر در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد.      

 

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران