Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر درباره برگزاری لویه‌جرگه برای تصمیم‌گیری آزادی زندانیان باقیمانده این گروه گفت که تاخیر در این روند به معنی ادامه جنگ است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به تصمیم دولت افغانستان برای برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح جهت تصمیم‌گیری درباره آزادی 400 نفر از زندانیان این گروه اظهارداشت که هرگونه تاخیر در آزادی این زندانیان به معنی ادامه جنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهین به «طلوع نیوز» گفت که این تصمیم دولت به زیان مردم افغانستان است و برخوردها درباره روند صلح باید صادقانه باشد.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان پیش از این نیز به تسنیم گفته بود که این گروه فقط زمانی وارد مذاکرات مستقیم با دولت می‌شود که زندانیان باقیمانده‌اش مطابق با فهرست ارائه شده در قطر آزاد شوند.

وی همچنین با متهم کردن دولت افغانستان به مانع‌تراشی در روند صلح گفته بود که کابل بطور مداوم در روند صلح بهانه‌جویی می‌کند تا بتواند وقت را به نفع خود تلف کند و تصریح کرد که براساس توافقنامه قطر آمریکا باید برای آزادی زندانیان طالبان بر دولت را تحت فشار قرار دهد.

طالبان: برای تمدید آتش‌بس 3 روزه تصمیمی گرفته نشده استطالبان: روند آزادی زندانیان دولت افغانستان را کامل کرده‌ایمگفتگوی اختصاصی| سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر: اگر زندانیان ما آزاد نشوند مذاکره نمی‌کنیم

برخی کارشناسان می‌گویند که رئیس جمهور افغانستان ورود به گفت‌وگوها با طالبان در چنین شرایطی را خطری برای پایان کار دولتش دانسته و برای به تعویق انداختن مذاکرات بین‌الافغانی تلاش می‌کند تا ضمن کاهش اختلافات داخلی با یک موضع قوی و متحد حمایت کشورهای خارجی را نیز در مذاکرات داشته باشد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ عطوان برررسی کرد: ۶ گام استراتژیک چین برای پایان‌دادن به سلطه دلار آمریکایی در جهان ۲ یک فرمانده حشد شعبی خبر داد: فروپاشی مذاکرات استراتژیک میان بغداد و واشنگتن ۳ علاقه‌مندی ۲۰ کشور جهان به واکسن روسیه علیه کرونا ۴ به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین ۵ ظریف: تروریست‌ها از پناهگاههای امن خود در ایالات متحده و اروپا نفرت‌پراکنی می‌کنند ۶ گزارش رسانه‌های صهیونیستی از وقوع یک حادثه امنیتی در مرز با جولان اشغالی ۷ هشدار کارشناسان درباره فاجعه چرنوبیل جدید در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ۸ جزئیات جدید از قرارداد ۲۵ ساله‌ / ‌چین در ایران‌ سرمایه‌گذاری ‌می‌کند / تخریب قرارداد ‌با سوءنیت ‌‌است مهمترین اخبار بین الملل افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر گزارش| سرکوب رأی در دموکراسی آمریکایی چگونه صورت می‌‌گیرد؟ وزیر خارجه لبنان رسماً استعفا کرد سناتور روس: به‌رغم هشدارهای آمریکا به همکاری با ایران ادامه می‌دهیم مهمترین اخبار تسنیم افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر گزارش تسنیم| «خودکفایی»، راهبرد ۳۰ساله رهبری که کشور را نجات داد نهادهای وابسته به دولت ارزهای صادراتی را برنمی‌گردانند/ آل اسحاق: بازگشت ارز صادراتی «سیاسی» شد سفر ‌به مازندران اکیدا ممنوع / وضعیت قرمز در ۲۰ شهرستان / موارد بستری و ابتلا به کرونا ‌۴ برابر افزایش پیدا کرد‌ نماینده سازمان بهداشت جهانی:‌ ‌ایران را برای تامین اقلام بهداشتی پشتیبانی ‌می‌کنیم / با کمبود وسایل حفاظتی مواجه‌ایم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان سخنگوی دفتر سیاسی طالبان آزادی زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان

محمد رهاوی یکی از کارکنان زندان مرکزی یزد با حضور در دفتر ستاد دیه استان یزد مبلغ ۲۴ میلیون تومان را جهت مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کرد و با این اقدام موجب تداوم پنجشنبه‌های مهربانی ستاد دیه یزد شد.

این نیکوکار یزدی در خصوص این اقدام گفت: این اقدام را به نیت خشنودی خداوند متعال و جهت شادی روح اموات اهدا کردم و امیدوارم با این اقدام دل یک خانواده که چشم انتظار آزادی پدر خود هستند شاد شود.

گفتنی است بسیاری از خیرین استان یزد پنجشنبه‌ها با حضور در ستاد دیه استان مبالغ مورد نظر خود را جهت شادی روح اموات به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا میکنند که این اقدام در قالب پویش رضوان و پنجشنبه‌های مهربانی در این استان معروف گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان